חדשות

סורוקה מוביל מחקר של כלל בתי החולים של כללית  לניטור התגובה החיסונית במנת החיסון הרביעית

חדשות10 בינואר 2022    2 דקות
0

המחקר הגדול מסוגו בעולם  יבדוק  את התגובה של מערכת החיסון ויספק מידע על יעילות החיסון, ויכולת נטרול של נוגדנים

סורוקה מוביל מחקר של כלל בתי החולים של כללית  לניטור התגובה החיסונית במנת החיסון הרביעית
צילום: באדיבות סורוקה

המחקר התצפיתי, יכלול מדגם של כ- 1000 נבדקים, מעובדי שירותי בריאות כללית, אשר חוסנו במנה השלישית – הבוסטר הראשון, כאשר חלק מהם יקבלו את מנת החיסון הרביעית- הבוסטר השני. המשתתפים יהיו במעקב קליני ומעבדתי למשך חצי שנה.  במהלך המחקר התצפיתי, משתתפי המחקר יעברו אחת לחודש בדיקות סרולוגיות מיוחדות במעבדה לווירולוגיה בסורוקה, בראשותה של פרופ' יונת שמר.
במחקר יבדקו 4 סוגי נוגדנים שונים של נגיף הקורונה ויתאפשר מעקב אחר תגובה ודעיכה של החיסון לאורך זמן. כחלק מהמחקר מתקיים שיתוף פעולה צמוד עם פרופ' תומר הרץ ופרופ' רן טאובה מהפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן גוריון אשר מרחיבים את המעקב בביצוע בדיקות נוספות של יכולת מערכת החיסון לנטרל את הואריאנטים השונים כולל פעילות בדרכי הנשימה.

המחקר אשר נעשה ביוזמת חטיבת בתי החולים של כללית, מובל על ידי פרופ' ליאור נשר מומחה במחלות זיהומיות בסורוקה, ומתבצע ונתמך על ידי רשות המחקר של סורוקה בראשותו של פרופ' ויקטור נובק.

ד"ר אורלי וויינשטיין סמנכ"ל וראש חטיבת בתי החולים בכללית התייחסה למחקר ואמרה:"בבתי החולים של כללית נמצאים הכוחות המובילים בתחום המחקר ומחלות זיהומיות  והם אשר  יובילו את המחקר הנרחב הזה בנוגע לחיסון הרביעי. מחקר אשר ייתן כלים למערכת הבריאות כולה ולמקבלי החלטות נוספים, תוך מתן אפשרות להסתמך על  דאטה מתוקף ומהימן".

פרופ' ליאור נשר, מומחה במחלות זיהומיות בסורוקה ומוביל את המחקר מסביר: "החוזק של המחקר הוא בגודלה של האוכלוסיה הנבדקת בקרב עובדי בתי החולים של כללית. המחקר יאפשר לקבל תשובות ראשוניות ביחס ליכולת הנטרול והתגובה של מערכת החיסון תוך מספר קצר של שבועות, ובהתאם לקבל החלטה על הצורך במתן חיסון רביעי לכלל האוכלוסיה. בהמשך, פלטפורמה זו תוכל להמשיך ולספק מידע במידה ויהיו גלים נוספים של תחלואה ווריאנטים נוספים".
החוקרים הראשיים מבתי החולים של שירותי בריאות כללית:  פרופ' ליאור נשר, סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי, פרופ' מיכל חוברס, מרכז רפואי ע"ש ספיר- מאיר, פרופ' אורן צמחוני, מרכז רפואי קפלן, ד"ר גבריאל ובר, בית חולים ע"ש ליידי דיויס- הכרמל, ד"ר ביביאנה חזן, בית חולים המרכזי העמק

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה