חדשות

אתר לכל עסק

חדשות16 ביולי 2020    4 דקות
1

מיזם  Marketplace B7 זירה למסחר מקוון (אפליקציה ואתר) זכה באחרונה בהאקתון הדיגיטלי הראשון של עיריית באר שבע בנושא עסקים. אחד ממנהליו מספר ל"שבע" איך זה יעבוד

אתר לכל עסק

האם בקרוב מאוד יוכל כל בעל עסק קטן בבאר שבע להפעיל בקלות אתר אינטרנט? מיזם  Marketplace B7 זירה למסחר מקוון (אפליקציה ואתר) זכה באחרונה בהאקתון הדיגיטלי הראשון של עיריית באר שבע בנושא עסקים.  ההאקתון הוא יוזמה של הרשות בהובלת אגף חדשנות ומערכות מידע בעירייה וחברת "יעדים" ובשיתוף "מטה ישראל דיגיטלית".

3 אתגרי ההאקתון נוסחו על בסיס צרכים מרכזיים שעלו מתוך הקהילה העסקית של העיר, במטרה לשפר את ההתמודדות עם שגרת החיים החדשה בתקופת הקורונה. אחרי תהליך בו אופיינו אתגרי מפתח לעסקים מקומיים, הציגו חברי הקבוצות השונות את המיזמים פורצי הדרך שלהם, ומתוכם נבחרו בידי חבר השופטים 3 קבוצות זוכות.

את המיזם הזוכה  Marketplace B7 תציע הרשות לעסקים וללקוחות, כשירות. הזירה תפעל באמצעות אתר מוכוון ללקוחות, המכיל גישה לכלל העסקים, המוצרים והשירותים שלהם, בתצורה של חנות דיגיטלית, ואפליקציה לשימושם של בעלי העסקים, בממשקים פשוטים ונגישים, המבוססים על התשתית הדיגיטלית של חברת WIX. לבעלי העסקים תהיה אפשרות לניהול מלאי, לקוחות ומשלוחים דרך האפליקציה.

חיים שמעוני, מנהל בחברה, סיפר ל"שבע": "כל הסיפור התחיל מזה שאמרנו על רקע הקורונה, שאנחנו מכירים הרבה מאוד עסקים קטנים שיש להם איזשהו חשש, והם לא רוצים לפתוח אתרים באינטרנט; זה מסובך מבחינתם, והם לא יודעים להתעסק עם הסליקה (התשלום באינטרנט). פעלנו ב-2 מישורים: המישור הראשון והברור היה להנגיש עסקים קטנים ללקוחות, ולכן בנינו אתר, זירה וירטואלית, שיש בה הרבה מאוד עסקים קטנים, כל עסק שנרשם לשירות שלנו. הלקוח יכול לחפש כל מוצר בכל חנות בזירה אחת. ובמישור השני, באנו לחדש קצת בתוך המוצר הזה, שאם אתה בעל חנות אתה לא צריך לבנות אתר נפרד לעצמך. האתר ניתן לך כחלק מהשירות. אתה כן צריך לפתוח חנות לעצמך, אתה מעלה את הלוגו של החנות שלך, אם אתה רוצה, והחנות נוצרת לך באופן אוטומטי. גם ההפעלה של החנות נעשית מתוך אפליקציה, מהטלפון של בעל העסק, והיא מאוד פשוטה, כאשר הוספת מוצרים מתבצעת כמו העלאת תמונה מהאינסטגרם. אתה גם יכול לשנות או להוריד חומרים, ואין יותר מדיי התעסקות עם חנות וירטואלית, אלא עם אפליקציה מאוד פשוטה".

ומה עם בעלי העסקים המאותגרים טכנולוגית?

"במהלך הפיתוח של המוצר שלנו, ראיינו כמה בעלי חנויות כאלה, שהייתה להם איזושהי סלידה מטכנולוגיה. בנינו גם עבורם את המוצר ברמה בסיסית, והוא מתאים לכל אחד. כרגע, אנחנו עובדים עם העירייה לגבי עלויות השימוש וההפעלה; אנחנו לא חברה, ולא מחפשים להרוויח מזה, אלא בסך הכל תושבי באר שבע שחיים גם תוך הקורונה הזו, וחשבנו על דרך לעזור. המוצר שלנו הוא דרך לעזור לבעלי עסקים. בנינו את המוצר בארכיטקטורה כזו, שלא צריך לגבות עמלות על כל רכישה, וזה מה שמבדיל אותנו מפלטפורמות אחרות שיש להן פחות או יותר אותו מוצר; אם ייגבו עמלות, זה יהיה על תפעול, ובסכומים מאוד נמוכים. הרעיון הוא להשאיר את העמלות לעסקים או שהן יהיו נמוכות ואפילו אפסיות. זה עניין של המודל העסקי שאנחנו מפתחים עכשיו עם העירייה. התפעול של האתר כל כך פשוט, שגם אם תיקח עמלה, היא תהיה מאוד נמוכה יחסית.

ומתי האתר יהיה פעיל?

"בחודש הקרוב, אנחנו אמורים כבר להיות מאוד סגורים על המוצר הזה; אני לא יודע להגיד לך אם נוציא אותו בסוף החודש או רק נבנה אותו ונתחיל להוציא אותו לאט לאט. המוצר הוא של העירייה, ועכשיו הוא ברמה של אפיון והתאמות. בכל מקרה, בחודשיים הקרובים הוא אמור לעלות לרשת".

במקום השני בהאקתון זכה מיזם אוקטומל OKTOMALL שהציע קניון דיגיטלי, הכולל פלטפורמה להקמת וניהול חנות דיגיטלית וקנייה ומשלוחים אחודים ללקוח ממספר חנויות. למקום השלישי הגיע מיזם Comlivery שהציע פיתרון של משלוחים קהילתיים המבוססים על אפליקציה המחברת בין צרכים ומענים פוטנציאליים של תושבים בתוך הקהילה.

ראש העירייה רוביק דנילוביץ' אמר : "ההאקתון הדיגיטלי מצטרף למסורת של אירועי חדשנות ויזמות בהשתתפות תושבי העיר, במטרה לעודד מעורבות תושבים לקחת חלק פעיל בקידום ופיתוח באר שבע. מהלך זה הוא אחד מיני רבים שיעזרו לתושבים ולבעלי העסקים, וזאת כחלק מהיערכות לשגרת קורונה והצורך להתאים את המציאות העירונית למציאות החדשה".

מנכ"ל "יעדים", ליאור דיעי: "ההאקתון הציב 3 אתגרים מהותיים, בדגש על פיתוח וטיפוח עסקים מקומיים, במטרה למצוא אמצעים שיסייעו להגדיל את המחזור של עסקים מקומיים קטנים בבאר שבע דרך שימוש באמצעים דיגיטליים, המעודדים מסחר מקוון באופן קל, מהיר וללא הגעה לבית העסק, כחלק מההיערכות והצורך להתאים מציאות עירונית חדשה לשגרת covid-19".

מנהל אגף חדשנות, מערכות מידע ותקשורת ברשות, יהוד מרסיאנו : "המיזם שזכה במקום הראשון יזכה לתמיכה של עד כ-50 אלף שקלים לקידום ויישום, מנטור מלווה וסיוע שיקדם את הפרויקט ליישום, במטרה להטמיע את הפרויקט ולהביאו לביצוע במהירות האופטימלית".

 

כתבות נוספות בחדשות

0

המילואימניקים של SCE

הם גויסו למילואים בצו 8 וחזרו עכשיו לספסל הלימודים • הסטודנטים של SCE מספרים על אתגרי הלחימה בעזה וגם על קבלת הפנים המחבקת שזכו לה במכללה •  רקטור ומייסד SCE פרופ' יהודה חדד: "חובתנו היא להבטיח תנאי פתיחה שווים בין כלל הסטודנטים ולסייע לאלו שמחרפים נפשם ונושאים בנטל"

חדשות19 במרץ 2024    8 דקות
0

כנס חיבור והעצמה לנשים יזמיות

כ-60 נשים יזמיות בתחום התיירות מעוטף ישראל ומהגליל  שעסקיהן ספגו פגיעה אנושה בעקבות המלחמה  נפגשו בכנס של חיבור והעצמה 

חדשות19 במרץ 2024    3 דקות

כתיבת תגובה

  • אזרח נלהב
    סוף סוף יש השקעה בתחום!

    הגיע הזמן שיתחילו גם לתת לעסקים בחזרה! נראית קבוצה טובה ואיכותית, מקווה להרחבת הפעילות בתחום.