חדשות

מבצע סבתא

חדשות30 במרץ 2020    2 דקות
0

בעיריית ערד מפעילים מיזם מיוחד עבור אוכלוסיית הגיל השלישי בעיר עם עשרות מתנדבים המסייעים בשינוע מוצרי מזון ותמיכה

מבצע סבתא
צילום: באדיבות עיריית ערד

מאז פרוץ משבר הקורונה והידיעה שבני הגיל ה-3 נמצאים בקבוצות סיכון, הוחלט בעיריית ערד להפעיל מיזם מיוחד עבור אוכלוסיית הגיל השלישי בעיר. במסגרת המיזם "מבצע סבתא", עשרות מתנדבים מסייעים בשינוע מוצרי מזון ותמיכה לאוכלוסייה זו, באמצעות אפליקציה שפותחה במיוחד לניהול המערך תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות.

"מבצע סבתא" הינו מיזם המנוהל על ידי המחלקה לשירותים חברתיים של עיריית ערד בעזרת קהילת בני עקיבא והרוח הקהילתית של ערד. על הפעלת המיזם ושינוע מוצרי המזון לביתם של בני הגיל ה-3, מנצחים מתנדבים רבים שרואים בימים אלו הזדמנות חשובה לעזור לאוכלוסיית המבוגרים, על מנת שלא יצאו מביתם ויסכנו את בריאותם.

לטובת המיזם ולאור ההנחיות והמגבלות של משרד הבריאות, הקצתה העירייה מרכז רישום והעמסה סטרילי, שבו חלוקת האוכל והמוצרים השונים מתבצעת באמצעות אפליקציית משלוחים שנבנתה במיוחד, ובעיקר בסיועם של עשרות תושבים שהתגייסו עם רכביהם, מסכותיהם וכפפותיהם לחלק את המזון והציוד הנדרש, שלוש פעמים בשבוע. אודות למיזם, כבר השבוע קיבלו 300 קשישים המוכרים לרווחה מנות אוכל יומיות ישירות לביתם.

על המערך הלוגיסטי והתפקוד בשטח הופקד חננאל מיחידת ההתנדבות בעירייה, ששיתף בייחודיות וביעילות של המיזם: " מאחר וההנחיות של משרד הבריאות מאוד ברורות ואין בכוונתנו לסכן את ציבור המתנדבים, עיריית ערד הקצתה מתחם חלוקה סטרילי. למעשה, הנהגים המתנדבים לא צריכים לצאת מהרכב, התנועה במתחם מותרת רק לבעלי תפקיד שיש להם וסט זוהר. דרך החלון הנהגים מקבלים כפפות וממשיכים לעמדת הרישום, שם ממתין להם מתנדב עם טבלט שמזין את פרטיהם, ותוך 4 שניות הנהג מקבל לנייד הודעה עם פרטי המגורים שאליהם הוא צריך לספק את המשלוח ומפת הרחובות. לאחר מכן, הנהג מתקדם עוד 10 מטר לתחנת ההעמסה, שם מכניסים לו את המשלוח לתא מטען, והנהג יוצא לדרך".

האפליקציה שפותחה במיוחד עבור מיזם זה, מסייעת לאחראים להיות בבקרה ושליטה על החבילות שנשלחות וכן לדעת בזמן אמת אם היו בעיות בעת החלוקה. דרך האפליקציה מנהל מבצע החלוקה יכול לקבל דיווחים מהמתנדבים שנמצאים בשטח ולהתעדכן במצב חלוקת המשלוחים.

ראש העיר ערד, ניסן בן חמו: "מבצע סבתא הינו דוגמא לקהילה והערבות ההדדית  בערד ורוח הנתינה השוררת בארץ. כבר למעלה משבוע שיחידות המתנדבים של העיר יחד עם עשרות תושבים פועלים לסיוע ותמיכה באוכלוסיות מיוחדות וקשישות. לטובת הפעילות הקמנו  מרכז לוגיסטי סטרילי בהתאם להנחיות משרד הבריאות.  מחמם את הלב לראות את המסירות של כל המתנדבים והשותפים לפרויקט. אנו עושים מאמצים רבים כדי שאף אחד לא ירגיש בודד בתקופה זו והכי חשוב דואגים שהם ישמרו על בריאותם".

 

 

 

 

 

 

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה