חדשות

מכונאי מוטס מבאר שבע

חדשות5 ביולי 2020    דקה אחת
0

סמל ראשון ר' מבירת הנגב, שהוא בעל תעודת הנדסאי מכונות, מסיים בימים אלה את הקורס בן כ-8 החודשים

מכונאי מוטס מבאר שבע
צילום: דובר צה"ל

הוא אוהב להתאמן, לבלות עם חברים וללמוד בשיעורי תורה, ובקרוב סמ"ר (סמל ראשון) ר' מבאר שבע יסיים קורס מכונאי מוטס (מחזור 44), זאת לאחר כ-8 חודשים ו-3 שלבים.

ל"שבע" נמסר, שמכונאי מוטס הינו חלק מצוות האוויר הנכלל במסוק לצד הקברניט וטייס המשנה, והוא מפקד תא המטען של מסוק הסער. אחריות התפקיד כוללת, בין היתר, הפעלת מערכות המשימה, תפעול תא המטען והמערכות בתא הטייס וזיהוי תקלות וסיווגן תוך כדי טיסה. בנוסף, אחראי המכונאי על העמסת, הושבת והורדת לוחמים, נוסעים או פצועים אל המסוק וממנו, ומסייע לצוות בהכנת משטחי נחיתה. כמו כן, המכונאי המוטס הוא איש המערך הטכני, המאומן בטיפול בתקלות במסוק, ביצוע סבב אחזקה ובדיקות כתנאי להמשך המשימה, כאשר המסוק מחוץ לבסיס האם.

ר' (23), בעל תעודת הנדסאי מכונות, התגייס למערך הטכני של חיל האוויר, ושובץ כטכנאי בטייסת 123, שבמהלך שירותו בה הכיר את חברתו. בתפקידו זה, הכין את המסוקים לטיסות, והכיר מעט את תפקיד המכונאים המוטסים. הצלת חיים הוא הדבר שמשך את ליבו, ו-ר' החליט להציב לעצמו מטרה: להיות מכונאי מוטס. מבחינה חברתית, הוא מספר על קורס מאוד מגבש, למרות פערי הגילאים שיש בו, כאשר כל החניכים יודעים לעבוד בשיתוף פעולה. ולסיום, הוא מדגיש, שהצבא שלנו הוא המוסרי בעולם: "מרגישים את זה בקורס, גם את אהבת הארץ וגם כי עוסקים בהצלת חיים, גם של חיילים וגם של אזרחים, והסיפוק הוא גדול".

 

 

 

 

כתבות נוספות בחדשות

0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת
0

בת דור באר שבע חגגו את פורים

חדשות20 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה