חדשות

כמעט 2 מיליארד שקלים: אושר תקציב עיריית ב"ש

חדשות17 בפברואר 2021    3 דקות
0

למעלה ממחצית מהתקציב מיועד לתחומי חינוך, רווחה ושירותים חברתיים, איכות סביבה וקהילה

כמעט 2 מיליארד שקלים: אושר תקציב עיריית ב"ש

מועצת העיר אישרה הערב (רביעי, 17/02) פה אחד את הצעת התקציב של עיריית באר שבע לשנת 2021. התקציב השוטף של העירייה יעמוד בשנה הקרובה על 1.918 מיליארד ₪. מדובר בתקציב מהגדולים בתולדות באר שבע. יש לציין שבתוך עשור הוכפל תקציב העירייה. תקציב הפיתוח תוקצב לשנת 2021 בכ- 170 מיליון ש"ח.

בעירייה הדגישו כי התקציב מבטא את המשך קידומה ופיתוחה של באר שבע כמטרופולין הרביעי של מדינת ישראל לצד הרחבת השירותים כל העת למען התושבים ובעלי העסקים בעיקר בתקופה מאתגרת זו בעקבות משבר הקורונה.

כאמור, באמצעות התקציב תמשיך העירייה לבסס ולבצר את השירותים הניתנים לתושבי העיר בכל תחומי החיים בדגש על תחומי החינוך, התעסוקה, איכות החיים והסביבה, התרבות והקהילה.

כמו כן, תמשיך העירייה לקדם את התוכניות והפרוייקטים הגדולים עליהם היא אמונה: טיפול בשכונות הוותיקות והחדשות כאחד, הסכם הגג, פיתוח וקידום מוקדי תעסוקה מתקדמים לצד חיזוק עסקים מקומיים ותעשייה, שיקום העיר העתיקה, פיתוח השוק העירוני, פיתוח תחום התחדשות עירונית ועוד.

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ' אמר: " משבר הקורונה הביא עימו אתגרים בינלאומיים חסרי תקדים, אשר אותותיהם ניכרים גם בכלכלה העולמית ומוצאים ביטוי גם בהתנהלות המדינה והרשויות המקומיות.

תקציב 2021 מוגש השנה בחודש פברואר, לאור אותו משבר והצורך לעצור ולחשב מסלול מחדש נוכח השפעות הקורונה. הקורונה עדיין כאן וגם אם התחלואה תרד והאוכלוסייה ברובה תתחסן, השפעותיה הכלכליות ילוו אותנו השנה ובשנים הבאות.

צמצום בהכנסות העירייה בשנה האחרונה וכצפי לשנה הבאה, היעדר תקציב מדינה וצמצום השקעות גלוגבלי, מחייבים את כולנו לנקוט במשנה זהירות ובאחריות רבה.

עלינו לשמור על מסגרת תקציב התואמת את המציאות של ימינו ואת העתיד הקרוב, שיצריך אותנו לנקוט בצעדים חשובים לשיקום הכלכלה והמסחר, ליצור מנועי צמיחה חדשים ואמצעים חדשים לחיזוק העיר.

בד בבד, כפי שפעלנו מאז תחילת המשבר, נמשיך לסייע למגזר העסקי – המהווה מנוע צמיחה חשוב לעיר, בהקלות לעסקים, על מנת שיוכלו לשרוד את המשבר לצד תמריצים ליזמים לעידוד השקעות בעיר העתיקה, באזורי התעשייה, באזורי התעסוקה המתקדמים של העיר, בשכונות הותיקות ובאזורי הקניות והמסחר.

המציאות של ימינו מחייבת אותנו לחשוב מחוץ לקופסה, לבחון רעיונות חדשים, ליזום ולחדש. משיכת משקיעים לעיר, חברות הייטק, מפעלים ותעשיה מתקדמת ומסחר, לצד הערכות לקראת קליטת יחידות המודיעין והתקשוב של צה"ל לעיר יתרמו רמות לצמיחה כלכלית והתפתחות העיר.

משבר הקורונה השפיע עמוקות על ילדי וילדות העיר. נשאף לצמצם את הפערים הלימודיים והרגשיים ולהוביל מערכת חינוך מצויינת, מגוונת ומעשירה, בתוכניות מקוריות ובמרכזי המצוינות במגוון התחומים. זאת לצד טיפוח ערכי נתינה והתנדבות.

משימה חשובה נוספת לשנה הקרובה, שיקום עולם התרבות שנפגע קשה בתקופת הקורונה. נמשיך לסייע ולתמוך בעוגני התרבות, האמנות והפנאי בעיר ולפתוח חדשים, בעיקר בעיר העתיקה. כמו כן, נסייע לאלו שידם אינה משגת. נפעל לחזק ולטפח בעלי צרכים מיוחדים במגוון פרויקטים. "

בסיום דבריו הודה ראש העיר לכל השותפים לחזון ולעשייה העירונית. על המחויבות הרבה, האחריות והמאמץ במימוש החזון לחזק ולבסס את באר שבע כמטרופולין של איכות במדינת ישראל.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה