חדשות

שדולת הנשים הגיעה לאוניברסיטת בן גוריון

חדשות27 בדצמבר 2021    2 דקות
0
שדולת הנשים הגיעה לאוניברסיטת בן גוריון
צילומים: באדיבות ישראל ביתנו

אירוע מיוחד מטעם השדולה לקידום נשים בפריפריה התקיים בחמישי האחרון באוניברסיטת בן גוריון. מלבד חברות הכנסת מישראל ביתינו הגיעו נשים מובילות מרחבי הנגב, יו"ר נעמת חגית פאר, מנהלת מחלקת חינוך במסל"ן אילנה בן גיגי, חברת מועצת מיתר ומייסדת הפורום לקידום הנגב ג'ולי קייט, יועצת ראש עיריית ב"ש לקידום מעמד האישה ורד ששון ועוד פעילות רבות בתחום קידום נשים בדרום.

קרוב למאה סטודנטיות ותושבות באר שבע נכחו באירוע ודיברו עם חברות הכנסת על המצב המורכב בפריפריה, מבחינת הביטחון האישי והטרדות כלפי נשים, הקושי בהקמת עסק, חינוך עבור ילדים עם צרכים מיוחדים, השכלה גבוהה, נגישות לבריאות בדגש על הפרעות אכילה ועוד.

חברות הכנסת, תושבות הדרום והצפון בעצמן, סיכמו שיפעלו בכלים הפרלמנטריים העומדים לרשותן למען שיפור התשתיות והתעסוקה בפריפריה וידרשו לסוגיות רבות שהועלו באירוע.

חה"כ לימור מגן תלם: "שמחתי להגיע לבאר שבע ולהכיר את הנשים הנפלאות שהן פעילות מובילות שיוזמות מהלכים חשובים מאוד בפריפריה. אישה שלא מרגישה בטוחה ברחוב ואין לה ביטחון כלכלי לא תקים את העסק הבא שיצמיח את הפריפריה ויביא עוד משרות ועוד משפחות להקים את ביתם בנגב. שמעתי היום המון רוח עשייה ורעיונות מצוינים להמשך ואנחנו נתחיל ליישם אותן בעבודה בכנסת".

 

 

 

חה"כ אלינה ברדץ'-יאלוב: "כתושבת אשדוד בהווה וכתושבת באר שבע לשעבר, הנושאים הנוגעים לנשות הפריפריה הדרומית הם עמוק בליבי. השדולה לקידום נשים בפריפריה מחויבת לפעול למען צמצום הפערים הקיימים ביו נשות הפריפריה והמרכז בתחומי ההשכלה, התעסוקה ואפילו תחושת המסוגלות. ישנו חוסר שוויון עצום ובדיוק לשם כך הגעתי לכאן היום יחד עם חברותיי לשדולה, כדי להבין את הצרכים של נשות הדרום וזאת כדי לייצר למענן את הפתרונות הטובים ביותר".

חה"כ שרון רופא אופיר: "פגשנו היום בבאר שבע נשים נהדרות שמתמודדות עם קשיים ואתגרים בתחום התעסוקה בריאות חינוך והבעיה הבוערת ביותר כיום – ביטחון אישי. נושא הביטחון האישי של נשים ונערות מחייב טיפול מיידי!! פניתי לסגן השר לביטחון פנים וביקשתי שאירועי אלימות נגד נשים ונערות במרחב הציבורי יקבלו קדימות ויוגדרו במערכת המשטרתית כארוע קיצון המקבל מענה בתוך 10 דקות. נוסיף ונפעל למתן מענה בתחום זה וכמובן בתחומים נוספים״.

ג'ולי קייט: "אני מתרגשת לשתף כי קולנו נשמע! והנה, הנבחרת האמיצה הזו מתחילה את המסע שלה היכן שרבים לפניהן אפילו לא היו מוכנים לסיים – כאן בנגב! אני רוצה להודות לכן, בשם כל הנשים שמתגוררות כאן, על התקווה שאתן מעניקות לכולנו, על זה שמכאן ואילך לא נצעד לבד, שאנחנו נאבקות יחד. ויחד אין לי ספק שנביא את השינוי! כי בנגב ייבחן העם בישראל! גם השוויון המגדרי בישראל – ייבחן כאן, בנגב!".

 

 

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה