חדשות

לטפס מעל הטראומה

חדשות31 ביולי 2022    2 דקות
0

גישה טיפולית חדשה במרכזי החוסן בדרום תאפשר טיפול בטראומה בעזרת קיר טיפוס: "מביא לידי ביטוי את הקשיים שחדר הטיפול לא תמיד מזמן, ואנחנו רואים תוצאות"

לטפס מעל הטראומה

לראשונה בישראל החל לפעול במרכזי החוסן בשדרות, שער הנגב ושדות נגב קיר טיפוס מקצועי יחודי אשר משמש לטיפול בילדים ונערים הסובלים מטראומה, חרדה או נמצאים במצוקה נפשית.

הטיפול המיוחד שהחל לפעול לראשונה בארץ ביוזמת הקואליציה הישראלית לטראומה ובתרומת הפדרציה היהודית של ניו יורק נותן מענה למגוון רחב של התמודדויות נפשיות של נערים וילדים ומדמה בזמן אמת התמודדות עם פחד, התמודדות עם אתגרים, התנסויות בעבודת צוות ובעיקר מאפשר לצוות הטיפול נקודת מבט טיפולית מיוחדת על המטופלים.

בצוות המקצועי ישנה שביעות רצון גדולה וכבר מרגישים בתוך מספר טיפולים את השינוי בשטח: "הטיפול באמצעות הקיר עוזר למטופלים להיפתח בפני המטפלים לא רק בזמן הטיפוס עצמו אל גם לאחר מכן בחדר הטיפול ומאפשר להם להרגיש בנוח לשוחח על הנקודות הכואבות שנוגעות בטראומה עצמה".

מעין פרנקל, מנהלת מרכז החוסן בשדות נגב, מספרת בהתרגשות על הטיפול באמצעות טיפוס: "הילדים עוברים תהליך מיוחד באמצעות שילוב הטיפוס בתהליך הטיפולי, חוויית האתגר בטיפוס מדמה את האתגרים שהילדים מתמודדים איתם במהלך החיים. בעזרת הקיר ישנה הזדמנות לחוש את החרדה, ולהתנסות בסביבה בטוחה מה עושים בזמן החרדה".

טליה לבנון מנכ"לית הקואליציה לטראומה: "העבודה לטיפול ולבניית חוסן עם אוכלוסייה שחשופה לאורך זמן למצבי מצוקה מחייבת אותנו, בנוסף למענים הטיפוליים בחדר המטפל, לפתח כלים נוספים העוזרים בעיבוד החוויות ובפיתוח חוסן. לאחר ההישגים הטיפוליים שראינו במרכזים בהם יש טיפולים באמצעות בעלי חיים ראינו לנכון להמשיך ולקדם את הגישה החדשנית של טיפול באמצעים שהם לא רק ישיבה מול מטפל בחדר הסגור. קידום פרויקט קיר הטיפוס הטיפולי הוא מהלך חדשני שצפוי לתת מזור לנערים ולצעירים רבים"

בקואליציה הישראלית לטראומה מדווחים כי בעקבות שביעות הרצון ישנו רצון גדול להרחיב את הפעילות גם למרכזי חוסן נוספים בהמשך.

הקואליציה הישראלית לטראומה מציינת בימים אלו 20 שנה להיווסדה בשלהי האינתיפאדה השניה, מאז הספיקה לפתח, יחד עם שותפים ממשרדי ממשלה, עמותות וארגונים מקצועיים – ידע במענה לחירום ובטיפול ממוקד טראומה, להיות שותפה למהלך להקמה ולניהול של מרכזי חוסן והיות גוף מוביל בפיתוח מענים ומוכנות לחירום בארץ ובעולם

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה