חדשות

אמץ רופא

חדשות31 במרץ 2020    2 דקות
0

מיזם חדש שהחל לפעול גם בבאר שבע, מחבר בין מתנדבים לצוותי הרפואה במטרה לעזור גם להם לעבור את התקופה המורכבת

אמץ רופא
מתנדבים למען הרופאים. צילום: באדיבות אמץ רופא

מיזם חדש, שגם הוא נולד בשבועות האחרונים הוא אמץ רופא, מיזם ארצי שהחל לפעול גם בבאר שבע במסגרתו מתנדבים "מאמצים" צוותי רפואה ולנעשה עוזרים להם בכל מה שהם לא יכולים לעשות מכיוון שנמצאים בבית החולים.

אביעד שליין אחד הרכזים במיזם סיפר, "אמץ רופא הוא מיזם שנולד לפני שבוע וחצי והוא נועד לעזור לרופאים בכל הסיטואציה שנוצרה בכל תקופת הקורונה. יש לנו היום משהו כמו 650 רופאים ו2500 מתנדבים שפרוסים בכל הארץ" אמר והוסיף במה המיזם עוסק בעיקר, "אנחנו פועלים בשני אפיקים מרכזיים. האפיק הראשון הוא שאנחנו תומכים בכל הצוותים הרפואיים, לא רק רופאים, אחיות, פיזיותרפיסטים. כל מי שזקוק לעזרה. רוצים לתת עזרה בסביבה הביתית, כל רופא שפונה אלינו מצמידים לו מתנדב שגר קרוב אליו והרופא מקבל עזרה החל מבייביסיטר, השלמה של קניות, להוציא את הכלב, ליווי רגשי ביחד עם צוותים מקצועיים, לבשל אוכל. המתנדב לא צריך לעשות כלום בעצמו. כמו אמץ לוחם אז כאן משפחה מאמצת רופא".

שליין מוסיף כי ישנם צוותים שמתנדבים גם בהעברת אוכל לבתי חולים, " יש לנו מתנדבים שאנחנו תומכים בהם בבתי החולים עם משלוחי אוכל. יש לנו תרומות מבתי עסק שמגיעות לבתי חולים. מידי יום, לפעמים פעמיים ביום בתי החולים מקבלים ארוחות חמות מבושלות. ואנחנו בקשר עם המחלקות".

נדב דן (31) סיים את לימודי הרפואה שלו בבית החולים סורוקה. עכשיו האו בדיוק נמצא בחופשה לפני תחילת הסטאז' שלו בבית החולים בספטמבר ובמקרה גם נמצא בבידוד ביתי, "אני עכשיו בבידוד כי חזרתי מחו"ל. כשאני אצא אני אתנדב במד"א או במקום אחר.  פה אני מתנדב מהבית אז זה בדיוק הסתדר. מה שאני אחראי עליו זה נושא הארוחות. יש לי חברים שעובדים בבית החולים, אני יודע כמה סוגיית האוכל היא חשובה" הוא מספר וממשיך, "זה ידוע שבתקופה זה הצוותים הרפואיים עובדים מאוד קשה. אתה נשאר בתורנות ואין הרבה מה לאכול, לא תמיד האוכל נמצא בשעות שאתה מתפנה. התושבים פה רוצים להתגייס לעשות משהו טוב לצוות הרפואי, לכולם, מהרופאים ועד האחיות והסניטרים. תושבים ותושבות מבאר שבע ועומר מבשלים ארוחה טובה לערב ואני דואג שיהיה מישהו שיעבור בין כולם ויביא את זה לבית החולים".

נדב דן. צילום: פרטי

דן מדגיש כי הכל נעשה בהתאם להנחיות משרד הבריאות, "כמובן שמקפידים שכל מי שמבשל יעשה את זה עם כפפות, שישמור על היגיינה. גם בכל מה שקשור למי שמביא את הדברים, דואגים שזה ייעשה בהתאם להנחיות". דן מדגיש כי מעבר לתרומה החומרית, יש פה גם משהו שהוא מעבר, "מנקודת המבט שלי, זה לא רק עושה טוב לצוות הרפואי, זה עושה טוב גם למתנדבים. המדינה במשבר והאנשים מרגישים שיש להם דרך לתרום. אנשים עוזרים בכל דבר. לשמור על הילדים, לעשות קניות ומרגישים שהם גם תורמים למאבק".

 

 

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה