טורים אישיים

תשאלו את יעקב | אלטרנטיבה לדנילוביץ'

טורים אישיים17 בינואר 2018    2 דקות
0

מדוע חייבים תושבי באר שבע לקבל מועמד ראוי אחד לפחות על ראשות העירייה, ששמו איננו רוביק דנילוביץ'?

תשאלו את יעקב | אלטרנטיבה לדנילוביץ'
רוביק דנילוביץ' | צילום: ארכיון "שבע"

אם תשאלו אותי, בעוד פחות מ-10 חודשים, אמור להתמודד על קולות המצביעים תושבי באר שבע (בבחירות לראשות העירייה), לפחות מועמד ראוי אחד מלבד ראש הרשות המכהן רוביק דנילוביץ'.

המחסום הגדול ביותר, כדי שזה יקרה, הוא הפופולריות הגדולה, ממנה "סובל" דנילוביץ', המונעת בפועל התמודדות דמוקרטית חשובה על עתידה של בירת הנגב. אז, מה אמורים לעשות מועמדים פוטנציאליים לראשות העירייה, במטרה להתגבר על העניין הלא פשוט הזה, ולפחות לתת פייט לראש הרשות, המכהן זה יותר מתשע שנים? ראשית (אם תשאלו אותי…), צריך רצון; כל מועמד לראשות העירייה חייב להיות "מורעל" על באר שבע ותושביה. אחרי הכל, אין יותר מדיי יישובים במדינת ישראל, שלמרות גודלם (יותר מ-200 אלף תושבים!…) נשארו במידה רבה ערים קטנות בנשמתן.

ושנית (אם כבר אתם שואלים…), כדי לשבת על כס ראש הרשות בבירת הנגב, דרושה אג'נדה (סדר יום) שונה מאשר האג'נדה, שמיושמת בעיר בעשור האחרון (ויש שיאמרו, אפילו מסוף 1998, עם כניסתו של יעקב טרנר, פטרונו הפוליטי של רוביק דנילוביץ', לתפקיד ראש עיריית באר שבע…).

בגדול, מוביל ראש העירייה הנוכחי מדיניות של הפיכת בירת הנגב לתל אביב שנייה; כמעט כל מה שיש בתל אביב (מלבד ים…) ירד בעשור האחרון לבירת הנגב: מתיאטרון השוליים (הפרינג', או כפי שמישהו כינה אותו באחת מישיבות מועצת העיר "הספינג'"…), דרך מגדלי המגורים בני עשרות הקומות והמחסור בחנייה ועד הניסיון הנואל משהו (שוב, אם רק תשאלו אותי…) להפוך את העיר העתיקה והמיוחדת של באר שבע לסניף של נווה צדק התל אביבית.

מי שיבקש להחליף את דנילוביץ' חייב להגיע עם דגשים אחרים, שונים בהכרח, במטרה להפוך את בירת הנגב למטרופולין אמיתי, ולא לסוג של גוש דן לעניים.

ואם זה לא יקרה, ומול ראש הרשות המכהן לא יעמדו לפחות מועמד ראוי אחד או שניים, לא יהיה עוד מקום לקרוא לבאר שבע "בירת ההזדמנויות של ישראל" (כפי שדנילוביץ' עצמו מיתג אותה), אלא פשוט "בירת האשליות של ישראל"…

 

הופכת לתל אביב השנייה? באר שבע | צילום: מירן שפילברג

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה