חדשות

לאחר הפצת הסרטון בו מוצע "להאכיל" בדואים התוודה כוכב הילדים רוי בוי כי מדובר בו

חדשות12 ביולי 2020    דקה אחת
0

בחברה הבדואית תגובות נזעמות

לאחר הפצת הסרטון בו מוצע "להאכיל" בדואים התוודה כוכב הילדים רוי בוי כי מדובר בו
צילום מסך של הסרטון

אתמול נחשף סרטון בו כוכב הילדים רוי בוי (שהתוודה בפוסט ברשת החברתית) מציע לילדיו באוטו "להאכיל בדואים" כאשר מציע להם לאכול דרך חלון רכבו. הסרטון עורר תגובות נזעמות מיהודים וערבים יחד. ראש מועצת אל קסום סלאמה אל אטראש הגיב ואמר "מדובר במיפגן עלוב של גזענות מהרמה הנחותה ביותר. אנחנו הבדואים איננו בעלי חיים בגן חיות. המצב של ילדי הפזורה שצולמו איננו גזירה משמיים אלא תוצאה של הזנחה רבת שנים של ממשלות ישראל. תוצאה של הריסת בתים, של היעדר מקומות תעסוקה, של אי השקעה בתשתיות ובמערכות החינוך שלנו. בזמן שמדינת ישראל מתגאה בהיותה מדינת סטארט-אפ, הייטק וסייבר, הרי שחצר האחורית שלה היא מזניחה את התושבים הבדואים שהם אזרחי המדינה לכל דבר ועניין. אני נזכר עכשיו במשהו שאמר וכתב לי האמן האהוב יגאל תומרקין "יהודי, אל תעשה לאחרים מה שעשו לך אחרים" במקום שהעם היהודי יהווה דוגמא ומופת לעולם ביחסו לאחר ולמיעוטים יש לנו הוכחה לתוצאה של ההסתה של הימין הקיצוני נגדנו. היום כאזרח ישראלי אני מתבייש בשביל חברי היהודים שאנחנו צריכים לצפות בסרטון העלוב והמעליב הזה".

במכון "אג׳יק", ארגון ערבי יהודי העוסק בפיתוח חברתי כלכלי של החברה הבדואית, ובקידום חיים משותפים בכל רחבי הארץ הגיבו ואמרו ,"אנו מזועזעים ומביעים שאט נפש מהסרטון הגזעני שמסתובב ביממה האחרונה ברשת ובו נראית משפחה ישראלית "נורמטיבית" מאכילה ילדים ערבים בדואים כאילו היו חיות בספארי. כוכב הילדים "יוצר הסרט" הדגים אובדן מוחלט של צלם אנוש ומצפן מוסרי. אנו מוטרדים מהעובדה שאדם זה מופיע בפני ילדים. כחברי ארגון משותף ערבי-יהודי חשנו עצב ובושה עמוקה למראה הדברים, ואנו מקווים שכך הרגיש גם כל יהודי או ערבי שראה את הסרט".

 

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה