חדשות

מעונות היום נפתחו, אבל לא לכולם

חדשות10 במאי 2020    2 דקות
0

על פי הנחיות משרד הבריאות, מעונות היום המפוקחים אמנם נפתחו הבוקר, אבל רק 70 אחוז מהילדים חזרו כדי לשמור על ההנחיות. ההורים זועמים

מעונות היום נפתחו, אבל לא לכולם
צילום אילוסטרציה: ingimage

הבוקר פתחו גני הילדים והמעונות מחדש את הלימודים בהתאם להנחיות הבריאות. הורים רבים קיבלו את הבשורה בסיפוק רב כדי שהם יוכלו לחזור לעבודה. הורים רבים ציינו גם כי הילדים היו שמחים לחזור למסגרות אחרי חודשיים בבית.

אך בעקבות הנחיות משרד הבריאות, לא מעט הורים נאלצו להשאיר את ילדיהם בבית. מדובר בהורים לילדים במעונות המפוקחים כמו ויצו, נעמת, אמונה ועוד. על פי ההבנות, כ-30 אחוז מהילדים לא חזרו למסגרות כדי לשמור על מספר מקסימום של 17 ילדים בכל קבוצה.

רונן, שביתו נמצאת במעון ויצו בבאר שבע סיפר, "שמחנו להחזיר את הילדה למעון אחרי תקופה ארוכה. במעון יש 27 ילדים בכל כיתה. קיבלנו הודעה שהבת שלנו, יחד עם עוד 9 ילדים לא יחזרו בשלב זה לגן בגלל הנחיות משרד הבריאות. הדבר נכון לכל כיתה במעון. פיתרון גם לא נראה באופק ולמעשה מה שקורה שיכול להיות שמעשית, הילדה לא תחזור כלל לגן השנה וזה כמובן משפיע עלינו ההורים". רונן מדגיש כי גם לא נקבעו קריטריונים לבחירה של התלמידים, "אמרו לנו שנבחרו בגלל נתונים סוציו אקונומיים לא ברורים ובגלל שאין לנו דירוג. לא באמת בדקו שום דבר, זו החלטה שרירותית. אין שום הגיון בהחלטה, ורצו להחזיר את ההורים למשק אבל מה שעשו זו הפרדה ובעצם אמירה ש30 אחוז מההורים לא צריכים לחזור לעבודה".

גם שרית, אמא ליהלי נאלצה להישאר בבית כי לא נבחרה להיות חלק מההורים שמחזירים את הילדים, "קיבלנו טלפון ממנהלת הגן שלצערה לא נוכל להחזיר את הילדה. ביקשתי, אפילו התחננתי שתנסה למצוא איזשהו פתרון. הדבר היחיד שהייתי יכולה לעשות זה להתחלף אם אחד ההורים לא היה שולח את הילד שלו, שזה כמובן לא קורה. יצאתי לחל"ת ממש בשבוע הראשון של המשבר ובשבוע שעבר החזירו אותנו לעבודה. אני מתחלקת בימים עם בעלי שגם עובד, אבל זה לא יכול להחזיק הרבה זמן". שרית ורונן מדגישים כי אין להם טענות לצוות הגן, "אני לא מאשים את הגננת. אלה ההנחיות שהיא מקבלת והיא לא אשמה" אומר רונן, "אני לא מאשימה את צוות הגן. להפך, מנהלת המעון הבינה אותי, ניסתה למצוא לי פתרון אולי במעון אחר. היא הייתה ממש בסדר ובעצמה אמרה שלא הבינה.

אורטל שמואלי דווקא קיבלה את הטלפון המשמח שביתה תוכל לחזור לגן. מכיוון ששמואלי לא עובדת כרגע היא העדיפה "להעביר" את הזכאות, "הבת שלי נמצאת במעון יום בפלח 5. ביום שישי התקשרה אליי מנהלת המעון ואמרה שזכינו ואגם בין 17 הילדים שכן יכולים לחזור. ראיתי את מצוקת האמהות בקבוצת הורים וידעתי שאין מקום לכולם. בתקופה שאי אפשר להישען על סבתא/סבא בחרתי שאגם תישאר איתי והמקום שלה יילך לילד שאמא שלו עובדת", סיפרה

 

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה