חדשות

509 ילדים נפגעו בתאונות דרכים בבאר שבע בעשור האחרון

חדשות15 בינואר 2018    2 דקות
0

בעת שנסעו ברכב. ארבעה מהם נפצעו קשה, אך אף ילד לא נהרג

509 ילדים נפגעו בתאונות דרכים בבאר שבע בעשור האחרון
צילום ארכיון: אילוסטרציה, דן בונבידה

לא פחות מ-509 ילדים (בני 0 עד 14) נפגעו, בעשור האחרון (מ-2008 עד סוף אוקטובר 2017), בתאונות דרכים בבאר שבע, בעת שנסעו ברכב. מעמותת "אור ירוק" (שבניהול ארז קיטה) נמסר, שלפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ארבעה מהילדים שנפגעו בתאונות בבירת הנגב נפצעו קשה, אך אף ילד לא נהרג בעת שנסע ברכב בעיר בעשור החולף. מנתוני הלמ"ס עולה, שבאר שבע ממוקמת שלישית בדירוג הערים המסוכנות ביותר לילדים הנוסעים ברכב, אחרי ירושלים (1,318 ילדים שנפגעו בתאונות, אחד מהם נהרג ו-17 נפצעו קשה) ובהפרש ניכר ממנה חיפה (579 ילדים פגועים, מהם שניים שנהרגו ואחד נפצע באורח קשה).

לאחר בירת הנגב נמצאות בדירוג תל אביב (506 ילדים שנפגעו, שני הרוגים ואחד פצוע קשה), אשדוד (302 ילדים פגועים, אחד קשה), חדרה (300 ילדים שנפגעו, שניים קשה), חולון (258 ילדים פגועים, שניים קשה) וראשון לציון (255 ילדים שנפגעו, אחד נהרג וארבעה נפצעו קשה).

קיטה: "ילדים רבים נפגעים בעת נסיעה ברכב, מאחר שלא היו חגורים בחגורת בטיחות או במושבי בטיחות בהתאם לגילם; הורים פשוט לא חוששים לנסוע בצורה, שמסכנת את הילדים, כיוון שהם לא רואים משטרה בדרכים. הגברת אכיפה תסייע בהעלאת המודעות של ההורים לסכנה הגדולה שבאי חגירת הילדים בעת נסיעה ובנהיגה בטוחה עם הילדים ברכב. המשרד לביטחון הפנים חייב לשים בראש סדר העדיפויות את החזרת הנוכחות המשטרתית לכבישים ולרחובות, להוסיף את הניידות הנדרשות לכבישים, ולהרתיע נהגים מלסכן חיים".

ועוד מ"אור ירוק": חניכים, מדריכים ורכזים בתוכנית קבוצות הנוער של העמותה ע"ש שניאור חשין, נפגשו ביום שני שעבר, באולם מועצת העיר, עם ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', והציגו לו את פעילות "אור ירוק" בבירת הנגב, ובמרכזה זו של קבוצות בני הנוער. מהעמותה נמסר, שבקבוצות הללו בעיר מתנדבים כ-500 נערים ב-23 קבוצות, במסגרת מסלול בגרות חברתית. במהלך ההתנדבות (המבוצעת בשיתוף רכז מעורבות חברתית רשותי, יחיאל שטרית), פועלים בני הנוער לשיפור הבטיחות בדרכים לתושבים ולהגברת המודעות לנושא, באמצעות דוכני הסברה, תצפיות בכבישים וסקרים על תחושת ומצב הבטיחות של אזרחי באר שבע. דנילוביץ' הציג תוכניות קיימות לטיפול במפגעי דרך, והורה לסגן מנהל מחלקת התנועה העירונית אריאל דמרי, לטפל במפגעים הנוספים שתוארו בדיון. בתום הישיבה סוכם, שהעירייה והעמותה ישיקו יחד קמפיין בהובלת קבוצות הנוער, שיכלול תליית כרזות בכל בית ספר עם מסרים רלוונטיים לבטיחות בדרכים.

 

 המפגש עם ראש העירייה

הנוער נגד תאונות. המפגש עם ראש העירייה | צילום: עמותת "אור ירוק"

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה