טורים אישיים

תשאלו את יעקב | די להתרפסות!

טורים אישיים25 בינואר 2018    2 דקות
2

מדוע על תושבי באר שבע והאזור להפסיק את ההתבטלות מול אנשי הקבע, האמורים לרדת דרומה? דעה

תשאלו את יעקב | די להתרפסות!
ראש העירייה רוביק דנילוביץ' עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. באר שבע בחרה בהם | צילום: ארכיון "שבע"

אם תשאלו אותי, תושבי באר שבע והנגב חייבים להפסיק את ההתרפסות וההתבטלות שלהם כלפי אנשי הקבע, האמורים לרדת דרומה במסגרת התוכנית הלאומית למעבר צה"ל לנגב. נכון שצריך לכבד אותם, אבל לא יותר ולא פחות מאשר כל אדם, המתארח או מתגורר כיום בדרום.

זה שנים, מטיפים לנו בממשלה (וגם במנהיגות המקומית…), שיש לדאוג לקליטתם הנוחה של אנשי הקבע באזור ואף למציאת תעסוקה הולמת לבנות ובני זוגם. אז, הגיע הזמן לומר שזה ממש לא הדבר הכי חשוב כרגע לעשות בנגב; ראשית (אם תשאלו אותי…), לפי המאמר היהודי הידוע "עניי עירך קודמים", ולפני שפרנסי הדרום יתחילו בהקמת מפעלים ומקומות עבודה להעסקת נשים ובעלים של אנשי ונשות קבע למיניהם, עליהם לפעול בהרבה יותר מרץ לכך שלעשרות אלפי תושבים בנגב (ובעיקר בבירתו…) תהיה עבודה משתלמת ומספקת, ששכרה בצידה (ולא משכורות מינימום ודרומה…).

ושנית (אם כבר אתם שואלים…), אחרי שלתושבי באר שבע והאזור תהיה תעסוקה הולמת, שתשאיר אותם כאן, על מערכת הביטחון (משרדי ראש הממשלה והביטחון והצבא) להורות באופן מיידי על הקמת בסיסי התקשוב (בבירת הנגב) והמודיעין (בצומת ליקית שליד עומר), גם במבנים לא קבועים ובתנאי שטח; אחרי הכל, ההכרח לפנות עוד ועוד קרקעות במרכז הארץ (כדי להמשיך לצופף את גוש דן, ולצבור רווחים נדל"ניים של מיליארדים…) עולה הרבה יותר על "הציונות" של דוד בן גוריון ליישוב הדרום ("בנגב ייבחן העם בישראל"). ולכן (שוב, רק אם תשאלו אותי…), אין צורך יותר לחפש תואנות שווא להמשך הדשדוש של התוכנית הלאומית למעבר צה"ל דרומה או להתחנן לאנשי הקבע להגיע אלינו, אלא לפעול בצורה בהולה (כאילו אין מחר…), ולהתחיל אפילו בתוך כמה חודשים בהפעלה מדורגת של שני בסיסי הענק, בבאר שבע וליד עומר. ואז, כמו שכל חייל לשעבר יודע, הקצינים והחיילים מהמרכז "יתיישרו" לפי הפקודה שתרד מלמעלה, ובחלקם הגדול יעתיקו את מגוריהם לנגב.

אז, "משוגעים", תרדו מתל אביב! תעברו לדרום! יהיה לכם הרבה יותר טוב כאן! תשאלו אותי, אני יודע.

הדמיית קריית התקשוב

תתחילו כבר להפעיל אותה! הדמיית קריית התקשוב

עושים כאן חיים! פארק הילדים בבאר שבע | צילום ארכיון: באדיבות עיריית באר שבע

 

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה

  • זבוב על הקיר של רוביק
    לגמרי נכון

    עניי עירך קודמים, תרתי משמע

  • עובד טבע לשעבר
    ככה לא נגיע לשום מקום

    ואני שואל אותך, למה להקים פה מפעלים? הרי הם יסגרו מהר מאוד