חדשות

נתוני משרד הבריאות על שיעור הזיהומים מציבים את סורוקה עם הישג מרשים

חדשות1 ביוני 2020    דקה אחת
0

שיעור החיידקים העמידים הנרכשים בבית החולים הוא הנמוך ביותר בין בתי החולים הגדולים בישראל

נתוני משרד הבריאות על שיעור הזיהומים מציבים את סורוקה עם הישג מרשים

המרכז הרפואי סורוקה, מקבוצת כללית,  ממשיך להוביל במניעת זיהומים נרכשים. שיעור החיידקים העמידים הנרכשים בבית החולים הוא הנמוך ביותר בין בתי החולים הגדולים בישראל מזה מספר שנים ברציפות, ובפער משמעותי מבתי החולים האחרים,  ותוצאתו עומדת על 48 מקרים בלבד של חיידקים עמידים נרכשים לכל 100,000 ימי אשפוז בשנת 2019.

הקפדה של הצוותים בסורוקה בתחומים הקשורים להיגיינה אישית והיגיינת ידיים, חיטוי וניקיון מיטביים ביחידת המטופל ובכל בית החולים, בהכנת המזון, במיזוג האוויר, בהכנת תרופות, בשינוע, בבדיקת דגימות מעבדה, בחיטוי המכשור הרפואי ובכל התהליכים שסביב השירות והטיפול הרפואי והסיעודי למטופל, ועד לניטור ומעקב, הפקת לקחים ושיפור תהליכי העבודה, הביאו את סורוקה לשיעור נמוך במקרים נרכשים של חיידקים עמידים ביחס לשיעור הנמצא בבתי חולים הגדולים בישראל. היחידה  למניעת זיהומים בסורוקה, בראשותם של פרופ' אברהם בורר ורונית נתיב, מובילה ומקדמת תהליכים בנושא מניעת זיהומים תוך הטמעת נהלים והגברת המודעות בקרב אנשי הצוות בכל בית החולים.

פרופ' אברהם בורר, מנהל היחידה למניעת זיהומים בסורוקה: "מניעת זיהומים מוצבת כיעד אסטרטגי, תוך התגייסות מערכתית של כל הצוותים בבית החולים. היכולת להגיע להשגים טובים, תלויה בהשקעה הולמת בתשתיות, בציוד ובכח אדם, יחד עם הטמעת הנהלים והגברת המודעות בקרב אנשי צוות. אנו מובילים בסורוקה תהליכים בקרב כלל העובדים כדי לייצר אקלים ארגוני בטיחותי".

ד"ר שלומי קודש, מנהל המרכז הרפואי סורוקה: "מניעת זיהומים היא אחד האתגרים הגדולים במערכות בריאות בארץ ובעולם. למטופלי המרכז הרפואי סורוקה יש סיבה טובה להרגיש בטוח ולבית החולים בהחלט יש על מה להתגאות בתחום מניעת זיהומים. זהו הישג יוצא דופן והוא בעל משמעות אדירה לבטיחות הטיפול שאנו נותנים למטופלינו, ואף להצלת חיים".

 

 

 

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה