חדשות

תביעה נגד "סורוקה": רשלנות רפואית הביעה ללידת עובר הסובל ממחלות קשות

חדשות17 ביוני 2020    2 דקות
0

לטענת באי הכוח התובעים , "איחור של שעתיים וחצי בביצוע ניתוח קיסרי גרם ללידתו של ילד הסובל מאפילפסיה קשה, קשיי ראייה, התפרצויות אלימות, עיכוב התפתחותי ובעיות שינה קשות". בית החולים "סורוקה": "אנו לומדים את כתב התביעה. נגיב כמקובל כחלק מההליך המשפטי"

תביעה נגד "סורוקה": רשלנות רפואית הביעה ללידת עובר הסובל ממחלות קשות
עוה"ד אליאור רוזנווסר. צילום: יחסי ציבור

תביעת רשלנות רפואית הוגשה באחרונה נגד בית החולים "סורוקה" לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד, בדרישה לקבלת פיצוי של מיליוני שקלים.

לפי הודעה מטעם באי כוחם של ההורים הבאר שבעים לילד פגוע מוחין שהגישו את התביעה, עוה"ד ריטה שולמן, אליאור רוזנווסר ואבי לוטן, "איחור של שעתיים וחצי בביצוע ניתוח קיסרי גרם ללידתו של ילד הסובל מאפילפסיה קשה, קשיי ראייה, התפרצויות אלימות, עיכוב התפתחותי ובעיות שינה קשות. לאחר לידה של 2 תינוקות בריאים,  האם  הגיעה לבית החולים לפני כ-11 שנה בשבוע ה-33, לאחר מעקב הריון תקין. עם הגיעה לבית החולים, חוברה למוניטור שהדגים האטה בקצב הלב של העובר, מה שיכול להעיד על מחסור בחמצן או לחילופין, על כך שהעובר ישן. פרופ' איתן צימר, מומחה בתחום הגניקולוגיה והמיילדות – מנהל לשעבר של יחידת המיילדות בבית החולים רמב"ם, קובע בחוות דעת שצורפה לתביעה, שגירוי קרקפת העובר בעזרת האצבע של הרופא או באמצעות מיכשור, היה מגלה מיד שאין מדובר בעובר שישן אלא במצוקה עוברית קשה עקב מחסור קריטי בחמצן. אי טיפול מיידי במצוקה זו גורם לפגיעה מוחית קשה ובלתי הפיכה. המומחה מציין שבמקרה זה יש לשלול גם את האפשרות של היפרדות מוקדמת של השליה, המספקת דם לעובר".

בנוסף, "מהתביעה עולה שהיולדת הושכבה כמה דקות על הצד, במטרה לשפר את זרימת הדם לעובר, אך לא היה שיפור. בשלב זה, במקום להמשיך בניטור כדי לוודא ששינוי התנוחה גרם לשיפור, ניטור העובר הופסק למשך 50 דקות. המומחה קובע שמדובר בהתנהלות בלתי סבירה של צוות חדר הלידה. גם לאחר שהעובר חובר שוב למוניטור, הניטור השני היה לא תקין בדומה לניטור הראשון. לדעת המומחה, לא ברור מדוע בשלב זה, לא בוצע ניתוח קיסרי מיידי, ולא עדכנו את היולדת בממצאים המדאיגים. פרופ' צימר קובע בחוות דעתו שלא ברור מדוע רופאי 'סורוקה' המתינו לאחר ממצאי הניטור השני חצי שעה נוספת ובלתי סבירה עד לביצוע הניתוח הקיסרי".

עוה"ד שולמן, רוזנווסר ולוטן טוענים בתביעה שעקב האיחור בביצוע הניתוח הקיסרי, נולד תינוק במצוקה, ונזקק להנשמה במשך 4 ימים, כשבהמשך התפתח דימום לחדרי המוח. הילד סובל כיום מנכות משמעותית. הילד בן 11, ונזקק להשגחה צמודה של הוריו, התובעים מבית המשפט לפסוק להם פיצוי עבור הפסדי שכר, הוצאות רפואיות, כאב וסבל, אובדן הנאות החיים, עזרה סיעודית והצורך בהעתקת מגורי המשפחה למרכז הארץ, קרוב למרכזי שיקום".

מבית החולים סורוקה נמסר בתגובה: "אנו לומדים את כתב התביעה. נגיב כמקובל כחלק מההליך המשפטי".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה