חדשות

"ראיתי אותה כמו שראיתי את סבתא שלי"

חדשות12 בספטמבר 2021    3 דקות
1

סגן ראש עיריית באר שבע שמעון טובול, הצליח במוצאי השבת האחרונה להחזיר לאישה מבוגרת תושבת העיר תיק שחטף מידיה צעיר מבירת הנגב. "הבחור היה גדול, אבל אמרתי לעצמי: 'לא משנה מה, אני רץ ומחזיר לה את התיק' אומר הרב טובול

"ראיתי אותה כמו שראיתי את סבתא שלי"
שמעון טובול. "אתה לא חושב, ישר אתה רץ" | צילום: פרטי

את מוצאי השבת האחרונה של פרשת "וילך" (בשבת "שובה") סגן ראש עיריית באר שבע ומחזיק תיק איכות הסביבה הרב שמעון טובול, לא ישכח כל כך מהר. מיד בסיום תפילת "ערבית" של מוצאי שבת בישיבת "בית יוסף" שבראשות הרב יוסף חיים בצרי, נאלץ הרב טובול בפתאומיות לשוב למציאות היומיומית, ולעשות מצווה גדולה לאישה מבוגרת תושבת העיר, שנקלעה למצוקה קשה.

טובול מספר: "אני מחנה את האוטו ביום שישי בישיבה, ובמוצאי שבת אני חוזר עם האוטו לבית. הייתי עם הילד שלי בתוך האוטו, ובדיוק פנינו ימינה. ואז פתאום ראינו את הסיטואציה: איזה בחור צעיר חוטף תיק מאיזו אישה שעומדת בתחנת האוטובוס. ואני רואה את האישה עומדת וצועקת: 'חטף לי את התיק'! וכולה קצף, אתה יודע אישה מבוגרת, צורחת. אז בשניות, בלי מחשבה בכלל, נסעתי אחריו, ונכנסתי לתוך החנייה. אחר כך, יצאתי מהאוטו, והתחלתי לרוץ אחרי הבחור, עם בגדי שבת ונעלי שבת ועניבה; וזה בחור צעיר, שיודע לרוץ"…

והוא ממשיך: "רצתי אחריו בריצה 'מטורפת' איזה ארבע דקות, עד שהגעתי לפתח של הבניין שלו. בפתח של הבניין, הבחור הסתובב אליי, ורצה לראות אם לריב איתי או לא. ברגע שקלט שאני עומד מולו, הוא זרק את התיק, ונכנס לתוך הבניין. לקחתי מיד את התיק, והחזרתי אותו לאישה. כל הדברים שלה היו בתיק הזה: מסמכים, ויזה, כסף, מפתחות של הבית. אישה אלמנה, אחות שכולה, שרצתה לנסוע לאחותה, כנראה לאזכרה של האח שנפטר בצה"ל. והיא רק בוכה. האישה ראתה את התיק, כאילו חזרו לה החיים. בינתיים, היא כבר הזמינה משטרה, והגיעו איזה שבע או שמונה ניידות, כולל של הבילוש; כנראה, במשטרה שוד הוא דרגת הפשיעה הכי חמורה. לכן, תוך 10 דקות, רבע שעה, הגיעו הניידות גם של אלה שלוקחים את הסרטים במצלמות. אחרי שהחזרתי לאישה את התיק, הראיתי לשוטרים איפה הכתובת של הבחור, נתתי עדות במשטרה, והלכתי הביתה. אחרי זמן מה, פתאום, שלחו לי פוסט שבת שלה העלתה ל'פייסבוק', והתקשרו אליי בעקבות זאת כל מיני גורמים, וגם ראש העירייה רוביק דנילוביץ', שהיה מאוד מבסוט".

ולא חשבת פעמיים, בשבת עם אווירת הקדושה שעדיין לא עברה?

"האמת, במצבים כאלה אתה לא חושב; ראיתי אותה כמו שראיתי את סבתא שלי, אישה מבוגרת צורחת, מסכנה, ממש לפני התקף לב. אתה לא חושב, ישר אתה רץ. הבחור היה גדול, אבל אמרתי לעצמי: 'לא משנה מה, אני רץ ומחזיר לה את התיק' הילד שלי היה באוטו, נלחץ גם, מסכן. ברוך ה'. מצד אחד, כואב מאוד מאוד לראות את הסיפור של הבחור שחטף את התיק, ילד בן 19, זה חושך לראות את הדברים האלה, אבל מצד שני, אתה מרגיש סיפוק מזה שאתה מחזיר לאישה את התיק, ורואה את האור שחוזר לה לעיניים, והיא בודקת את כל הדברים שנשארו בתיק שלה; הבחור לא הספיק לנגוע בתיק. זו הייתה תחושה טובה".

והרב טובול מסכם במלים "עזוב תעזוב עימו", מתוך הפסוק בספר "שמות": "כי תראה חמור שונאך רובץ תחת משאו, וחדלת מעזוב לו, עזוב תעזוב עימו". המשמעות היא שגם כשאתה רואה שונא שלך במצוקה, אתה צריך למחול על כבודך ולהתעלם מהשנאה ביניכם, ולעזור לו.

 

 

 

 

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • הראלה ישי
    איש צדיק

    הרב שמעון טובול איש נדיר. אוהב אדם ומוכן לעשות כל כך הרבה למען הזולת. הבחור עושה מילואים כאבא לילדים כאילו רק עכשיו סיים צבא. נותן את כל כולו למדינה. מעריצה אותך איש יקר.