טורים אישיים

זווית מהיציע | מנצחת את עצמה

טורים אישיים5 בפברואר 2018    4 דקות
1

המתמודדת, העיקרית שיכולה לקחת לאלופה את התואר השנה, זו הפועל באר שבע עצמה...

זווית מהיציע | מנצחת את עצמה
מועדון קרב, גרסת אוגו. בעיקר מביך | צילומים: דני מרון

לפני המשחק, שאלו אותי מה צריך לקרות, כדי שהפועל באר שבע לא תנצח את מכבי תל אביב. "באר שבע צריכה לקבל שני אדומים", עניתי חצי בצחוק, והסברתי: "במשחק הליגה הקודם, האלופה הוכיחה שגם כשהיא מקבלת כרטיס אדום אחד, זה עדיין מספיק לה כדי לנצח". עד למשחק העונה, לא באמת חשבתי שהשחקנים מאמצים את "ההמלצות" שלי בטור; לתומי, חשבתי שבשבילם, "זווית מהיציע" היא דרך לתאר עוד יום של איסאק קואנקה בבירת הנגב…

ועכשיו ברצינות; ארבעה משחקים יש לג'ורדי קרויף על הקווים מול ברק בכר, כשהוא מנצח בשלושה מהם 0:1 קטן-גדול, והרביעי זה ההוא עם האדום של אלחמיד, בו דובר על נוק-אאוט של המאמן מבירת הנגב.

מיכאל אוחנה.

שחקן נוסף שיכול לכתוב זווית מהיציע. אוחנה אתמול

לא בטוח שבכר הוא הבעיה של באר שבע במשחקים האלה, אבל התוצאות והיכולת מדברות בעד עצמן. אתמול, אף יותר מכך, אפשר היה לדבר על המחויבות לקבוצה. "דיבורים והרמת אף, זו דרך לקבל סטירה לפרצוף", אמר ג'ורדי קרויף בסיום המשחק, ושמח ששחקניו "הוכיחו שיש להם את הגישה הנכונה".

מנגד, נראה שבדיוק מהסיבות הללו, באר שבע קיבלה את הסטירה שלה בשני הכרטיסים האדומים: צהוב ראשון שנובע מהרמת אף, השני מדיבורים. "כשאנחנו באים עם עוצמה וביחד אנחנו חזקים, כשאנחנו רכים כל קבוצה יכולה לקחת לנו נקודות", סיכם ההולנדי. אתמול, שתי הקבוצות הפגינו עוצמה, אחת קבוצתית והיא זו שניצחה, ובשנייה אוגו חשב רק על עצמו, לפני ההרחקה ואחריה. זוכרים את התפאורה לפני המשחק מול לודוגורץ, בה פרסו אוהדינו דמויות מ"מועדון קרב"? התפאורה הזו התאימה יותר דווקא למשחק הזה. חוסר אחריות של אוגו…

את העצבים של הניגרי קשה להסביר, אבל יכול להיות שאותם נערים ממיתר, שפרסמו את סרטון האיומים, הם שאחראים לאדום שלו? הרי, בניגריה עושים 'גוגל טרנסלייט', ובאתרי החדשות פורסם בכלל שאוהדי באר שבע איימו על אוגו, כי הוא לא משחק טוב. עכשיו, דמיינו לכם מה עובר לקשר בראש, כשכל מה שהוא חושב עליו זה זימון לסגל המונדיאל בקיץ הקרוב. ולמרות הכל, גם זה לא מצדיק את ההתנהגות שלו, במיוחד כשהפעם זה לא יסתיים בסלואו עם השופט ליאני (ד"ש לבוזגלו וברדה…), ואוגו כנראה יעשה זווית מהיציע במשחקים הקרובים.

ג'ון אוגו עם האף למעלה

הרים את האף. אוגו

יחד עם זאת, מה שקרה במשחק הזה, נותן הרבה עידוד להמשך העונה. כמו שטענתי מתחילתה, באר שבע יכולה להפסיד את התואר, רק אם תנצח את עצמה, כי האחרות פשוט לא מספיק טובות. הפועל חיפה חלשה, בית"ר היחידה שהורסת לעצמה יותר מבאר שבע בפער גדול. ומכבי… גם כשאוגו מקבל אדום, היא דואגת לאזן באדום משלה.

גם כשבאר שבע לא משחקת טוב, זה מספיק לה רק ל-0:1 קטן ונקודה הפרש בלבד בפסגת הטבלה. אפשר להתווכח על השער שהיה או לא היה, אבל נזכיר לכם שגם ברק בדש פעם הבקיע שער ביד, בעיצומו של משחק אליפות, כשבאר שבע של אלישע לוי עוד הייתה רלוונטית במרוץ. כמו את הסגן של בר כוכבא, אף אחד לא זוכר את שופטי הרחבה, וטוב שזה לא השפיע על מאבק האליפות.

ואם כבר הזכרנו את אלישע, הקבוצה של בכר נראית העונה יותר מדיי כמו הקבוצה של מאמן הנבחרת לשעבר. כך בדיוק היא מנצחת את עצמה, בינתיים. אחרת, איך תסבירו לי שמכבי רוצה יותר, רצתה יותר ורצה יותר? איך תסבירו שמכבי בלי וידאר קיארטנסון ובלי אלי דסה מצליחה להבקיע את אותו השער בדיוק כמו בשנה שעברה, רק עם מיכה ועטר? ואיך לואיי טאהא שוב טועה בשמירה? ומעל הכל, תסבירו לי, איך ניב זריהן נכנס לפני חנן ממן?

באר שבע לא הפסידה אתמול, היא ניצחה את עצמה.

להתראות ב'טרנר', הם מ-פ-ח-ד-י-ם.

תפאורת מועדון קרב

"מועדון קרב". אתמול זה התאים יותר | צילום: מאיר אבן חיים

 

טאהא ועטר

טאהא פעמיים. בגול ובהרחקה | צילום: דני מרון

צפו בתקציר:

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה

  • ריבקי

    כתבת זוית מהיציע