חדשות

בעיר ללא ים, מצאו איך לנצל את הגלים

חדשות28 באוקטובר 2020    דקה אחת
0

בניגוד לרוב האנשים שבתקופת הקיץ רצים אל הים וגולשים על הגלים, יש גם כאלה שחושבים איך אפשר לנצל את הגלים לעולם טוב יותר. שני סטודנטים להנדסת מכונות מבאר שבע פיתחו מכשיר חדש שירתום את עוצמת הגלים וייצר מהם אנרגיה חליפית.

בעיר ללא ים, מצאו איך לנצל את הגלים
פרויקט אנרגית הגלים: צילום: בן אמן ואגאי

אחת הבעיות הבולטות בעולם היא ייצור האנרגיה המזהם את כדור הארץ. לכן, נושא האנרגיה המתחדשת תופס תאוצה בשנים האחרונות ורלוונטי יותר מתמיד. כך מאמינים אור בן אמן (29) וירון אגאי (31), סטודנטים המסיימים תואר ראשון בהנדסת מכונות ב- SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון בבאר שבע. במסגרת פרויקט הגמר של המחלקה להנדסת מכונות במכללה, הסטודנטים פיתחו מכונה המנצלת את האנרגיה הימית, הנוצרת מתחת לגלי הים, לצורך יצירת חשמל. בפרויקט סייעו להם שני סטודנטים נוספים – זמר דוד טל ואיתי בן עזרי.

"לאורך כל הלימודים חשבנו על נושא האנרגיה המתחדשת והתאהבנו בה", סיפרו הסטודנטים, "במרבית העולם כבר החלו להשתמש באנרגיית ים, אבל לנו יש ייחוד כי השיטה בה אנחנו עובדים לא מיושמת בשוק. בעוד שמרבית המכשירים שיש כיום בתחום עובדים עם הפרשי הגובה של הגלים, העולים ויורדים, המכשיר שלנו עובד מתחת הגלים באמצעות טורבינה המייצרת אנרגיה".

את המחקר החלו השניים לאחר שהמכללה בה הם לומדים, חשפה בפניהם מחקר מסקרן של יזם מיפן – "יצרנו איתו קשר, הוא סיפר לנו שעצר את המחקר שלו ולכן ביקשנו להמשיך אותו. ידענו שמדובר במחקר משמעותי לעולם שעובר שינויים בנושא האנרגיה הירוקה ושמדובר בכמות גדולה של כוח שצריך לדעת לקחת ולהשתמש בה".

"בהתחלה היה עלינו לבנות "עמדת ניסוי" שתאפשר לנו ליצור גלים ולשלוט עליהם. לאחר שהטורבינה שהצבנו אכן הסתובבה מתחת לגלים, התחלנו לבדוק יעלות של טורבינות שונות כדי למצוא את האחת האידיאלית. התבססנו לאורך הדרך על ספרות אקדמית ונשארנו נאמנים למקור", סיפרו הסטודנטים.

לסיכום ציינו בן אמן ואגאי כי: "בפרויקט ביססנו מחקר שבשאיפה ימשיך בשנים הבאות במכללה שמטרתו לפתח את המכונה הזאת. התוצאות הראו שזה אפשרי ויש טעם להמשיך לפתח. כבר חשבנו על כל מיני דרכים לנתב את האנרגיה מהים לצורך חשמל על היבשה וידוע לנו שיש לזה פוטנציאל כלכלי גבוה".

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה