חדשות

"ממש נס שלא קרה כאן אסון"

חדשות15 במאי 2022    3 דקות
0

סדרת פיצוצים מחרישי אוזניים בחודשים האחרונים, החרידה תושבים בשכונת רמות, הטוענים שפניותיהם למוקד העירוני נענו תמיד בתשובות שמדובר בנפצים, בומים על קוליים של מטוסים או בדמיונות

"ממש נס שלא קרה כאן אסון"
צילום: פרטי

במשך כשלושה חודשים, התריעו תושבים המתגוררים ברחובות רחבעם זאבי ונחום שריג שבשכונת רמות בבאר שבע, מול בית הספר "רכסים", על פיצוצים עזים הנשמעים באזור, סמוך לשביל מעבר להולכי רגל לבית הספר וספסל ישיבה ציבורי.

לטענת המתלוננים, פניות תושבים למוקד העירוני נענו תמיד בתשובות שמדובר בנפצים, בומים על קוליים של מטוסים או בדמיונות: "בסביבות חג פורים, היה פיצוץ, וקראנו לעירייה. הם באו, לא ראו כלום, ואמרו שזה נפצים. בהמשך, היו לפעמים גם שריפות קטנות, עם עשן. השוטר הקהילתי אמר פעם לאחת הדיירות שאולי יש בנייה למטה הגורמת לרעש החזק, אבל לא הייתה שום בנייה כזו, במיוחד לא בחודש הרמדאן".

והם מוסיפים: "אתמול ב-7:30 בבוקר בערך, היה פיצוץ חזק במיוחד. כל הבניין רעד. וגם אורות בבתים כבו. הזמנו משטרה. וכשהשוטרים הגיעו, בעל עסק באזור אמר שהוא רואה לפעמים כדור אש עף בשמיים, אחרי פיצוצים. אתמול, גם נוצרו שני בורות לאחר פיצוץ. חבלן המשטרה זיהה מיד שכנראה מדובר בעניין של מערכת החשמל. אחר כך, הגיעו כוחות כיבוי. אחד הכבאים אמר שהוא כל הזמן מתריע בעניין לעירייה, ורב עם המוקדניות של 106, אך ללא הועיל. היה צריך לשטח את הקרקע, כדי להגיע לעומק הבעיה. בכל אופן, אחרי יום שלם שהכוחות היו שם, התברר שהייתה באמת בעיה בכבל חשמל תת קרקעי. בינתיים, היו עוד שני פיצוצים, לקראת 11:00 וב-15:30 בערך. אחרי הפיצוץ של 11, הגיעו כוחות וגידרו את האזור. רק לאחר שחפרו עמוק עמוק, התברר שהייתה בעיה בכבל חשמל. אנשי חברת החשמל טיפלו בנושא. היינו בלי חשמל בערך תשע שעות, עד תשע בערב לערך. אנשי הרווחה בעירייה היו מדהימים, ודאגו לנו, כי היה חשש שנצטרך להתפנות מהבתים, אם הייתה דליפת גז".

והתושבים מסכמים: "חודשים אנחנו מתריעים. וכל פעם מחרטטים אותנו בנפצים, אבל זה לא נפצים. אפילו אתמול בבוקר אמרו לנו: 'שטויות. זה נפצים'. למה להגיד 'שטויות'? למה לזלזל? זה מרעיד בית. אתה שומע את זה כמו רקטה. ועולה שם עשן. ביום של הפיגוע בתל אביב, הייתה לנו אפילו שריפה קטנה. גם בשבוע שעבר, היה פיצוץ. מנהל המוקד שמעון קריאף, דיבר אל אחת הדיירות בצורה ממש לא יפה, ואמר שהם ידעו מכל העניין, אבל זה ממש לא נכון. ממש נס שלא קרה כאן אסון, ואף אחד לא נפגע. אנחנו גם לא יודעים מה יצא מהקרקע. די בטוח שהייתה גם קרינה מסוכנת. והכל ליד בית ספר ובתי מגורים. אם לא היינו מתקשרים אתמול בזמן לימודים, אנחנו כמעט בטוחים ששוב היו מורחים אותנו".

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה: "לפני כחודש התקבלה במוקד העירוני פניה בנוגע לרעשים היוצאים מבטן האדמה מתוך שביל הנמצא בסמוך לבניין מגוריהם. מייד לאחר קבלת הדווח יצא למקום מנהל המוקד העירוני יחד עם צוותים מקצועיים של העירייה לבדוק את פשר הדבר. במקביל הזמין  מנהל המוקד העירוני, את חברת החשמל, את חברת הגז וכן את המשטרה. לאחר בדיקה של גורמי המקצוע לא נמצאה הסיבה לאותם רעשים. בשלישי התקבלה במוקד העירוני פניה נוספת מאותם דיירים  על רעשים ופיצוצים היוצאים שוב מתחת לשביל . למקום יצאו צוותים של העיריה בראשות מנהל המוקד העירוני אשר החלו בחפירות מאזור הרעש. במקביל הוזמנו צוותים מקצועיים של חברת החשמל ,אשר גילו לאחר זמן קצר את מקור הבעיה ,כבלי חשמל טמונים באדמה שגרמו ליצירת הרעשים. במהלך הערב השלימה חברת החשמל את תיקון התקלה. יש לציין, המוקד העירוני הגיש סיוע לאותם דיירים במהלך כל היום שבו נאלצו לפנות את ביתם".

 

כתבות נוספות בחדשות

0

לילות רמדאן 2024 יוצא לדרך

זו השנה העשירית שמסורת לילות רמאדן יתקיים בעיר רהט

חדשות13 במרץ 2024    2 דקות
0

המורשת של בכור

אימו של בכור סויד ז"ל, בוגר מגמת אדריכלות נוף בבית הספר לעיצוב במכללה הטכנולוגית ב"ש שנרצח בשבעה באוקטובר, קיבלה בטקס מרגש את הדיפלומה של בנה

חדשות10 במרץ 2024    4 דקות

כתיבת תגובה