חדשות

בעקבות עלייה במספר הנדבקים, נשקלת האפשרות לסגר על העיר נתיבות

חדשות23 באפריל 2020    2 דקות
0

בנתיבות 68 נדבקים, נתון שמציב אותה במקום השישי ב"יישובים המדאיגים" על פי משרד הבריאות

בעקבות עלייה במספר הנדבקים, נשקלת האפשרות לסגר על העיר נתיבות
צילום אילוסטרציה: INGIMAGE

בעקבות זינוק במספר החולים בנתיבות, במשרד הבריאות שוקלים סגר על העיר. זה מגיע בעקבות דו"ח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה,שם דורגה נתיבות במקום השישי ביישובים "המדאיגים" עם יחס ההכפלה של 1.8 לעומת השבוע הקודם, שזה הנתון הגבוה מבין שאר היישובים. על פי משרד הבריאות, מספר החולים המאומתים בנתיבות עומד על 68 מתוך אוכלוסייה של 36 אלף תושבים. 82 נדבקו בנגיף אך 13 החלימו. כעת שוקלים במשרד הבריאות להטיל סגר על העיר.
בעיריית נתיבות התייחסו לדו"ח וכתבו באתר הפייסבוק שלך העירייה כי, "בשבוע האחרון אנו עדים לעליה חריגה במספר מקרי התחלואה בקורונה של תושבי העיר אשר על פי נתוני משרד הבריאות עומד על 64 חולים במצטבר מתוכם החלימו 12 חולים. בהתאם לתהליכי האבחון של גורמי הרפואה, מדובר בעליה שנובעת משני מקרים חריגים לפיו שתי משפחות אירחו במהלך החג אורחים ממשפחה אחרת ונתערבבו זה בזה באופן שנתגלו 15 מקרים של חשיפה והדבקה בנגיף. בהינתן העובדה שנתיבות עומדת מזה שבועות בקצב גידול קטן של חולים ומאושפזים, עליה זו לפיה נתיבות עוברת את ססטיסטיקה חולה אחד לאלף נפש מהווה התפתחות מדאיגה שעלולה להכריז על נתיבות כיעד סיכון על כל המשתמע מכך. ראוי לציין כי מטבע הדברים מקרי ההידבקות אובחנו רק מספר ימים אחרי החג וצריך לקוות שאין מקרים נוספים. ראש העיר, כינס צוותי הבטחון והחרום על מנת לתת המענים הנדרשים למשפחות הנ"ל ובמרכזם הצורך לבודד את החולים מבני הבית ולהעבירם למלונית. בתוך כך קרא ראש העיר למשטרת ישראל להגביר את פעולות האכיפה בעיר כנגד מפירי הנחיות משרד הבריאות לציבור בדבר התנהלות זהירה והבהיר כי העירייה מצידה תעמיד את כל צוותי האבטחה והפיקוח על מנת לוודא שהתושבים שומרים על ההנחיות במרחב הציבורי. דווקא על רקע ההקלות שנתבשרנו עליהם לפי החלטת ממשלה בדבר תנאי הגבלת התנועה, פתיחת עסקים בתחומי מסחר מוגדרים ועוד, אני קורא לכל תושבי העיר לשמור על כללי הזהירות בהקפדה על מנת למנוע מקרי הידבקות, שכן אנחנו נמצאים בתקופה קריטית של גידול במקרי התחלואה שמחייבים את כולנו לאחריות בהתנהלות האישית במרחב הציבורי ובבית", אמר ראש העיר, יחיאל זוהר.

 

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה