חדשות

משלימים את החסר לילדים

חדשות16 ביולי 2020    4 דקות
0

יו"ר ארגון "נאיר" בבאר שבע יאיר שושן, יוצא בקמפיין חדש למען עשרות הילדים בעלי מוגבלות המטופלים במרכז "צעד קדימה לעצמאות בעיר"

משלימים את החסר לילדים
צילום: ADvideo

מבצע מהנשמה: יו"ר ארגון "נאיר" בבאר שבע יאיר שושן, יוצא במבצע חסד חדש, הפעם למען ילדי מרכז "צעד קדימה לעצמאות" בעיר, זאת תחת הכותרת "משלימים לילדים את החסר".

מנהלת המרכז שלומית רוזנברג, מספרת: "ב'צעד קדימה' באר שבע יש לנו 60 תלמידים, עם מוגבלות מוטורית שיקומית, עם תסמונות ואחרי תאונות דרכים. התפקיד שלנו הוא לאפשר כל פעם עוד צעד אחד ליותר עצמאות לכל ילד. קיים כאן באמת צורך אמיתי בשביל להצליח להביא את הילדים לעצמאות. חייבים להבין שהציוד פה מאוד מאוד יקר; כל אביזר שאתם רואים במרחב, שזה הליכון ועמידון, כיסא גלגלים ממונע, מחשב מיקוד מבט, כל הדברים האלה, נעים סביב ה-12, 13, 14, 20 אלף שקלים, תקציב מאוד מאוד גדול, וזה תמיד רק אביזר אחד שמגיע אלינו. הילדים כאן מיוחדים מאוד. בעצם, החברה שלנו נמדדת ביכולת שלה גם לתת לאחר, למיוחד. ומגיע להם, מגיע להם שיהיה להם את כל מה שיש לכולם".

ליטל יונה, מרפאה בעיסוק, מוסיפה: "אנחנו עם הילדים מהבוקר עד לרגע שבו הם הולכים הביתה, כשהדגש הוא לעזור להם לתקשר עם הסביבה, להיעזר בסביבה האנושית והפיזית שלהם, ולקבל כלים לארגז כלים שיוכלו להשתמש בו בהמשך הדרך ומחוץ לגן".

ליעד טופז, אימא לילד בגן, מאששת את הדברים: "השליחות הזו שהחבר'ה עושים פה זה משהו שהוא באמת מדהים, ואנחנו כהורים הולכים לעבודה בלב שקט. הם איפשרו לנו להכניס שגרה לחיים". נעאמה אלגמל, תומכת הוראה, מדגישה את המשפחתיות שבטיפול בילדים: "אני מרגישה שהם הילדים שלי, לא ילדים של 'צעד קדימה' או משהו אחר".

יאנה כהן- יוסף, פיזיותרפיסטית, מגלה מה העבודה במקום מעניקה לה: "זה הדבר הכי כיף, לראות שילד הצליח לעשות את הצעד הזה, הצליח להיות עצמאי במשהו שאתה ממש גרמת לו, עזרת לו, להשיג את זה, וזה מדהים. ילד שלא מספיק ללכת בהליכון כל יום או לעמוד בעמידון או לעשות את הפעילות הפיזית שהוא צריך, לאט לאט אנחנו רואים שהסיבולת שלו יורדת, כוח השריר שלו יורד, הטווחים שלו יורדים, וילדים שלא עושים את זה באופן יומיומי מידרדרים. בסופו של דבר, דרך הניידות של הילד זה הדרך שלו להשתתף ולהיות חלק מהחברה".

אורית דוידוביץ', גננת שיקומית, מתארת את הקשיים היומיומיים של אנשי הצוות: "יש מצבים שבהם ילד מחכה למכשיר, וזה אומר שהוא לא יכול להגיע לבד ממקום למקום. מכשיר שהותאם לילד אחד, אני עכשיו צריכה להתאים אותו לילד אחר, וכאב הלב שלי הוא כפול: אני גם הורסת התאמה של ילד והורסת גם את המכשיר".

גוסטאבו קאל, תומך הוראה, מחזק את הדברים: "זה קורה על בסיס יומיומי, שילדים לא מספיקים להשתמש במכשירים, מכיוון שהם נאלצים לעמוד בתור. וזה חבל מאוד, כי הילד לא הרוויח את התרגול באותו יום".

אדיר מידלש, אב לילד בגן, מסביר את הדברים מנקודת מבט של אדם בריא: "אנחנו אנשים רגילים, אז אנחנו הולכים ומזיזים את הידיים, והשרירים שלנו עובדים. הילד שלי לעומת זאת, אם לא יהיו לו ביום את ה-40 דקות שהוא עומד בעמידון בשביל חיזוק הרגליים ובשביל כל מיני מנחים של העקב וכל מיני דברים שהוא צריך, אז זה כאבים ברגליים ובידיים; הציוד הזה שנצרך למקום הזה זה ידיים ורגליים של ילד רגיל".

בשנה האחרונה הצליח שושן לגייס יותר מחצי מיליון שקלים מתרומות של תושבים בבאר שבע, עבור נזקקים, קשישים וחולים, בעיקר באמצעות הרשתות החברתיות. זו גם דרך הפעולה שלו בקמפיין החדש שלו למען הילדים של "צעד קדימה". שושן מסביר, שכל מי שמבקש להשתתף בקמפיין כ"שגריר" צריך לשלוח לו הודעת ווטס-אפ (לטלפון: 050-2121164), ושושן שולח לו חזרה קישור עם יעד אישי ללא התחייבות. הוא מאמין שברגע שהחברים, המכרים ובני המשפחה של אותם "שגרירים" ייחשפו לאותו יעד שכל "שגריר" לקח על עצמו לגייס עם השם, הם יבינו שהם חלק ממשהו גדול וטוב באמת, ולכן גם יתרמו. בנוסף, יעביר שושן סרטון אישי ש"השגרירים" יפיצו במדיות השונות: ווטס-אפ, "פייסבוק", "אינסטגרם", "טלגרם", "יו-טיוב", הודעות אישיות וכדומה, העיקר שיגיע לכמה שיותר אנשים.

והוא מסכם: "קל מאוד להבין שאם נצליח לגייס את הסכום הנדרש,  ונשלים להם את הציוד, הילדים המדהימים האלה יזכו להרבה יותר עצמאות. כשאתה או את לוקחים חלק במשימה הזו, אתם מעניקים עצמאות לילדי הגן הקיימים ולילדים הבאים שיבואו לגן בשנים הבאות, ואתם מעניקים גם המון כוחות לצוות המדהים הזה ולהורים המסורים. אז, זה הזמן לעצור ולתרום כמה שביכולתכם, כדי להיות חלק ממשהו גדול וטוב באמת, כי לילדים האלה מגיעה עצמאות".

 

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה