חדשות

הראשון במתנדבים

חדשות6 ביולי 2020    4 דקות
0

איש החינוך שלמה ונטורה נבחר פה אחד ליו"ר רא"ם באר שבע. "קיבלתי את זה כאתגר, כי הייתה בקשה של ראש העירייה שאכנס לעניין, והרמתי את הכפפה", הוא מציין

הראשון במתנדבים
צילום: רחל חדד

חילופי דורות ברא"ם באר שבע, הגוף המרכז את ראשי ארגוני ועמותות המתנדבים בבירת הנגב: איש החינוך שלמה ונטורה נבחר אתמול (ראשון) פה אחד ליו"ר רא"ם, כיורשה של מייסדת הארגון שושה אגאג'אני שפרשה באחרונה מתפקידה. ונטורה סיפר ל"שבע" שבהמלצת הוועד המנהל בחרה האסיפה הכללית של רא"ם באגאג'ני לנשיאת הכבוד של הארגון, כאשר כמו בבחירה בו ליו"ר רא"ם, ההצבעה הייתה פה אחד, ללא מועמדים נוספים ל-2 התפקידים. ההצבעות והדיונים התנהלו לפי הנחיות משרד הבריאות ב-3 קפסולות שונות, שהתכנסו במשכנו של רא"ם, בית "יד לבנים" בעיר.

היו"ר החדש הוא כאמור איש חינוך עתיר הישגים: "צמחתי מהחינוך; הייתי מורה לחינוך מיוחד ומדריך נוער ומנהל מרכז נוער בבאר שבע, ואחר כך רכז הדרכה באירועים של עיריית באר שבע. במשרד החינוך ניהלתי את תחום קידום נוער והשכלת יסוד לנוער שוליים. משם עברתי למטה בירושלים של המשרד, בו ניהלתי את מורשת יהדות ספרד והמזרח. כשהנושא הזה עבר למשרד התרבות, ניהלתי במשרד החינוך את כל עניין המפעלים החינוכיים, וחידשתי לאחר 30 שנות הפסקה את חידון התנ"ך העולמי למבוגרים. הייתי מופקד במשרד החינוך גם על כל נושא ההתנדבות. פרשתי מהמשרד בסוף 2013, ומיד התחלתי להתנדב בבאר שבע. גולת הכותרת שלי בעניין הייתה הספר שכתבתי על באר שבע, לבקשת מ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך ד"ר חפצי זוהר וראש מינהל החינוך בעירייה זהבה. את הספר שנקרא 'באר שבע שלי, באר שבע עירי' לומדים אורך שנת הלימודים תלמידי כיתות ד' ו-ח', וכל בית ספר יוצר חידון בית ספרי ובוחר את התלמיד המצטיין. ואז אני מארגן חידון עירוני לכיתות ד' ו-ח' כל שנה. זו כבר השנה הרביעית שאנחנו עושים את זה, והחידון מצליח מאוד. בנוסף, יזמנו כאן, מכיוון שאני עוסק בחידוני תנ"ך, גם חידוני תנ"ך עירוניים לבתי ספר יסודיים ועל יסודיים. וחוץ מזה אני גם מרכז את הטלוויזיה הקהילתית".

  • ואיך אתה משלב בתוך כל הפעילות הענפה הזו גם את ראשות רא"ם?

"קיבלתי את זה כאתגר, כי הייתה בקשה של ראש העירייה שאכנס לעניין, והרמתי את הכפפה. רא"ם זה ראשי תיבות של 'ראשי ארגוני מתנדבים'; בבאר שבע יש הרבה ארגונים ועמותות של מתנדבים, בבית החולים, בבית החולים הפסיכיאטרי, במסל"ן, ב'חיבוק ראשון' ועוד המון גופים. לכל ארגון כזה יש יו"ר שנבחר, ואת כל היו"רים הללו אנו מאגדים אותם כאן ברא"ם, כדי לפעול יחד ליצירת תשתית של כל נושא ההתנדבות בעיר, ולראות את התחום בצורה מתכללת ומערכתית, במטרה להוסיף מתנדבים, לייעל את עבודת המתנדב, ולגרום לו גם סיפוק על הפעילות שלו; תמיד אמרתי במשרד החינוך, שלפעמים ההתנדבות תורמת יותר למתנדב מאשר למנודב. יש המון אנשים שנמצאים בבית, ולא מתנדבים, ואנחנו רוצים לפתוח פתח לאנשים להתנדב במקום שהם רוצים ונהנים בו".

על תוכניותיו לארגון אומר ונטורה: "הרעיון שהצהרתי לאחר הבחירה בי הוא שנקים צוות חשיבה של ראשי ארגונים, שיבנה את קווי הפעולה ותוכנית שנתית, ולאחר מכן נוציא אותה לפועל. בעיקרון, כתבתי חוברת עם הפרטים של כל ארגון וארגון, מטרתו ואופי פעילותו ומה הוא עושה עכשיו בפועל. וכל הדברים האלה עכשיו יבואו ליד מעשים, כשהמטרה היא יחד נצליח כולנו בשיתוף פעולה, קשר הדוק בין כולם וכל אחד מרגיש שהוא תורם ונתרם. בהזדמנות זו, אני מבקש להודות לבית 'יד לבנים' שתורם לנו חדר ושירותים חינם".

יו"ר ועדת ההתנדבות בעירייה, חברת מועצת העיר עו"ד מינה קלמן-חדד, שנבצר ממנה להיות באירוע, בירכה מוקדם יותר אתמול את היו"רים הנבחר והיוצאת: "הגעתי לברך את יו"ר רא"ם היוצאת שושנה אגאג'ני  ואת שלמה ונטורה היו"ר הנכנס, וגם קיבלתי את ספר הארגונים שחולק מאוחר יותר לחברים. כל השנים, אני בקשר הדוק ביותר עם שושנה ושלמה. את ונטורה הכרתי כאשר הייתי בת 18, כחיילת בנתיבות כאשר הקמתי את היחידה לקידום נוער, והוא היה המפקח שלי. הקשר איתו החל ב-1977, ונמשך בתפקידים השונים שלנו עד היום . אני פניתי בזמנו לראש העירייה רוביק דנילוביץ', ואמרתי לו ששלמה הוא האיש הראוי ביותר לתפקיד, וששושנה צריכה להיות הנשיאה של רא"ם, וכך היה".

 

 

 

 

 

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה