טורים אישיים

תשאלו את יעקב | רוביק הפקח

טורים אישיים8 בפברואר 2018    2 דקות
0

מדוע חייבים תושבי באר שבע להבין, שראש העירייה שלהם הוא האחראי גם לשימוש הנרחב בפקחים, לצורך חלוקת דוחות חנייה?

תשאלו את יעקב | רוביק הפקח
רוביק דנילוביץ'. לא רק חונך פארקים לילדים... | צילום: ארכיון "שבע"

אם תשאלו אותי, הזעם הציבורי הקשה על פקחי עיריית באר שבע, שבשנים האחרונות נדמה שרק מחלקים דוחות חנייה כמעט לכל תושב, איננו מוצדק. שכן, הפקחים הם, למעשה, המשטרה העירונית, על כל המשתמע, וחלוקת דוחות החנייה (בצדק או שלא בצדק, פרטים בהמשך…) אינה משימתם היחידה.

פקח עירוני אמון, בין היתר, על שמירה על הסדר הציבורי, אכיפה בתחום איכות הסביבה, פעילות לפי חוק מניעת עישון במקומות ציבוריים, מאבק ברוכלות ומעקב אחר פתיחת עסקים וסגירתם. ברור שההכנסה העיקרית לאגף הפיקוח מגיעה מדוחות החנייה, ועליהם גם יוצא הכעס ממקבלי הדוחות, אבל הפקחים כאמור, עוסקים בתחומים רבים אחרים, לא פחות חשובים, ואולי אף יותר.

שנית (אם תשאלו אותי…), כל פקח עובד במחלקה מסוימת, שלה מטבע הדברים מנהל. על כל המחלקות אחראי מנהל אגף הפיקוח הוותיק, בני מגרלשווילי. ועל מגרלשווילי ויתר מנהלי האגפים בעירייה ממונה מקצועית מנכ"לית הרשות זה כ-18 שנה אבישג אבטובי, כאשר על כל "התזמורת" העירונית "מנצח" נבחר הציבור מספר אחת בבירת הנגב, הלא הוא ראש העירייה רוביק דנילוביץ'.

שביתת הפקחים ב-2014

פקחים בעירייה. היה נחמד, אם היו שובתים קצת יותר, לא?… | צילום: ארכיון "שבע"

נכון, רוביק (כך נוהגים תושבים רבים לקרוא לראש הרשות, ולא מהיום…) הוא על פניו איש נחמד, בסך הכל: חייכן, חברמן וצ'פחן לא קטן, אחד כזה שחונך פארקים לילדים, היכלות רב תכליתיים ופארקים למדע. אולם, הוא גם ראש הרשות, שגובה מכם התושבים את דמי הארנונה שלכם וגם מי שבפועל שולח את פקחי העירייה לחלק דוחות.

ושלא תבינו לא נכון, מי שחונה באדום לבן, בחניית נכים או במפרץ לאוטובוסים, וחוטף דוח חנייה, אל לו להתלונן, לא על פקח כלשהו, ובוודאי שלא על ראש הרשות. אולם, רבים אחרים, הטוענים לחוסר צדק בקבלת דוחות חנייה, מסיבות שונות (שהעיקרית שבהן היא מצוקת חנייה חמורה ברבים מחלקי העיר…), מוזמנים להתלונן לא באגף הפיקוח, אלא בלשכת ראש העירייה.

ולכן (רק אם תשאלו אותי…) למרות שאנו מצויים בעיצומה של שנת בחירות מקומיות, רב הפקחים האמיתי הוא רוביק, ולא אף אחד אחר…

 

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה