חדשות

בארגון הקבלנים מזהירים כי צפויים עיכובים במסירת דירות

חדשות27 באפריל 2020    דקה אחת
0

באיגוד הקבלנים מסבירים כי בעקבות מחסור חמור בעובדים הבנייה צפויים עיכובים במסירת פרויקטים

בארגון הקבלנים מזהירים כי צפויים עיכובים במסירת דירות
מימין צביקה ליבנה מנכל ארגון הקבלנים, אילן אליהו רשם הקבלנים ואלי אביסרור. צילום: יחסי ציבור

משבר הקורונה משפיע גם על ענף הבנייה בדרום: בארגון קבלני הנגב מציינים כי למרות שהבנייה נמשכת הקבלנים חווים קשיים רבים, מה שמקשה על פעילות הענף. כך למשל קיים מחסור גדול של פועלים מאז פרוץ נגיף הקורונה והטלת הסגר על השטחים. רבים מהפועלים שעבדו בארץ, חזרו לשטחי הרשות לאחר מס' שבועות של עבודה, והדבר התגבר עוד יותר לקראת חג הרמאדן. כתוצאה מכך נוצר מחסור חמור בעובדים.

ענף הבנייה בישראל נשען על כוח אדם של פועלים זרים, בעיקר משטחי הרשות הפלסטינית. לאור המחסור בעובדים ישנו חשש כי קבלנים רבים לא יצליחו למסור פרויקטים בזמן ולא יעמדו בלוחות הזמנים שהוגדרו עוד לפני הקורונה.

אלי אביסרור, יו"ר ארגון קבלני הנגב ומ"מ נשיא התאחדות בוני הארץ: מתחילת משבר הקורונה, ענף הבנייה הוגדר כענף חיוני, מה שאפשר לקבלנים להמשיך ולעבוד כרגיל. יחד עם זאת, בעקבות הסגר על השטחים, קיים מחסור גדול בכוח אדם,  דבר המשפיע ומעכב את לוחות הזמנים של מסירת פרויקטים רבים. בנוסף, ישנו מחסור באספקה של ציוד וחומרי בנייה. אין ספק כי אלה יחד מעכבים פרויקטים רבים. עוד מוסיף אביסרור כי על משרד האוצר להכיר בעיכובים בהשלמת פרויקטים בשל הקורונה כ"כוח עליון".

ההכרה בקורונה ככוח עליון היא קריטית עבור חברות בנייה וקבלנים רבים. על פי החוק, עיכוב של יותר מ 60 יום  במסירת דירות מחייב את חברות הבנייה בתשלום פיצויים וקנסות. ממשלת ישראל מקיימת דיונים האם להגדיר את הקורונה ככוח עליון. להחלטה זו יכולות להיות משמעויות כלכליות ומשפטיות כבדות משקל. ברור כי לקבלנים אין יכולת להשפיע על פתרון הבעיות לבדם, ולכן על הממשלה לקבל החלטה המסייעת לכל המשק בהגדרתה את הנגיף ככוח עליון".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה