חדשות

בסורוקה נערכים לגל הבא

חדשות30 במרץ 2020    2 דקות
0

הוכשרה יחידה לטיפול נמרץ ייעודית לחולי קורונה הזקוקים להנשמה פולשנית

בסורוקה נערכים לגל הבא
המתחם המיוחד. צילום: באדיבות סורוקה

המרכז הרפואי סורוקה נערך מזה מספר שבועות להתמודדות עם נגיף הקורונה. לאחר שהוקמה היחידה לטיפול באירועים מיוחדים במתחם ייעודי נפרד, הערוכה לטיפול ב-54 חולי קורונה, ולאחר שהיה הראשון בישראל שהקים מיון נשימתי, מודל שאומץ בהמשך על ידי שאר בתי החולים, הסתיימה בסורוקה הכשרת היחידה לטיפול נמרץ הייעודית לחולי קורונה הזקוקים להנשמה פולשנית

בימים אלה נערכים בסורוקה לגל הבא ופועלים להכשרת מתחמים נוספים לאשפוז חולי קורונה, שיוכלו לתת מענה לעוד עשרות חולים, ביניהם למונשמים רבים. כדי להיות ערוכים לתרחיש של גל פניות משמעותי למלר"ד בסורוקה, הוקמו 3 אוהלים ברחבה החיצונית של המלר"ד כדי לאפשר מענה מיטבי להיקף פניות גובר, וכדי להפריד בין המיונים השונים ככל שניתן.  מנהל מחלקה בסורוקה יוצא יחידה מובחרת, רתם את חבריו ליחידה שהגיעו לסורוקה ובנו את האוהלים.

לצד כל אלה, נערכו בסורוקה להבטיח את כשירות הצוותים במרכז הרפואי, תוך שימוש בשיטות עבודה שונות כדי לצמצם מגעים בין צוותים. כך למשל צוות המעבדה לווירולוגיה, המבצע מאות בדיקות ביום לאבחון הנגיף, פוצל לשני צוותים נפרדים העובדים בשני אתרים שונים; ברבות מיחידות בית החולים הצוותים פוצלו לקבוצות שלא נפגשות האחת עם השנייה כדי להבטיח שרידות של יחידות קריטיות להמשך תפעול בית החולים; חלק מהשירותים האמבולטוריים ניתנים באמצעים של רפואה מרחוק; גובשו תהליכי עבודה משותפים עם הקהילה, הוקם מערך הכשרה לצוותים על אופן המיגון הנדרש כדי להבטיח את בטיחותם ועל אופן הטיפול בחולה המורכב והמונשם תחת מיגון מורכב שכזה. מכשירים גם אנשי צוות ומתנדבים שנרתמו למשימה שיוכלו לסייע כעוזרי הנשמה.

ד"ר שלומי קודש, מנהל המרכז הרפואי סורוקה, "כבית חולים  יחיד באזור, מוטלת עלינו אחריות ומחויבות לתת מענה לכל תושבי הנגב. בית החולים פועל ללא לאות למלחמה בנגיף ואנו נערכים לתרחישים שונים, כולל מענה לתחלואה גוברת. אנו פועלים להגדלת יכולת האשפוז לחולי קורונה, ככל שהיקפי התחלואה יעלו. המלחמה שלנו בנגיף הקורונה מתמשכת ומשתדרגת  מעת לעת. אלה ימים מאתגרים לכל הציבור בישראל, וודאי לעובדים במערכת הבריאות, והנחיות משרד הבריאות נועדו להגן על כולנו. העובדים המקצועיים והמסורים של סורוקה עובדים ללא לאות במישורים רבים ואני מאמין בעובדי בית החולים ומודה להם על מסירותם ופועלם במלחמה בנגיף. בימים אלה בהם מערכת הבריאות נמצאת בחזית המאבק בנגיף, ישנה חשיבות רבה למשמעת האזרחית של הציבור ולהקפדה יתרה על הנחיות משרד הבריאות כדי להבטיח את הביטחון האישי, המשפחתי והציבורי – ובכך לסייע לנו בבית החולים לתת את הטיפול המיטבי ביותר".

 

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה