חדשות

נלחמים מבאר שבע באנטישמיות ברומניה

חדשות14 באפריל 2021    דקה אחת
0

יו"ר התאחדות עולי רומניה בבאר שבע ובנגב, ד"ר נתן כהן, התלונן בפני ראשי המדינה על אירועים אנטישמיים שונים, ובעקבות זאת נעצרו המעורבים

נלחמים מבאר שבע באנטישמיות ברומניה
ד"ר נתן כהן. מלחמה באנטישמיות ברומניה | צילום: רבקה פינדר

אפילו מבאר שבע מצליחים בהתאחדות עולי רומניה בישראל לפעול ביעילות נגד גילויי אנטישמיות מתחדשת במולדתם לשעבר של העולים.

יו"ר ההתאחדות בבאר שבע ובנגב, ד"ר נתן כהן, מסר ל"שבע", שלאחר שהעביר פנייה נזעמת בנוגע להרמת ראש אנטישמית מרגיזה מיוחד, עצרה המשטרה הרומנית את המעורבים. לדברי ד"ר כהן, "לאחר ששמעתי על איום ברצח וכינוי השחקנית והאמנית היהודייה הידועה מהתיאטרון היידי הרומני, מיה מורגנשטרן, 'יהודייה מלוכלכת', פגיעות ברשתות החברתיות בעובדי התיאטרון, נזקים שנגרמו לבתי קברות יהודיים ופתיחת משרדיה של תנועה אנטישמית שחבריה היו אחראים במלחמת העולם השנייה לרצח בפוגרומים של מאות מיהודי יאשי ובוקרשט והוצאה מחוץ לחוק, החלטתי לפעול בעניין; באמצעות שגריר רומניה בישראל, ההיסטוריון היהודי ראדו יאניד, העברתי פנייה בנושא לנשיא רומניה קלאוס יוהניס ולממשלה הרומנית, ובעקבות זאת נעצרו המעורבים באיומים ובביצוע המעשים נגד הקהילה היהודית ברומניה".

וד"ר כהן מסכם: "אנו מצפים שממשלת רומניה תנקוט באמצעים חריפים נגד התופעה. עד כה, המבצעים נעצרו, ושוחררו ללא עונש. נרתמו למשימה הזו כל הארגונים של יוצאי רומניה בארץ ובעולם והקהילה היהודית ברומניה. הנושא הועלה גם בפרלמנט הרומני, בידי נשיא פדרציית הקהילות היהודיות ברומניה סילביו דרקסלר, שהוא גם נציג הקהילות היהודיות בפרלמנט (ויקיר העדה הרומנית של ההתאחדות שלנו בבאר שבע ובנגב), והתקבלה פה אחד החלטת גינוי פרלמנטרית, גם של הסנאט ברומניה. אני בטוח שבעקבות הפעילות של התאחדות עולי רומניה באר שבע והנגב, תוגבר האכיפה מצד השלטונות והפושעים ייעצרו ויוענשו".

 

 

כתבות נוספות בחדשות

0

המילואימניקים של SCE

הם גויסו למילואים בצו 8 וחזרו עכשיו לספסל הלימודים • הסטודנטים של SCE מספרים על אתגרי הלחימה בעזה וגם על קבלת הפנים המחבקת שזכו לה במכללה •  רקטור ומייסד SCE פרופ' יהודה חדד: "חובתנו היא להבטיח תנאי פתיחה שווים בין כלל הסטודנטים ולסייע לאלו שמחרפים נפשם ונושאים בנטל"

חדשות19 במרץ 2024    8 דקות
0

כנס חיבור והעצמה לנשים יזמיות

כ-60 נשים יזמיות בתחום התיירות מעוטף ישראל ומהגליל  שעסקיהן ספגו פגיעה אנושה בעקבות המלחמה  נפגשו בכנס של חיבור והעצמה 

חדשות19 במרץ 2024    3 דקות

כתיבת תגובה