חדשות

"יש לנו חלון הזדמנויות של שבועיים"

חדשות29 במרץ 2020    4 דקות
0

בסוף החודש הבא אלי ארגמן ואשתו היו צריכים לעלות על טיסה לגיאורגיה ולקבל את המצטרפת החדשה למשפחה בתום תהליך פונדקאות. בעקבות משבר הקורונה, נכון לעכשיו, אין לשניים אפשרות להגיע ללידה, "אנחנו בבעיה מאוד גדולה וחייבים עזרה" הוא אומר

"יש לנו חלון הזדמנויות של שבועיים"
אלי ארגמן עם אשתו והילדה. צילום: אלבום אישי

עם התפשטות נגיף הקורונה, עוד ועוד מדינות סגרו כמעט לחלוטין את השמיים. בישראל הוציאו כמה מטוסים מיוחדים לדרום אמריקה, אוסטרליה והודו כדי להחזיר מטיילים ישראלים לפני שהשמיים במדינות ייסגרו וטיסות כמעט ולא יוצאות מישראל, בטח ובטח לא נוחתות.

אלא שמתברר שיש כאלה שדווקא עכשיו צריכים בדיוק את אותן הטיסות, לא לצורך טיול או חופשה אלא לצרכים מורכבים הרבה יותר.

אחד מאותם אנשים הוא אלי ארגמן מבאר שבע. אלי ואשתו חיכו זמן רב לילד. אחרי לא מעט טיפולים ותהליכי פונדקאות, נולדה לה ילדם לפני כשמונה שנים. השניים לא ויתרו ורצו ילד נוסף. בגלל בעיות בירוקרטיות בישראל השניים פנו לתהליך פונדקאות בגיאורגיה, "התחלנו תהליך פונדקאות ראשון בגיאורגיה. תהליך פונדקאות הוא תהליך מורכב ויקר, אבל לא ויתרנו על הכמיהה לילד נוסף. להבדיל מהארץ שמגבילים אותך בטיפולים,  בגיאורגיה עד שיש לך ילד אתה ממשיך בטיפולים. אין הגבלה של זמן או טיפולים. הדבר היחיד הוא שאתה צריך לשלם כל פעם 2000 דולר על החלפת פונדקאית או החזרה נוספת. לשמחתנו זה היה די מהר. החלפנו פונדקאית אחת ועם פונדקאית שנייה היא נקלטה".

ארגמן ומשפחתו ליוו את הפונדקאית לאורך כל הדרך מרחוק ובסוף אפריל אמור להיקבע הניתוח הקיסרי, "הלידה צריכה להיות בסוף אפריל ועכשיו נקלענו לבעיה מאוד גדולה בגלל הקורונה" הוא מסביר, "במצב הרגיל קובעים תאירך לניתוח קיסרי, אנחנו מגיעים כמה ימים לפני, מסדרים את כל מה שצריך, קונים דברים אם חסר. הפונדקאית יולדת ומעבירים את התינוק אלינו. מלווים את התינוק לכמה ימים בבית חולים ואז נשארים בדירה ששכרנו מראש לעוד חודש או חודשיים. נשארים כי צריכים לקבל תעודת לידה, פספורט לתינוקת, בדיקות של די אן איי שנשלחות לארצות הברית כדי לוודא שאנחנו האבא והאמא. אנחנו כמובן כבר שריינו דירה, הכל מוכן, אבל יש לנו סרט עכשיו. יכול להיות שלא נוכל להיות בלידה כי אי אפשר להיכנס לגיאורגיה בעקבות הקורונה".

ארגמן משתדל שלא לחשוב על התסריט הרע ביותר, "אני מפחד לחשוב על זה. אבל אם חס וחלילה לא נגיע לדירה, מה קורה עם התינוקת? הרי אחרי יומיים שלושה היא צריכה לצאת מבית החולים. איפה היא תהיה? עם מי? עכשיו שיש את נגיף הקורונה בבית החולים גם רוצים לשחרר את מי שלא צריך להיות כמה שיותר המר, כדי לא להידבק חלילה בנגיף וכדי לשחרר מיטות. אז מה נעשה? נשאיר את התינוקת בבית חולים? עם מי? לכמה זמן? זה לא נורמלי. זה לא נתפס".

ארגמן מדגיש כי אף אחד אחר לא יכול להוציא את התינוקת מלבד הוא ואשתו, "לא ייתנו לאף אחד להוציא את התינוקת חוץ מאיתנו. זה לא חוקי. אנחנו עובדים להפוך את העולם כדי להגיע לשם. הבעיה היא כפולה. גם אין איך להגיע לשם וגם אם הצלחנו, ואנחנו נצליח, לא יהיה איפה לנחות, לא מאשרים. אנחנו בסרט רציני. אני מנסה ליצור לחץ ומודעות כדי שיזוזו דברים. דיברתי עם משרד החוץ וגם הם בודקים עם השלטונות בגיאורגיה. הבעיה היא שם,  שלטונות גיאורגיה לא מאפשרים כניסה של מטוסים אנחנו נצליח לארגן מטוס להגיע לשם אבל לא יאשרו לנחות. גם המרכז לפונדקאות שמלווה אותנו, גם העורך דין, גם משרד החוץ, כולם מפעילים לחץ על הגיאורגים, לאפשר לנו טיסה. כמו שאני מבין את זה, יש עוד כמה עשרות זוגות שצריכים להגיע. יש גם הרבה זוגות שנמצאים שם אחרי לידה וצריכים לחזור לארץ". ארגמן מדגיש כי הבעיה חייבת להיפתר בשבועיים הקרובים, "לנו נשאר גג שבועיים לטוס, כי אנחנו צריכים להיות שם בבידוד שבועיים אז זה מה שנשאר עד הלידה. יש לנו חלון של שבועיים. אנחנו תכננו להגיע שבוע לפני הלידה כי הכל כבר מוכן, יש לנו דירה, קנינו את כל מה שצריך. התהליך של פונדקאות הוא תהליך קשה גם ככה, עכשיו זה הופך את הכל לעוד יותר מורכב וקשה".

 

 

כתבות נוספות בחדשות

0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת
0

בת דור באר שבע חגגו את פורים

חדשות20 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה