חדשות

גאווה ארצית: באר שבע זוכת "אות עשות משפט ואהבת חסד"

חדשות10 במאי 2021    4 דקות
0

בטקס מרגש שהתקיים בסוף השבוע (חמישי, 6/5) בירושלים הוענק לעיריית באר שבע "אות עשות משפט ואהבת חסד" של לשכת עורכי הדין בשיתוף בית נשיא המדינה והמרכז לשלטון מקומי.

גאווה ארצית: באר שבע זוכת "אות עשות משפט ואהבת חסד"
צילום: נעמי גרשוקביץ

 

האות המכובד הוענק לעירייה על השקעתה בפיתוח מסגרות ותשתיות התנדבותיות ועל היותה מעודדת מתן סיוע משפטי בהתנדבות לתושבים. האות הוענק בין היתר במעמד שופטת בית המשפט העליון בדימוס דליה דורנר, ראש לשכת עורכי הדין עו"ד אבי חימי, סגן רה"ע באר שבע מחזיק תיק הרווחה והשירותים החברתיים עופר כרדי, מנהלת אגף הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית באר שבע אתי כהן, יו"ר ועדת ההתנדבות העירונית, חברת מועצת העיר עו"ד מינה קלמן חדד, ראשי המרכז לשלטון מקומי ולשכת עורכי הדין, ראשי ארגוני מתנדבים וכמובן מתנדבים רבים.

העירייה מינתה מספר פונקציות לשם ריכוז הפעילות ההתנדבותית הענפה בעיר, כאשר האמונה המנחה היא שכל אדם יחיד ומיוחד וכל אחד יכול להתנדב. מדור ההתנדבות שבאגף הרווחה והשירותים החברתיים פועל בתחום זה לצד מינהל החינוך וחברת "כיוונים" – חברת התרבות והפנאי העירונית ואף מינו ועדת התנדבות (ועדת רשות) בראשות חברת מועצה, מתוך הכרה בחשיבות הרבה ובערך המשמעותי של ההתנדבות. כמו כן, קיים כמובן קשר הדוק מול מוסדות וארגונים רבים שמשתלבים בפעילות ההתנדבותית בבאר שבע בדרכים שונות, הן בעת שגרה והן בעתות חירום.

בבאר שבע פועלים עשרות אלפי מתנדבים בוגרים ובני נוער, המשתלבים במגוון מסגרות ופעילויות. בעיר קיימים כ-180 ארגוני התנדבות בתחומים מגוונים וכן מגוון של מיזמים קהילתיים בהם תושבים מתנדבים למשל: גינות קהילתיות, טלוויזיה קהילתית, המרכז העירוני לגישור, המרכז לעזרה עצמית, "יחידת החילוץ העירונית "רעם 7" ועוד. ראוי לציין במיוחד את מתנדבי בית המשפט הקהילתי, המסייעים בתהליך השיקום של אוכלוסיית עוברי חוק במסגרת בית המשפט הקהילתי בבאר שבע, הראשון מסוגו בישראל. לצד מתנדבים אלו הוקמה גם קבוצת פעילים מתנדבים, שחברים בה משתתפים בוגרי תכנית בית המשפט ומשתתפים אשר נמצאים לקראת סיום ההליכים המשפטיים שלהם.

גם תלמידי העיר משולבים במעורבות חברתית בשלל מסגרות ופעילויות, בהם: מיזמים עירוניים – כגון: שישי מתוק – חלוקת עוגות וחלות לקשישים, שכנים שכנות – העשרה לילדי העיר בחצרות בניינים; מיזמים בית ספריים – למשל ביקור במועדון עמ"ך (עמותת ניצולי שואה) וחלוקת מארזים, הכנת מארזי פינוק לחיילים בודדים, תיקון עולם – שינוי עמדות כלפי בעלי מוגבלות ועוד. בנוסף להתנדבות בשגרה, עיריית באר שבע משתפת פעולה עם מתנדבים גם בעתות חירום. בעיר פועלת רכזת מתנדבים לשעת חירום ומערך התנדבות עירוני לשעת חירום בו מתנדבים המגויסים למגוון משימות לטובת התושבים המתנדבים מושיטים יד באהבה ונרתמים למגוון משימות. העיר מפעילה גם 17 סיירות קהילתיות בשכונות העיר, בהן תושבים פועלים בהתנדבות למען הגברת החוסן הקהילתי.

ראש העיר באר שבע , רוביק דנילוביץ' אמר: " בעשור האחרון באר שבע נמצאת בתנופת פיתוח חסרת תקדים, המבססת את העיר כמטרופולין של איכות במדינת ישראל ומציעה שורה של מנופי צמיחה, מוקדי חדשנות וידע, תשתיות והזדמנויות בתחומי הדיור, התעסוקה, הפנאי והתחבורה. הרשות המקומית רואה את הושטת היד, העזרה לזולת והערבות ההדדית כערך עליון ולכן חרטה על דגלה לקדם את תחום ההתנדבות ופיתוח ההון האנושי בעיר מתוך הבנה כי תושבים מעורבים הינם תורמים ונתרמים, בעלי ערך, שותפים, שייכים לקהילה, מחזקים את החברה ותורמים רבות לסולידריות ולתחושת השייכות לעיר ולקהילה. עיריית באר שבע מאמינה כי התנדבות מגלמת משמעויות רבות של תרומה אנושית, לא רק למי שנהנה מפעילות המתנדבים אלא גם למתנדבים עצמם ולחברה כולה. על בסיס ערכים אלו העיר באר שבע מקצה משאבים לטובת חיזוק הפעילות ההתנדבותית בעיר, טיפוחה ופיתוחה. הזכייה באות "עשות משפט ואהבת חסד" היא ביטוי לאיכויות הנדירות הקיימות, להון האנושי המופלא בעירנו ואני מבקש להוקיר תודה מעומק הלב. זה המקום להודות לכל הצוותים העוסקים במלאכה, שעושים ימים כלילות למען תושבי העיר ומתנדביה וכמובן תודה מקרב לב לכל המתנדבים, שמבטאים הלכה למעשה את הפסוק "ואהבת לרעך כמוך". בעידן החדש בו אנו נמצאים למתנדבים יש ערך מוסף אדיר, המושג "אני" איננו ומעתה "אנחנו" הופך להיות העניין המרכזי, שותפויות וחיבורים יוצרים את העתיד ואין דוגמה טובה מכך לעשייתכם ותרומתכם החברתית"

ראש העירייה הוסיף וציין: "העשייה שלכם מחממת את הלב ותורמת תרומה משמעותית לחברה שלנו, כל אחד ואחת מכם מפיק אור שעוטף את כולנו ואיתו נוכל להדליק את העולם כולו באבוקה של אהבת אדם, אחווה וחסד.  עם הפנים קדימה להמשך

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה