חדשות

קבלה בלי פסיכומטרי אבל עם כוכבית

חדשות30 באפריל 2020    2 דקות
0

בבן גוריון יצאו בהודעה כבר בתחילת המשבר כי יקבלו סטודנטים ללא בחינה פסיכומטרית. אלא שסטודנטים מספרים כי לא כל המחלקות הצטרפו ובעיקר כי דמי ההרשמה במקרה של תשובה שלילית לא יחזור

קבלה בלי פסיכומטרי אבל עם כוכבית
קמפוס אוניברסיטת בן-גוריון בנגב | צילום: דני מכליס

קצת אחרי שמשבר הקורונה פקד את ישראל וגם באוניברסיטאות הוחלט על מעבר ללימודים מרחוק, הוציאה אוניברסיטת בן גוריון הודעה כי בעקבות נגיף הקורונה הורחבה אפשרות הקבלה ללא פסיכומטרי, על סמך ציוני הבגרות בלבד, למרבית תוכניות הלימוד לתואר ראשון הפתוחות להרשמה. ההודעה שימחה לא מעט מועמדים לתואר הראשון שרצו להתקבל אך בגלל הקורונה לא יכלו לגשת למבחן הפסיכומטרי, או אחרים שפשוט רצו לוותר על הבחינה. נטלי אבו שלחה שרצתה להתקבל לאוניברסיטה שמחה על ההודעה ומיד נרשמה ללימודי סיעוד,, "בגלל המצב של וירוס הקורונה התבטלה האפשרות להגיע למבחני פסיכומטרי . עקב זאת אוניברסיטת בן גוריון פרסמו באתר שההרשמה לאוניברסיטה נפתחה למקצועות מסוימים ללא פסיכומטרי , את התנאים לא פרסמו, אבל נאמר שיתחשבו באלה שנרשמו ראשונים ויתקבלו לפי ציוני בגרות. לא רשמו מה הציונים הדרושים אך אמרו שיפרסמו ב19.04 את התנאים" היא מספרת, "כמובן שנרשמתי להזדמנות הפז הזאת מיד (בתחילת חודש אפריל),שילמתי בסביבות 470 ש"ח. לאחר שהגיעו התוצאות קיבלתי תשובה שלילית . התקשרתי לברר מה הסיבה לכך, בטלפון נאמר לי שמחלקת סיעוד ביטלו את השתתפותם ושהם לא רוצים לקבל ללא פסיכומטרי. כששאלתי מה לגבי דמי הרישום נאמר לי שאי אפשר לקבל החזר כספי על ההרשמה".

מועמדת אחרת שרצתה להירשם קיבלה תשובה דומה, "כשראיתי את ההודעה מיד נרשמתי. מיותר לציין שבהרשמה לא מציינים איזה מחלקות הסכימו או לא, התשלום עובר מהר וחלק. אחרי זה קיבלתי הודעה שאי אפשר להירשם כי המחלקה ביטלה את התנאים לקבלה בלי פסיכומטרי. את דמי ההרשמה מסרבים להחזיר".

באוניברסיטת בן גוריון הגיבו כי, " כפי שפורסם, לאור דחיית הפסיכומטרי בשל משבר הקורונה, הותאמו תנאי הקבלה לאוניברסיטת בן-גוריון בנגב. במקביל למחויבותה לשמירה על רמתה האקדמית ועל היותה מהמובילות במדינה, התקבלה, עוד לפני הפסח, ההחלטה להתאים את תנאי הקבלה למצב הנוכחי, עבור מועמדים חדשים ללא רקע אקדמי.  החל מיום ראשון 29/3 (לפני הפסח) האוניברסיטה פתחה את האפשרות להתקבל למחלקות נבחרות בפקולטה למדעי הרוח והחברה, בפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר ובפקולטה למדעי הטבע עם עד 20 נקודות סכם / ציון פסיכומטרי מתחת לסף הקבלה שנדרש ולחלק ממחלקות הפקולטה להנדסה עם עד 10 נקודות סכם מתחת לסף הקבלה שנדרש. מאות מועמדים התקבלו במסלול זה. בנוסף, האוניברסיטה עדכנה את תנאי הקבלה ברוב המכריע של המחלקות והוסיפה גם אפשרות קבלה על סמך בגרות בלבד וללא מבחן פסיכומטרי". בשום שלב לא הובטח שניתן יהיה להתקבל לימודי סיעוד ללא פסיכומטרי. ביום ראשון 3/5 בשעה 13:00, תקיים אוניברסיטת בן-גוריון בנגב מפגש הסבר וירטואלי על תנאי הקבלה החדשים. פרטים באתר האוניברסיטה". בתגובת האוניברסיטה לא צוין מדוע דמי ההרשמה לא מוחזרים לסטודנטים.

 

 

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה