חדשות

ערבות הדדית בסורוקה

חדשות16 בספטמבר 2020    דקה אחת
0

המרכז הרפואי סורוקה צפוי לקלוט 35 חולי קורונה מאשקלון ומירושלים בימים הקרובים, במסגרת התכנית "ערבות הדדית" של משרד הבריאות

ערבות הדדית בסורוקה
צילום: דוברות "סורוקה"

בתקופה האחרונה חלה עלייה משמעותית בתחלואה בכל הארץ, גם בקרב האוכלוסייה באזור הדרום. המרכז הרפואי סורוקה, בדומה לבתי חולים אחרים בארץ נמצא במצב של עומס תחלואה משמעותי.

בתוך כך, הפעילו בבית החולים  היום מחלקה פנימית נוספת לחולי קורונה שכוללת 24 מיטות.
ההתמודדות עם תחלואת הקורונה בשילוב ההיערכות לתקופת החורף, מהווה אתגר משמעותי בטיפול בתוספת התחלואה מנגיף קורונה.
הפער המשמעותי, שמוכר לכל המערכת, הוא כוח אדם שאיננו בנמצא.

ד"ר שלומי קודש, מנהל סורוקה, אמר "הצוות המסור במרכז הרפואי סורוקה נערך לקלוט 35 חולי קורונה בימים הקרובים, במסגרת התכנית "ערבות הדדית" של משרד הבריאות. בסורוקה ישנן כעת 78 מיטות שעומדות מוכנות לטיפול בחולי קורונה, כולל 24 מיטות טיפול נמרץ ייעודיות. כדי להפעיל מיטות אלה נאלצנו לצמצם פעילות במגוון אתרים בבית החולים ולהסיט כוח אדם. ליכולת הסטה זו של כוח אדם יש גבול שאנחנו קרובים אליו, והמשך פתיחת מחלקות קורונה נוספות בסורוקה יחייב אותנו בצמצום נוסף של הפעילות השגרתית החשובה לתושבי הנגב".

החולים הקשים ביותר, אלה שנזקקים להנשמה ולטיפול נמרץ זקוקים לכוח אדם מיומן מאוד, רפואי וסיעודי, והמספר של מיטות טיפול נמרץ בדרום בימי שגרה, נמוך משמעותית מהנדרש ומהקיים בשאר איזורי המדינה.

נכון לעכשיו, במחלקה פנימית לחולי קורונה וביחידה לטיפול נמרץ קורונה בסורוקה מאושפזים 36 מטופלים: 25 במצב קשה (5 מונשמים, 3 מתוכם מחוברים לאקמו), 5 במצב בינוני ו – 6 במצב קל.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה