חדשות

אגודת הסטודנטים מנציחה את הסטיגמות על העיר באר שבע

חדשות8 ביוני 2020    3 דקות
2

ד"ר נועם תירוש, מרצה באוניברסיטת בן גוריון זועם על סרטון שפרסמה אגודת הסטודנטים באב"ג בו היא מציגה את באר שבע בצורה "מבישה" כהגדרתו

אגודת הסטודנטים מנציחה את הסטיגמות על העיר באר שבע

לא מעט דובר על הגבול העדין בין תושבי העיר הוותיקים בבאר שבע לבין הסטודנטים. לא מעט פעמים גם נשמעו תלונות מצד התושבים הוותיקים על התנהגות והתנהלות הסטודנטים בעיר. נראה שעכשיו מגיע קרב נוסף. סרטון שפרסמה אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה למאגר הדירות שלה, עורר תגובות נזעמות של מעט.

אחד מהם, ד"ר נועם תירוש, תושב העיר ומרצה באוניברסיטת בן גוריון סיפר, "נתקלתי בסרטון  שאין לי מילה אחרת לומר עליו מלבד "מביש". כדי לפרסם "את מאגר הדירות הסטודנטיאלי" של אגודת הסטודנטים בבן גוריון, הצליחו החברות והחברים באגודה להבאיש את ריחה של העיר באר שבע ולחזק כמה מהסנטימנטים והסטיגמות שכבר חשבתי שמרבית הסטודנטים בעיר נגמלו מהן" סיפר והסביר מדוע, "לא יכול להיות שאגודת הסטודנטים היא זו שמנציחה את הסטיגמות על השכונות הוותיקות בעיר. לסטודנטים הסטלנים שרוצים לשכור דירה בשכונה ד׳ ממליצים באגודה לא לשכוח ״לנעול ת׳דלת״. לעומת זאת, לסטודנטים ש-"לא רוצים לחיות בזבל" ממליצים באגודה לשכור בשכונה ב׳. מהסרטון גם עולה שהסטודנטים שבאים ללמוד בעיר הם, רק, אורחים לרגע. הרי את הסטודנטית לרפואה שרוצה לשכור דירה בשכונה ג׳ מנחמים באגודה: ״תהיי המון שנים בבאר שבע, לא נורא.״ אולי דווקא כדאי שאגודת הסטודנטים תתחיל לעודד את אלו שרוצים להישאר בעיר ליותר שנים במקום להשתתף בצערם של אלו "שאין להם ברירה". אמר

ד"ר תירוש הדגיש, כמו טענות דומות בעבר, כי באר שבע היא לא מדבר שומם אותם מגיעים הסטודנטים להפריח, "הכי חמור, נדמה לי שמישהו באגודת הסטודנטים עדיין תופס את עצמו כחלוץ המחלץ את הנגב משממתו. בסרטון הלא מצחיק הזה אומר הבחור "אנחנו מפרחים ת׳מדבר, ובן גוריון מאושר". אז קודם כל, המדבר כאן כדי להישאר. אין הוא שממה ומעולם הוא לא היה ריק.  מה שברור מהסרטון הוא שהסטודנטים (יותר נכון, אגודת הסטודנטים) מתעלמים מהתרומה של באר שבע להם (ולא להפך) וחמור מכך, מתעלמים מהשפעה השלילית שלהם על השכונות הוותיקות בעיר. באר שבע מאפשרת לסטודנטים והסטודנטיות המתגוררים בה לחיות ברמת חיים גבוהה יחסית ובעלות נמוכה תוך כדי שמירה על חוויה סטודנטיאלית מלאה – חיים קהילתיים מרוחקים מההורים, סצינת חיי לילה סטודנטיאלית וכו. חלק מהסטודנטים, שתופסים את עצמם כאורחים מזדמנים בעיר, מעוניינים להשאיר את השכונות הוותיקות בנחשלותן כי זה מה שמאפשר את אותה רמת חיים גבוהה בעלויות נמוכות. במילים אחרות, השכונות החלשות נשארות חלשות גם בגלל הסטודנטים, שלא מחויבים לשכונה שלהם ולקהילה בתוכה הם חיים".

התגובות לסרטון היו נזעמות. אחד הגולשים כתב, "הסרטון עם מטרה טובה והוא מגניב, אבל, אף אחד לא בא להפריח את המדבר או כל משפט מונפץ בסגנון. באתם לב"ש? ברוכים הבאים. תתחברו לעיר. לא באתם להושיע אף אחד. תכירו את הסביבה שלהם, כי ככה תוכלו לחוות את השנים הכי חוויתיות שהיו לכם".

גולשת אחרת היתה נזעמת יותר, "סרטון נוראי, מתביישת שאגודת הסטודנטים נותנת יד לזה. לא מצחיק. לא מגניבץ כדאי שתורידו אותו", ואחרת כתבה, "איזה סרטון דוחה. אגודה סרחתם".

מאגודת הסטודנטים נמסר בתגובה : האגודה הסטודנטיאלית מקדמת עשרות פרויקטים בשנה לחיזוק הקשר בין תושבי העיר לבין הסטודנטים וכן למען השארת צעירים בנגב בשיתוף עיריית באר שבע וארגונים מקומיים. חזון זה מופיע גם במטרות העל של העמותה והקמת מאגר הדיור היא פרויקט דגל הנגזר ממנו – המאגר בא לחבר בין בעלי הדירות לבין הסטודנטים בממשק ישיר לטובת כל הגורמים המעורבים בשוק הדיור. אנחנו מבינים את הביקורת שיכולה לעלות במצב זה, אך חשוב לזכור כי מי שפועלת יום-יום לחיזוק הקשר בין הסטודנטים לבין העיר והתושבים היא האגודה. באשר לסרטון, הדברים נאמרים ברוח הומוריסטית ומתוך אהבה וחיבור לשכונות בהן אנו חיים. התעלמות מחלקי הסרטון אשר מחברים בין הסטודנטים לבין העיר, והניסיון לציירו באור שלילי מעידים כי מדובר בניסיון מיותר להפריד במקום לאחד".

https://www.facebook.com/watch/?v=3223373914380187

הסרטון המלא

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)
    חי בסרט

    או הא, מצאת שתי תגובות נגד. חמור מאוד.
    מה עם 550 לייקים ו300 תגובות בעד?
    ממש מפתיע שמרצה באוניברסיטה הזאת בעד הגבלת חופש הביטוי של סטודנטים, הרי זה כל מה שהיא יודעת לעשות.
    הPC המגוחך הזה זה כל מה שגרוע בעולם, יש חופש ביטוי, לא מתאים לך? תתקדם הלאה.

  • יהודה אלוש הועד הציבורי למען הנגב

    שערוריה.
    הם ממשיכים לתנקר להתנשא ולהעליב. חייבים לעצור את המגמה.