חדשות

כאן זה בית

חדשות29 באפריל 2020    7 דקות
0

מה הכי ישראלי בעיניהם? מה נחשב עבורם לבאר שבעי? ומה האוכל הכי טעים? משפחות מאזור הנגב מספרות על הבית הישראלי שלהן

כאן זה בית
צילום: פרטי

משפחת כהן (דה לוקו)

אלון דה לוקו הוא איש משפחה, את זה כולם יודעים. בכל ראיון מקפיד לשבח את אשתו וכולם כבר נחשפו לשירים שכתב על ילדיו, "אנחנו משפחה שגדלה על ערכים ,מוסר ושימוש דוגמה. כל ילד הוא אור, כל ילד הוא אושר, כל ילד הוא מתנה וכל ילד הוא מלאך מפני עצמו . אור בת 16.5, אור כן היא האור, רואה את כל מה שרציתי להיות ולא הייתי. דניאל בת 14.5, גוש של לב אחד גדול, רואה בה אותי כבת ואני בטוח שעוד ישמעו עליה. שי שרה בת 12.5, בן אדם עם אמרה משלה, עם ביטחון, ודגש על לא חוצפנית או דעתנית מכוונת אך ורק על האמת. רזיאל בן 9 אני מאמין שיש בו גלגול של בן אדם בן 25 , אינטליגנציה מאוד גבוהה, עוד יסופר עליו עוד בהמשך. ענבר אשתי המקור לאור לאושר לכל המלאכים, היא הצינור, היא הפלטפורמה ל4 עולמות חדשים, היא עולם ומלואו, היא אמא. היא הכול. ועליה צריך סידרה שלמה בנטפליקס

מה הכי באר שבעי בעיניך?

"הכי באר שבעי בעיניי- זה הבאר שבעי עצמו. זה לגדול בתור באר שבעי. לא ניתן להסביר למי שלא באר שבעי מה זה להיות באר שבעי, הערכים עצמם, האחדות, הבית, הגאווה להיות באר שבעי בכל מקום בעולם ולייצג כבאר שבעי".

מה האוכל הישראלי הכי טעים בעינייך?

"מה זה אוכל ישראלי? אין דבר כזה . אנחנו מושפעים מכל כך הרבה תרבויות. האוכל של אשתי הכי טעים בעיניי".

מה אתה הכי אוהב בעיר?

"את האנשים עצמם.  זה הדבר שאני הכי אוהב. את האנשים הפשוטים, את החברים, את תרבות הבילוי"

מה חסר לך בעיר?

"טעם של פעם.  חסר לי עדכון (שידרוג) במערכת בהרבה מאוד מובנים כגון לימודי, חברתי, כלכלי. אני אתן דוגמה אחת למרות שיש לי המון. ניקח את הלימודי וחברתי ששניהם מחוברים זה לזה. אני חושב שבמערכת החינוכית ניתן לוותר על כמה מקצועות ולהוסיף במקום באמת לימוד של הערכים ומשמעותם לעומק ולא כסלוגנים כגון " מה ששנוא עלייך אל תעשה לחבריך" , "ואהבת לרעך כמוך" ,"כבד אביך ואמך" ועוד. חסרים לי שיעורים אמיתיים של ערכים, שיעורים של מונופול , שיעורים של הערכה והעצמה עצמית. ויש לי עוד המון להוסיף אך באותה נשימה אני אומר שאין על באר שבע".

אם היית יכול לבחור מקום אחר לחיות בו איפה זה היה?

"בכל העולם אין תחליף לבית . כאן זה הבסיס".

משפחת חדד

טלי חדד, מנכ"לית מפעל חסין אש יצרנית הבלוק האדום. שמעון חדד בעל משרד אדריכלות בשכונת רמות. לימור מתמחה בכירורגיה לב חזה בסורוקה. אבירן בן  נרשם ללימודי הנדסת תוכנה בסמי שמעון. קסם תלמידת יא במקיף ז', יקיר עוז תלמיד כיתה ג' בבית הספר בן גוריון ברמות. החתן  אלי תבו מנהל לקוחות בחברת פרסום והנכדה שי-לי בת שנתיים וחצי.

מה הכי באר שבעי בעינייך?

"הכי באר שבעי בעיניי זה החום האנושי, החיבוק והאכפתיות של התושבים".

מה האוכל הישראלי האהוב עלייך?

"האוכל הישראלי הכי טעים, זה האוכל המגוון שמייצג את כל העדות הצבעוניות שיש בעיר מהקוסקוס דרך הגפילטע פיש, הקובה והמופלתה".

מה את הכי אוהבת בבאר שבע?

"אני הכי אוהבת בעיר את הילדים שמקפצים בספונטניות ובהנאה במים הניתזים בשובבות  מהמזרקות שפיזר ראש העיר רוביק דנילוביץ".

מה הכי חסר לך בעיר?

"הכי חסר לי בעיר, הכבישים הפתוחים מהתקופות שקדמו לצפיפות ולפקקים".

אם היית יכולה לבחור מקום אחר לחיות בו איפה זה היה?

"אם הייתי יכולה לבחור כל מקום אחר עדיין הייתי בוחרת את באר שבע העיר בה נולדתי ונולדו בה ילדיי ונכדתי ובה מרכז החיים שלי".

משפחת דדיה

אור דדיה, מי שתפס מקום בהרכב הפועל באר שבע. אמא טלי קוסמטיקאית, אבא סמי עובד ים המלח. האחים שליו סטודנט להנדסה ורון מעצב שיער.

מה הכי באר שבעי בעיניך?

"יש כמה דברים שבעיניי הם הכי באר שבעים. הפועל באר שבע, מועדון הפורום ולצאת מהבית עם פיג'מה"

מה האוכל הישראלי האהוב עלייך?

"האוכל שהכי מסמן ישראליות זה פלאפל וחומוס. אני אישית חייב לשמור לאכול פחות מטוגן ופחות פיתות אבל מדי פעם ובזמנים הנכונים זאת הארוחה הכי טובה שאפשר לבקש"

מה אתה הכי אוהב בבאר שבע?

"אני אוהב בעיר את האנשים. את הקצב שלה ואת האווירה. כאילו כולם רק מחכים לעזור אחד לשני תמיד והרגשת אהבה מכל אדם ברחוב. מבחינתי כבאר שבעי הכל זמין והכל נגיש. אנשים מדברים על ערים אחרות כמקומות בהם הכל אפשרי, אצלי באר שבע היא בדיוק ככה"

מה הכי חסר לך בעיר?

"ים. מלבד אווירת החופש והכיף שיש בים מבחינתי זה לא הבילוי עצמו אלא גם הכוח של הטבע והדרך היחידה לשכוח מכל שאר העולם לכמה שעות".

אם היית יכולה לבחור מקום אחר לחיות בו איפה זה היה?

"אני לא רואה את עצמי עוזב את העיר ב״ש אז כל עוד זה בישראל אני כאן. בעולם תמיד היתה לי חיבה ללונדון, משהו בעיר הזאת ובעירוב תרבויות מסקרן אותי מאוד ושלא נדבר על אינספור קבוצות כדורגל בכירות כשאני לא חושב שיש יום שהעיר הזאת לא סביב איזה משחק גדול של ארסנל, צ׳לסי, טוטנהאם, ווסטהאם ועוד".

משפחת יוספי

תומר יוספי הוא אחד השחקנים הצעירים והמוכשרים של הפועל באר שבע. האוהדים היו שמחים לראות אותו מקבל יותר דקות ובמועדון צופים לו עתיד מבטיח. אביו הוא חיים יוספי ואימו יוכי ותומר שני אחים, אייל ודנה.

מה הכי באר שבעי בעיני:

"חלה עם שניצל לסטורי באינטסגרם"

מה האוכל הישראלי הכי טעים?

"אני חושב שזו התשובה הברורה,  פלאפל"

מה אתה הכי אוהב בעיר?

"מה שאני הכי אוהב בעיר הוא שהכל די קרוב אחד לשני ואין נסיעות ארוכות מקצה לקצה"

מה הכי חסר לך בעיר ולמה?

"אני מאוד אוהב את הים אז זה דבר שמאוד חסר לי בעיר".

אם היית יכול לבחור כל מקום אחר לחיות בו איפה זה היה?

"ניו יורק".

צילום: באדיבות משפחת יוספי

משפחת קייט

לביא קייט הוא מנהל מעוף באר שבע והנגב המערבי. הוא נשוי לג'ולי מנהלת סניף של עמותת מטב באשדוד ואב לאמרי ואלדר

מה הכי באר ישראלי בעינייך?

"הכי ישראלי בעיניי זה לטייל בטבע. אנחנו משתדלים לטייל בכל הזדמנות. כעת, בתקופת קורונה, אנחנו מסתפקים בהליכה ופיקניקים בחורשה בסמוך לביתנו".

מה האוכל הישראלי הכי טעים?

"מבחינתי הייתי אומר ש שניצל. למדתי את המתכון הסודי מאימי, והילדים אומרים שהשניצלים של אבא הכי טובים בעולם. ברור לי שהוא לא הומצא במקור בישראל, אך לא נראה לי שיש מאכל נפוץ יותר בבית ישראלי ממוצע".

מה אתה הכי אוהב בבאר שבע?

"אני הכי אוהב בבאר שבע את האנשים. גם כמנהל סניף, אני מקפיד כמעט בכל יום לצאת לשטח, לשוחח עם בעלי העסקים ולהרגיש את האווירה המקומית של העיר. יש כאן חמימות יוצאת דופן".

מה הכי חסר לך בעיר?

"הכי חסר לי בעיר: חוף ים, מלבד זה העיר וסביבתה ללא ספק מספקות את רוב צורכי הפנאי של משפחה ישראלית".

אם היית יכול לבור כל מקום אחר לחיות בו, איפה זה היה?

"אם הייתי יכול לבחור מקום אחר, כנראה שעדיין הייתי נשאר בדרום. מאז שנולדתי אני גר בנגב. מה שכן, למדתי שהחיים מפתיעים אותנו ואין לדעת מה יקרה בעתיד. כרגע אני פה בדרום, ולמען הדרום, מכלב הלב והנשמה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה