חדשות

ח"כ מרגי למען קרית המודיעין

חדשות11 ביוני 2020    3 דקות
0

לנוכח העיכובים במימוש פרויקט הענק הלאומי, דורש יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת ותושב הדרום יעקב מרגי, משר הביטחון לממש לאלתר את החלטות הממשלה בעניין

ח"כ מרגי למען קרית המודיעין
הדמיית קריית המודיעין | הדמיה: משרד הביטחון

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת ח"כ יעקב מרגי פנה אתמול (שני) אל שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, בדרישה להוציא אל הפועל לאלתר את החלטות הממשלה החוזרות ונשנות להקים את קריית המודיעין החדשה של צה"ל בליקית שבנגב.

כל ההליכים לקראת פתיחת מסמכי המכרז הגדול (המאוחסנים בקרטונים שממלאים בקלות חדר שלם…) להקמת אחד מפרויקטי התשתית הגדולים בהיסטוריה של מדינת ישראל הושלמו ערב משבר הקורונה. אל קו הגמר של המכרז הגיעו אחרי חודשים רבים של עבודה ומיליוני שקלים של השקעה, 3 קבוצות של חברות גדולות במשק הישראלי: "שפיר" עם מל"מ, "מנרב" עם "אלקטרה" ו"בינת" ו"שיכון ובינוי" עם "התעשייה האווירית". בתחילת מרץ השנה, אמור היה להיערך טקס פתיחת המעטפות והכרזה על הזוכה המאושר. אולם, יומיים לפני האירוע, שבנגב מחכים לו מאז 2011, הורה שר הביטחון דאז נפתלי בנט בלחצו של הרמטכ"ל אביב כוכבי, לדחות את פתיחת טפסי המכרז. הנימוק: המשק ומערכת הביטחון נכנסים לעידן הקורונה, וזה לא הזמן המתאים להליך המורכב הזה. לכן, הוחלט לדחות את הפתיחה בחודשיים לשלהי מאי.

אלא שכידוע מאי כבר חלף עבר לו, ובישראל קמה ממשלה חדשה, ומונה שר ביטחון חדש, בני גנץ. הראשון שמיהר לתבוע מראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון גנץ לקיים את הליכי המכרז, ולהכריז על הזוכה בו היה ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', שבמכתב ל-2 האישים דרש להוציא לפועל את התוכנית, ולהתחיל בהקמתה של קריית המודיעין. שבוע לאחר מכן, פרסם ועד הפעולה למען הקריה בליקית בראשותה של ד"ר אסתר לוצאטו מודעה ענקית בעיתון "הארץ" בחתימת רוב ראשי הרשויות בנגב, ובה תביעה מראש הממשלה ושר הביטחון ומשרים נוספים לבוא ולהסביר מדוע לא ייפתחו מסמכי המכרז ויוכרז הזוכה, כדי שניתן יהיה להוציא את הפרויקט לדרך. לשמחתם של חברי הוועד של עמותת "ישראל למען הנגב", מי שהיה ראש מועצת ירוחם ושותף למאבקים למען האזור מיכאל ביטון, מונה לשר במשרד הביטחון, האמון בדיוק על פרויקטים כמו הקמת קריית המודיעין בליקית. בעמותה ציינו, שכוונתם לפעול בימים הקרובים בכל הכוח ותוך הפעלת אמצעים חדשים, במטרה להבטיח שהחלטות הממשלה בנושא ליקית יוגשמו במהרה.

על רקע אי קבלת מענה בעניין מטעם שר הביטחון או גורמים אחרים במשרד, פנה כאמור השבוע, ח"כ מרגי בשאילתא לשר גנץ, והזכיר לו שמדובר בפרויקט בסדר גודל של 19 מיליארד שקלים, כשעד כה הושקעו 380 מיליון שקלים בהכנות למכרז. מרגי תהה מדוע "אנחנו שומעים שוב ושוב קולות הססניים, שמטרתם לבטל את ההחלטות על הקמת קריית המודיעין שהיא צעד מרכזי בהצלת הנגב בפיתוחו ושגשוגו". הוא הבטיח שלא יניח לנושא, וידאג לטפל בו גם במסגרת ועדת הכלכלה שהוא עומד בראשה.

ד"ר לוצאטו הביעה את תדהמתה מהגילוי כיצד החלטות ממשלה שהתקבלו שוב ושוב, בהסכמה, באישור ובעידוד כל הרמטכ"לים ומנכ"לי משרד הביטחון ב-1ה5 שנים האחרונות, מסוכלות בהבל פה בגלל התנגדות הרמטכ"ל כוכבי, הידוע כסרבן של מעבר המודיעין דרומה עוד מימיו כראש אמ"ן: "תושבי הנגב אינם אזרחים סוג ב', והם לא יקבלו התנהלות כזאת בשוויון נפש. נדע לגמול למי שתומך בנגב ולהשיב כגמולו למי שיפגע בנגב. קריית המודיעין היא חלק מהפאזל של מעבר צה"ל דרומה, בין אם קציני 8200 רוצים בכך ובין אם לאו. בדיוק כשם שמפקדי טייסות וטייסים בחיל האוויר עוברים לשרת בבסיסים בדרום, ולא מעלים על דעתם לערער על כך"…

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה