חדשות

בכבאות והצלה השתתפו מהבוקר באירועי שריפה רבים

חדשות17 במאי 2020    דקה אחת
0

בכבאות הזכירו כי נהבוקר יצא צו האוסר הדלקת אש בשטחים פתוחים בכל הארץ בהם קיימת סכנת התפשטות אש וסיכון חיי אדם ורכוש

בכבאות והצלה השתתפו מהבוקר באירועי שריפה רבים
צילום: באדיבות כבאות והצלה

צוותי כיבוי מתחנות מחוז דרום (באר שבע, אשקלון, נתיבות, רהט, אשדוד, קרית מלאכי, שדרות, קרית גת) השתתפו במספר רב של אירועי שריפה בשעות האחרונות ובעקבות גל החום הכבד. סייעו באירועים אלו מספר כוחות חבירים כמו טייסת הכיבוי אלעד, משטרת ישראל, קק"ל, רט"ג ויחידות מתנדבים של כבאות והצלה. כמו כן הופעלו מספר כלי צמ"ה לסיוע. לוחמי האש ובעזרת הסיוע הצליחו להשתלט על מספר רב של שריפות אשר אשר סיכנו בתי מגורים, יערות, חורשות וכד'.

בכבאות ציינו כי אמנם החום השורר בחוץ גבוה מאוד אך החום שנמצא בקרבת השריפה הוא פי כמה וכמה יותר גבוה דבר אשר מקשה על לוחמי האש בשטח ומכביד על כלל הכוחות ולכן אנו מבקשים מהציבור להשמע להנחיות ולא להבעיר אש כלל.

בכבאות הזכירו כי נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי חתם הבוקר (17.5.20) על צו האוסר הדלקת אש בשטחים פתוחים בכל הארץ בהם קיימת סכנת התפשטות אש וסיכון חיי אדם ורכוש. הסנקציה על הפרת הצו הינה עד חצי שנת מאסר או קנס בגובה של עד 75,300 ש״ח.

בכבאות והצלה לישראל מדגישים כי, ״החורף המבורך הביא עמו צמחיה רבה המהווה מטען אש פוטנציאלי להתפשטות שריפות". מדי שנה מתלקחות עשרות אלפי שריפות בשטחים פתוחים הגורמות לנזק אקולוגי וכלכלי הנאמד במיליארדי שקלים בשנה. האקלים בישראל מחייב העלאת המודעות הציבורית לסכנות הכרוכות בהבערת אש והתנהגות אחראית בטבע.  אנו קוראים לציבור להישמע להוראות כוחות החירום ולעקוב אחר העדכונים שלנו באתר האינטרנט וברשתות החברתיות. בכל מקרה של שריפה או חשש יש להזעיק מיד את לוחמי האש במספר 102".

 

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה