טורים אישיים

דקת נדל"ן | השקעות בנדל"ן בארץ

טורים אישיים11 בפברואר 2018    2 דקות
0

זה לא סוד שהעיר שלנו באר שבע נהייתה מוקד עליה לרגל להרבה מאוד משקיעים. כדי להבין תופעה זו אנו צריכים להסתכל על מה שקרה לכלכלה שלנו בעשור האחרון

דקת נדל"ן | השקעות בנדל"ן בארץ
אור יוסף מאיר | צילום: סלי פטל

בוא נתחיל בהנחת יסוד שכל מי שיש לו סכום כסף רוצה שהכסף יעבוד בשבילו.

אז מה הכסף יכול לעשות עבורנו? ב-2008 ריבית בנק ישראל צנחה דבר שהשפיע על הכלכלה כולה וכבר לא היה תמריץ להשאיר את הפיקדונות והחסכונות בבנק. הריבית עבור החסכונות הייתה אפסית ולכן הרבה אנשים לקחו את הכסף והשקיעו אותו במקומות בהם קיבלו תשואה.

בין האפיקים הבולטים להשקעה היו אגרות חוב ומניות, אך הבולט מכולם היה הנדל"ן עם תשואות של 5-10% וגם יותר, וכמו בכל שוק, כאשר הביקוש עולה כך גם המחירים. את מגמת עליית המחירים ניתן היה לראות עד לפני כשנה כשדירות שהיו שוות סכום מסוים שוות היום הרבה ויותר.

לאחרונה כולנו שומעים על שינוי המגמה, הממשלה שמה את מחירי הדירות באור הזרקורים במטרה להורידם ובכדי לעשות זאת שני מהלכים יצאו לפועל: מצד אחד הגדלת ההצעה בתכניות כמו מחיר למשתכן, תכנית ארוכה וסבוכה, ומצד שני צמצום הביקוש ע"י חקיקה ומיסוי על דירה שלישית, כאילו לא חסרים לנו מיסים במדינה, אך הדבר שאף אחד לא חשד בו הוא שהמדינה לא עושה את עבודתה.

לאחרונה יצאו הרבה סיקורים בתקשורת על כך שהרשות הלאומית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) עשתה טעות בחישוב שלה עוד משנת 2005 ולכל מי שלא שמע, מומלץ בחום לקרוא על הנושא. אך מה שאני רוצה לדבר עליו הוא השורה התחתונה: אם לאורך העשור האחרון החישובים היו נעשים כמו שצריך, ריבית בנק ישראל הייתה עולה מה שהיה גורם לצינון משמעותי בנדל"ן בארץ, רכיב הפריים במשכנתאות היה עולה ולמנף סכום כסף בעזרת משכנתא כדי לקנות דירה, היה פחות משתלם להרבה משקיעים. הביקוש היה יורד באופן טבעי ומשקיעים היו פונים לאפיקי השקעה יותר סולידיים.

על כן בשבועות הקרובים אספר לכם על אפיקי השקעות שונים ומגוונים כך שגם אתם תוכלו להשקיע.

אל תלכו לבד בחושך, תנו לי ללוות אתכם.

אור יוסף מאיר –  מנהל סניף R.E.S.  בירת הנגב

אשמח לענות על שאלות במייל: resbirathanegev@gmail.com

ובטל': 050-9987705

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה