חדשות

אגודת הסטודנטים במאבק נגד הקורונה

חדשות25 במרץ 2020    3 דקות
0

האגודה הסטודנטיאלית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב גייסה מערך מתנדבים המורכב כולו מסטודנטים וסטודנטיות. במסגרת הפעילות הוקם חמ"ל מתנדבים שכל מטרתו היא עזרה לאוכלוסיית הגיל השלישי, ילדים וילדות עם צרכים מיוחדים וילדי עובדי ועובדות ביה"ח סורוקה בבאר שבע

אגודת הסטודנטים במאבק נגד הקורונה
נציגי האגודה בחמ"ל. צילום: תומר סיבוני

משבר הקורונה מציב אתגר משמעותי לחברה האנושית כולה, אך בקרב אוכלוסיות מסוימות הפגיעה משמעותית אף יותר- אצל אוכלוסיית הקשישים למשל מדובר על ההתמודדות עם הבדידות הכרוכה באילוץ להתבודד מהמשפחה ומהנכדים שמפסיקים לבקר, ואילו אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים גם הן מוצאות עצמן במצוקה בעת הזו. לא ניתן לשכוח כמובן את הלוחמים והלוחמות האמיתיים במערכה- עובדי ועובדות ביה"ח ומערכת הבריאות שעובדים ימים כלילות, וילדיהם עלולים להישאר ללא השגחה או סיוע בלימודים מהבית.

 

בשיתוף עם מערך ההתנדבות העירוני של עיריית באר שבע ועובדים סוציאליים בעיר, האגודה הסטודנטיאלית  באוניברסיטת בן-גוריון ניסתה למצוא את אופן הפעילות שימקד את פעילות ההתנדבות באוכלוסיות אלו. בשלב הראשון הקימה חמ"ל בו מרוכזות כל פניות הסטודנטים והסטודנטיות שמעוניינים להצטרף למערך ההתנדבות.

נעה שמש, ראש מדור מעורבות חברתית באגודה הסטודנטים ואחת ממנהלות חמ"ל המתנדבים, מפרטת איך נראה מסלול זרימת המידע בפועל: "מטה המתנדבים העירוני מורכב מגורמי רווחה ועירייה שמנהלים אותו ויודעים מהן המשימות הנדרשות בשטח בזמן נתון. כל גורם מעביר את המשימות למגוון ארגונים: מרכז הצעירים, האגודה הסטודנטיאלית, תנועות הנוער וחברת 'כיוונים'. אנחנו אחת מהזרועות שמקבלות דרישות למשימות ומעבירות אותן למערך הסטודנטים המתנדבים, כדוגמת הפעילות במעונות היום של ילדי העובדים בביה"ח סורוקה, שיחות טלפוניות עם קשישים על מנת להפיג את הבדידות או התגייסות לעזרת משפחות הכוללות בני משפחה עם צרכים מיוחדים."

בחמ"ל הווירטואלי יושבים עובדי האגודה הסטודנטיאלית שעובדים לפי משמרות, ובתחילתה של כל משמרת עוברים תדרוך לגבי המשימות מטעם מנהלות החמ"ל. לאחר תדרוך, רכזי האגודה מבצעים סבב שיחות לסטודנטים והסטודנטיות שהגישו טופס השתתפות. במהלכן, מבשרים להם על הפעילות אליה שובצו, מתדרכים אותם ומוודאים הגעה ושעות עבודה.

עדי אהרוני, יו"ר האגודה מברכת את העשייה הסטודנטיאלית למען הקהילה: "כאגודה המהווה את ארגון הצעירים הגדול ביותר באזור הדרום, אנחנו תמיד שואפים למנף עשייה חברתית, במיוחד בזמנים כאלה. כלל המדורים באגודה עושים בימים האחרונים מעל ומעבר כדי לאפשר שגרה אקדמית, תרבותית וחברתית נוחה ככל האפשר, ומרגש לראות גם את קהילת הסטודנטים כולה נרתמת לטובת תושבי באר שבע בזמנים לא פשוטים אלו. אני מאחלת לכל הסטודנטים ולכל אזרחי ישראל בריאות שלמה, כי מסתבר שזה באמת כל מה שחשוב בחיים."

שיר כהן, ראש מדור רווחה באגודה הסטודנטיאלית שמנהלת את חמ"ל ההתנדבות יחד עם נעה, מתרגש נוכח ההתגייסות המרשימה למערך ההתנדבות: "לאחר שהבנו ממטה המתנדבים העירוני מהם סוגי הפניות המתקבלות ואיזה סיוע אנו יכולים לתת, החלטנו לפתוח חמ"ל משלנו שיצוות סטודנטים למשימות. זה היה ממש מקסים לראות את קהילת הסטודנטים מתגייסת לעזרת אנשים שהם מעולם לא פגשו. רק ביום הראשון לפרסום, כבר התגייסו מעל 100 סטודנטים וסטודנטיות לפעילות, והמספר הולך וגדל. זה כיף לדעת שגם ללא תמורה, וגם בשעת משבר כולנו מתגייסים האחד למען האחר. אנחנו מבינים שהרצון לעשייה חברתית הוא משהו משותף לכולנו כקהילת צעירים בתוך באר שבע.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה