חדשות

תואר שני חדש במגוון ושוויון חינוכי

חדשות3 באפריל 2022    2 דקות
0

החל משנת הלימודים הבאה במכללת קיי: תוכנית שתכין את בוגריה למנהיגות חינוכית המקדמת את נושא הכלת המגוון, ופועלת למען הוגנות ושוויון חינוכי

תואר שני חדש במגוון ושוויון חינוכי
ד"ר בתיה רייכמן | צילום: יחסי ציבור

בשנה האקדמית הבאה, תשפ"ג, צפויה להיפתח במכללה האקדמית לחינוך על שם קיי, תוכנית לימודים חדשה בשם "מגוון ושוויון חינוכי", בראשותה של ד"ר בתיה רייכמן.

כיתות הלימוד בבתי הספר מאופיינות במגוון לומדים בהיבטים קוגניטיביים, חברתיים תרבותיים, מגדריים וכלכליים על בסיס התיקון לחוק החינוך המיוחד שאושר בשנת 2018. בבסיס החוק עומדת התפישה, כי כל תלמיד זכאי ללמוד בקהילתו הקרובה, יחד עם חבריו, בקבוצת הגיל שלו. ואין לשלבו במסגרת נפרדת. חשיבות הגיוון במערכת הבית ספרית באה לידי ביטוי בחוק החינוך המיוחד, הרואה בבית הספר קהילה ומקום ללמידה וצמיחה למגוון תלמידים, בלי לנתבם למסגרות מבדלות של חינוך "רגיל"/"מיוחד".

עד כה, המענה החינוכי לצמצום פערים היה מבוסס בעיקרו על תמיכה אקדמית בתלמידים חלשים. כיום, הגישות החינוכיות נוטות להתייחס למגוון התלמידים כמשאב חינוכי חשוב וכהזדמנות לפיתוח אישי ולאזרחות טובה, סובלנית ושוויונית. חינוך המתמקד בנקודות חוזק, ביכולות, במוקדי עניין ובצרכים אישים של לומדים, יביא לתחושת מיטביות (well-being), ויאפשר קידום התלמידים כהכנה לחיים.

התוכנית הייחודית שפותחה במכללת קיי, תעניק למורים בפועל ולמורי העתיד כלים חינוכיים ואת היכולות להתמודד ולתת מענה פדגוגי, רגשי וחברתי למגוון הלומדים. התוכנית מבוססת על דרכים לקידום הוגנות וצדק חברתי לכלל התלמידים, תוך חינוך מותאם ואיכותי. על אנשי החינוך מוטלת האחריות לתת מענה לצורך בגיוון חינוכי, ולסייע ללומדים ברכישת ידע, כישורים וערכים, כדי שיפעלו באופן מיטבי בחברה ובקהילה.

ראש התוכנית, ד"ר בתיה רייכמן, מציינת: "הילדים הלומדים במערכת החינוך בישראל, מהווים מראה לפנים המגוונות של החברה. כיתות הלימוד מאוכלסות לומדים, שקיימת ביניהם שונות תרבותית אתנית, דתית וחברתית. השונות באה לידי ביטוי גם בהיבטים של סגנונות למידה, כישורים ותחומי עניין. בכיתות רבות אף משולבים ילדים עם צרכים מיוחדים וייחודים בתחום הלימודי, חברתי ורגשי. אתגר מרכזי של מורים ואנשי מקצוע אחרים העוסקים בתחום החינוך כיום, הוא לספק חינוך מותאם ואיכותי לאוכלוסייה מגוונת מאוד של תלמידים. על סמך הידע העיוני והמעשי והמודלים החינוכיים שיילמדו בתוכנית החדשה, יוכלו בוגרי התוכנית להיות למנהיגים חינוכיים המקדמים את נושא הכלת המגוון, ופועלים באופן פרואקטיבי למען הוגנות ושוויון חינוכי".

מכללת קיי | צילום: יחסי ציבור

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה