חדשות

"הכי כיף לעשות אנשים אחרים מאושרים"

חדשות11 ביוני 2020    3 דקות
0

כך אומרת הפעילה החברתית אורית דהן ממיתר, המארגנת בימים אלה אירוע מיוחד לחתנים וכלות מיישוב הווילות היוקרתי שנאלצו להתחתן באירועים מצומצמים ביותר. ההרשמה לערב נסגרת ב-15 בחודש

"הכי כיף לעשות אנשים אחרים מאושרים"

ערב מיוחד לזוגות שנישאו בחתונות מצומצמות ביותר עקב מגבלות הקורונה, מתארגן בימים אלה ביוזמת הפעילה החברתית אורית דהן ממיתר, שהשנה אף נבחרה להדליק משואה ביישוב הווילות היוקרתי.

דהן מספרת ל"שבע": "כל התקופה של משבר הקורונה הייתה מאוד לא נעימה, במיוחד לאנשים שיש להם אירועים משפחתיים. וחתונה זה היום המאושר בחיי בני הזוג; אנשים מחכים ליום הזה. יצא שכמה זוגות ממיתר נאלצו להתחתן בצורה מאוד מאוד מצומצמת, חלקם עם 10 אנשים, חלקם עם 50 איש, תלוי בתקופה. אז, חשבתי איך להקים מיזם שבמסגרתו נוכל אנחנו כקהילה לחבק את אותם זוגות. נכון שסכום של כסף זה לא האישיו, אלא יותר המחווה הקהילתית, להראות להם שאנחנו חושבים עליהם, שאנחנו מחבקים אותם, שאכפת לנו מהם. ולכן, יצרתי איזשהו מיזם קהילתי, שקראתי לו 'משפחת מיתר מחבקת את החתנים והכלות'. ואז, פתחתי PAY-BOX. אני מאוד מוכרת ומרושתת בקהילה, אז אנשים מאוד סומכים עליי ומכירים אותי. ולכן, כל אחד תרם כפי יכולתו; אמרתי להם שכל משפחה תורמת סכום אחד, מה שהם יכולים; חלק 10 שקלים, חלק 20 שקלים, וחלק תרמו 200 שקלים, כל אחד מה שהוא יכול. את הסכום הזה אנחנו בעצם ניקח, נאסוף את אותם חתנים וכלות שנאלצו להתחתן באופן הזה, ונחלק את זה שווה בשווה בין כולם. עירבתי בזה גם את המועצה הדתית, שתצרף איזשהו שי, ספר על זוגיות".

ומה צריכים לעשות מי שמעוניינים להשתתף באירוע?

"הזוגות שנרשמים עכשיו שולחים לי תמונה שלהם מיום החופה, ואני הולכת לערוך להם איזושהי תעודה, שנחלק אותה באירוע קהילתי ומאוד נחמד. אני אבקש מראש המועצה להצטרף אליי, ולהעניק להם את זה. פשוט, לשמח אותם, להראות להם שהם לא לבד. בכל זאת, היו חתונות מאוד שונות מהרגיל, כשאנשים התחתנו בחצרות, אנשים התחתנו בבית הכנסת. חתונה זה יום שהוא מאוד משמעותי לאנשים, ופתאום מאירוע של 700 או אלף איש לרדת לאירוע כזה מצומצם, אז לפחות אנחנו כקהילה נחבק אותם. אמרתי להם שהרישום יהיה עד ה-15.6. אנחנו עדיין בבירור מה מותר לנו לעשות. אנו רוצים לעשות איזשהו ערב שאליו נזמין את הזוגות, בנוכחות ראש המועצה, רב הקהילה, ולתת להם גם את הצ'ק ואיזשהו ספר כמו שאמרתי מהמועצה הדתית. נעשה מזה איזושהי סוכרייה, מין מיני חתונה של חלוקת צ'קים".

ודהן מוסיפה: "קהילת מיתר היא קהילה מאוד מיוחדת; אני יכולה להעיד על זה מהשנים הרבות, שאני מתעסקת עם הקהילה. זו קהילה שתורמת המון, המון, המון תרומות. אני יכולה אפילו להגיד עשרות אלפי שקלים, ואני לא מגזימה. רק בקורונה האחרונה, אני חילקתי 25 אלף שקלים דרך העמותה שלנו 'בית הכנסת רבין' ותרומות של אנשי מיתר. בפסח ובראש השנה אנחנו באמצעות העמותה מחלקים תרומות. אני מקבלת תרומות כסף מהציבור דרך העמותה, ויש לנו קבלות וביקורת מסודרת. ומשם אני מזמינה תלושים לחלוקה, ואנחנו מחלקים גם ארגזי מזון. בתקופת הקורונה היו המון, המון תרומות".

אם כן, ההתרגשות לקראת אירוע החתנים והכלות נמצאת בעיצומה…

"ברור. גם המשפחות של החתנים והכלות מה זה התרגשו מכל העניין! אתה לא מבין, ממש התרגשו! היו זוגות שממש נכנסו לאיזשהו משבר, ודחו את החתונה. אנשים בכל זאת מחכים ליום המאושר בחייהם, מחכים לפנטזיה הזאת שבעצם מתמוססת להם מול העיניים. כלה רווקה מחכה ללבוש את השמלה, מחכה לכל האורחים, מחכה ליום הגדול עם הצילומים. ופתאום, הכל מתגמד, הכל נהיה מאוד קטן. אגב, הרבה זוגות גם סיפרו שדווקא הייתה להם חתונה מה זה מרגשת, למרות כל מה שקרה, וש'מעז יצא מתוק'. לסיכום, שתמיד נזכה להפיץ את האור הזה בעולם. הכי כיף לעשות אנשים אחרים מאושרים. זה עושה אושר גדול".

 

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה