חדשות

מצטיינים צעירים מאוניברסיטת בן גוריון

חדשות20 ביולי 2020    דקה אחת
0

ד"ר נועם תירוש וד"ר יפעת גוטמן נבחרו כחברי פורום הצעירים של האקדמיה הישראלית הלאומית למדעים להתשפ"א

מצטיינים צעירים מאוניברסיטת בן גוריון
צילומים : דני מכליס ופרטי

מפרויקט משותף בעבר להצטיינות משותפת בהווה: ד"ר נועם תירוש וד"ר יפעת גוטמן מאוניברסיטת בן גוריון נבחרו כחברי פורום הצעירים של האקדמיה הישראלית הלאומית למדעים להתשפ"א.

בשנה העברית הבאה, יעסוק הפורום בנושא השואה, כאשר 2 החוקרים יעמיקו לגבי הזיכרון הקולקטיבי של השואה, כל אחד מזווית שונה ומרתקת. ה-2 נבחרו לפורום הצעירים על רקע הצטיינותם וכישוריהם. זוהי השנה ה-16 בה מתקיים הפורום, בהשתתפות מרצים ומרצות מצטיינים מאוניברסיטאות שונות בארץ, במטרה לדון בעניינים אקדמיים מזוויות מתודולוגיות שונות.

ד"ר גוטמן היא מרצה במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה ומתמחה בסוציולוגיה של התרבות, פוליטיקה ואקטיביזם וזיכרון קולקטיבי בהקשר גלובלי ולאומי. ד"ר תירוש הוא מרצה במחלקה לתקשורת המתמחה במדיה וזיכרון קולקטיבי, הקשר בין זיכרון ושכחה, זכויות וחוקי זיכרון, מדיה ופליטים.

2 המרצים נפגשו בעבר לפרויקט בנושא חוקי זיכרון אנטי דמוקרטיים, ומאז התפצלו דרכיהם. כעת, ייפגשו שוב מדי חודש במסגרת הפורום המכובד לצד חוקרים וחוקרות שידונו בעניין "גזענות, אנטישמיות, רצח עם: השואה בהקשריה ההיסטוריים, האידיאולוגיים והתרבותיים".

לאחר הבחירה, סיפרה ד"ר גוטמן: "הפורום היוקרתי הוא הזדמנות מצוינת לבחון את ההיסטוריה והזיכרון של עבר קשה וטראומטי, השואה, ואת המורשת של גזענות בהווה. אני שמחה להיות עם חוקרים צעירים אחרים בישראל תחת הובלתו של פרופ׳ ישראל ברטל".

ד"ר תירוש הוסיף: "זהו כבוד גדול להיות בפורום כה חשוב, גם ברמה האישית וגם ברמה האוניברסיטאית. תחום ההתמחות שלי, תקשורת וזיכרון בעידן הדיגיטלי, מאוד מתקשר לפורום, ובהיבט זה אעסוק לאורך השנה".

 

 

כתבות נוספות בחדשות

0

לילות רמדאן 2024 יוצא לדרך

זו השנה העשירית שמסורת לילות רמאדן יתקיים בעיר רהט

חדשות13 במרץ 2024    2 דקות
0

המורשת של בכור

אימו של בכור סויד ז"ל, בוגר מגמת אדריכלות נוף בבית הספר לעיצוב במכללה הטכנולוגית ב"ש שנרצח בשבעה באוקטובר, קיבלה בטקס מרגש את הדיפלומה של בנה

חדשות10 במרץ 2024    4 דקות

כתיבת תגובה