חדשות

לומדים לבגרות בווטסאפ

חדשות28 ביוני 2020    2 דקות
0

תלמידי תיכון עהד בחורה ייגשו מחר לבחינת הבגרות אליה למדו ב WhatsApp

לומדים לבגרות בווטסאפ
צילום: נביה אלעטאונה

עמותת עהד לקידום החברה הערבית בנגב מפעילה יחד עם רשת עמל את תיכון עהד למצוינות במדעים. בתיכון  לומדים מדי שנה  כ-500 נערים ונערות מהחברה הבדואית בנגב לבגרות איכותית במדעים. כשהחלה "תקופת הקורונה" והלימודים עברו לעולם המקוון, הבינה הנהלת העמותה  כי המעבר להוראה מרחוק עלול לפגוע בתלמידים רבים שלא יוכלו להתכונן כראוי לבחינות הבגרות, אם בגלל מחסור במחשבים אישיים, אם בשל העדר מודעות בחברה הבדואית ואם בשל חוסר בסביבת לימודים תומכת בבתים

בהכירה את התפוצה הרחבה של הטלפונים החכמים בקרב התלמידים בשכבות יא' ו-יב', התקשרה עמותת עהד, עם המרכז לטכנולוגיות חינוכיות – מט"ח, להפעלת קבוצות למידה ממוקדות במודל "בגרופ", שפותח במט"ח. מודל זה מקדם למידה חברתית של תלמידי תיכון לקראת בחינות בגרות הקיץ במתמטיקה, ועושה שימוש נרחב באפליקציית WhatsApp.

בתוכנית משתתפים כ- 240 תלמידים מהחברה הבדואית ברחבי הנגב. התלמידים חולקו לקבוצות בנות כ 40 תלמידים כל אחת. בראש כל קבוצה עומד מורה מקצועי מהחברה הערבית  שעבר הכשרה ייעודית לשימוש באפליקציה לצרכים לימודיים. מדי שבוע התקיימו שלושה שיעורים בקבוצות –  WhatsApp שעודדו  דיונים ושיח של התלמידים בינם לבין עצמם ובינם לבין מוריהם, על דרכי פתרון וחשיבה שונות. פעילות זו תרמה רבות להטמעת החומר הנלמד ולשיפור המוכנות לבגרות.

יו"ר עמותת עהד, דר' עאהד אמטיראת: "במהלך הקורונה ראינו צורך אמיתי של התלמידים שלנו ללמוד ולהתגבר על הריחוק החברתי הכפוי ועל המרחק מבית הספר.  הלימוד הקבוצתי מהטלפון הנייד החל כאילוץ מעורר חששות, אך מהר מאוד הבנו כי הוא מעודד למידה קבוצתית סביב השעון, עזרה הדדית ופיתוח הרגלי למידה חברתית. עמותת עהד שמה לה למטרה את הנגשת פתרונות הלמידה  המקוונת בחברה הבדואית בנגב ותקדיש לו משאבים תשומת לב וזמן בשנים הקרובות. כבר בשנת הלימודים הבאה. בכוונתנו להרחיב את שיתוף הפעולה עם מט"ח וגורמים אחרים המציעים פתרונות למידה מודרניים וחדשניים. העמותה תפעיל קבוצות רבות נוספות הן למועדי החורף של בחינות הבגרות והן למועדי הקיץ. בין השאר יורחבו גם תחומי הלימוד למקצועות נוספים".

 

כתבות נוספות בחדשות

0

בת דור באר שבע חגגו את פורים

חדשות20 במרץ 2024    דקה אחת
0

המילואימניקים של SCE

הם גויסו למילואים בצו 8 וחזרו עכשיו לספסל הלימודים • הסטודנטים של SCE מספרים על אתגרי הלחימה בעזה וגם על קבלת הפנים המחבקת שזכו לה במכללה •  רקטור ומייסד SCE פרופ' יהודה חדד: "חובתנו היא להבטיח תנאי פתיחה שווים בין כלל הסטודנטים ולסייע לאלו שמחרפים נפשם ונושאים בנטל"

חדשות19 במרץ 2024    8 דקות

כתיבת תגובה