חדשות

עתירה לבג"צ: לפתוח את מסמכי מכרז קריית המודיעין

חדשות30 ביוני 2020    3 דקות
0

חברי ועד הפעולה "ישראל למען הנגב", בראשות ד"ר אסתר לוצאטו, מבקשים שבית המשפט יורה לממשלה ולשר הביטחון לנמק מדוע לא ייפתחו לאלתר מסמכי המכרז להקמת הקריה בליקית

עתירה לבג"צ: לפתוח את מסמכי מכרז קריית המודיעין

העיכובים החוזרים ונשנים של ממשלת ישראל, משרד הביטחון ומינהל מעבר צה"ל דרומה הביאו השבוע את חברי ועד הפעולה "ישראל למען הנגב" לפנות בעתירה לבג"צ שתחייב את הממשלה ושר הביטחון לבוא ולנמק מדוע לא ייפתחו לאלתר מסמכי המכרז על הקמת קריית המודיעין בליקית.

ל"שבע" נמסר, שאת העתירה הגישו בשם הוועד עוה"ד אלישע כהן, אהוד ערב ושחק אפריאט ממשרד "כהן ערב", גדול משרדי עוה"ד בנגב. חתומים עליה החברים ב"ישראל למען הנגב" ובראשם ד"ר אסתר לוצאטו (מנכ"לית ובעלים בקבוצת "לוצאטו"), צביקה אלוש (יועץ תקשורת פעיל בדרום), יורם סדן (מנכ"ל חברת "רותם תעשיות"), משה טרבלסי (נשיא לשכת המסחר והתעשייה בבאר שבע) ויוסי בן ישי (הבעלים של חברת "ש.ב.ה שיטות בנייה בע"מ").

כזכור, בתחילת מרץ השנה, הושלמו כל ההליכים בדרך לקביעת המועמד הזוכה במכרז הענק להקמת קריית המודיעין בליקית. 3 חברות ישראליות גדולות הגיעו לגמר, אך יומיים לפני המועד המתוכן לפתיחת מעטפות המכרז (המחזיק עשרות ארגזי מסמכים) וקביעת החברה הזוכה הוחלט במשרד הביטחון לדחות פעם נוספת את הפרויקט הענק, שבנגב מקווים שיהיה מנוע הצמיחה האדיר לאזור כולו, במיוחד בימי קורונה ואבטלה קשים אלה. הדחיות התדירות גרמו לחברי ועד הפעולה, הפועלים מזה כשנה במישור הציבורי, לפנות לבית המשפט הגבוה לצדק, ולבקש סעד משפטי.

בעתירה מציינים עוה"ד כהן וערב שהעותרים תובעים מהממשלה לממש את ההחלטות שהיא עצמה קיבלה זה מכבר להעברת קריית המודיעין לליקית. מוזכר בה דוח חריף של מבקר המדינה שפורסם כבר ב-2015, בו הוא מגדיר כליקוי חמור את העובדה שההחלטות שהתקבלו לאורך השנים בעניין העברת המודיעין לא מיושמות, כל פעם בתואנה אחרת. עד נכתב שהממשלה לא נותנת מענה לשאלה מדוע מעוכב כיום סיום תהליך המכרז, למרות ההשקעות הגדולות שכבר נעשו כהכנה להעברת קריית המודיעין, המסתכמים בכ-300 מיליון שקלים.

"העתקת בסיסי צה"ל לנגב הינה פרויקט לאומי מן הדרגה הראשונה", כותבים העותרים ומוסיפים: "יש צורך להשלימו בהקדם האפשרי, במיוחד לנוכח המצב הכלכלי השורר כעת בארץ בכלל ובנגב בפרט. הפרויקט יעניק תקווה לאותם עשרות אלפי מובטלים ביישובי הנגב, שלנוכח מקורות התעסוקה המצומצמים בו, עלולים לאבד את התקווה להיקלט במקום עבודה חדש, מה שעלול להביא לגל עזיבה של צעירים שביקשו להקים את ביתם בנגב".

העותרים טוענים שמדובר בצעד בעל משמעות רחבה, לגביו הועלו בעבר הסתייגויות כאלה ואחרות מטעם גורמים צה"ליים, אך לאחר קבלת החלטות הממשלה, אין מקום לשוב ולהעלותם אחרי שהתקבלו החלטות ברורות. הם מדגישים, שחששות כמו אלה שמציגים כיום בצבא אינם חדשים; חששות דומים עלו בעבר לגבי פרויקטים לאומיים אחרים, שהוחלט להקים בנגב, כמו הקריה למחקר גרעיני, בית החולים "סורוקה" ואוניברסיטת בן גוריון, כאשר עלה חשש שמא מדענים, רופאים בכירים ומרצים לא ייאותו לעבור להתגורר או לפעול בנגב, דבר שהוכח כחשש שווא. אדרבה, רבים מאנשי המחקר והמדענים העתיקו את מגוריהם לאזור, ותרמו לפיתוח וחיזוקו של חבל ארץ זה. והעותרים מסיימים בציטוט מדברי דוד בן גוריון על כך ש"בנגב ייבחן העם בישראל ומדינתו"…

ד"ר לוצאטו אמרה, שתושבי הנגב לא ישלימו עם המשך גרירת הרגליים של הממשלה ומשרד הביטחון בנושא; לדבריה, הטענה הנוכחית של צה"ל היא שאין אפשרות להעברת הקריה דרומה כל עוד לא ייסלל קו רכבת ללב השטח בליקית: "לא ייתכן שבגלל 7.5 ק"מ של מסילת רכבת שמשרד התחבורה יכול לבצע בתוך מספר שנים, יידחה פעם נוספת פרויקט הדגל של מעבר צה"ל דרומה. הרי, ממילא גם אם יוחל בהקמתו מחר בבוקר, הבסיס החדש יקלוט את החייל הראשון רק בעוד 5, 6 שנים, במקרה הטוב".

 

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה