חדשות

ערבות הדדית, לא רק בתקופה הקורונה

חדשות19 במרץ 2020    דקה אחת
0

מיזם חדש מנסה להביא למאגר של אנשי מקצוע שיתרמו מזמנם ומתחום מקצועיותם למען ניצולי השואה

ערבות הדדית, לא רק בתקופה הקורונה
צילום: ingimage

בימים אלה, עניין העזרה והערבות ההדדית הופך לכמה שיותר רלוונטי. אבל מה יהיה בסיום המשבר שכולם מקווים שיגיע במהרה?

מיזם חדש בבאר שבע מנסה להביא למאגר של אנשי מקצוע בתחומים שונים, שיכולים ורוצים, כל אחד לפי ראות עיניו ותחום מקצועו, לתרום לניצולי השואה. מעיין קאופמן, אחת מיוזמת המהלך סיפרה, "זה התחיל מקבוצה שפתחתי שנה שעברה ביחד עם עמך. יש הרבה אנשים שמתנדבים לטווח ארוך ונפגשים בצורה קבועה עם ניצולים פעם בשבוע. תיארתי לעצמי שיש אנשים שרוצים לסייע אבל לא יכולים להתחייב לזמן קבוע ולטווח ארוך ולניצולים אין מענה לצרכים חד פעמיים, כמו להסיע אותם ממקום למקום, לבקר מישהו שמתאשפז, עזרה בקניות וכו'. אז בשיתוף עם עמך יצרנו קבוצה וכשגייסתי מתנדבים לקבוצה פנו אלי לא מעט אנשי מקצוע ומפה הגיע הרעיון".

קאופמן מדגישה כח השלב הראשון הוא לבנות מאגר של בעלי מקצוע שיהיו מוכנים לתת מזמנם, "בגדול מה שאנחנו עושים זה בונים מאגר של אנשי מקצוע, נותני שירות ואפילו חנויות וספקים, יוצרים רשימה מסודרת כזאת לניצולים (עם כל התחומים בהם יש לנו מתנדבים) שיוכלו לתלות על המקרר ובמקרה והם יצטרכו סיוע באחד מהתחומים הם יפנו אלינו, אנחנו נדבר עם המתנדבים ונעשה את התיאום. אנחנו מחפשים הכל מהכל, החל מאנשי מקצוע שמתעסקים בשיפוצים, מבנה, חשמל ועד שירותים של פנאי ופינוק וגם חנויות שישמחו לתרום מהסחורה שלהם במידת הצורך. האוכלוסייה הזו בעייני צריכה אותנו, צריכה לדעת שאנחנו פה לדאוג להם, שהם לא לבד ושהם תמיד רלוונטיים. הרבה מהם בודדים ולא תמיד נעים להם לבקש עזרה אז כל מה שאנחנו רוצים זה להנגיש להם את העזרה הזאת ולהקל ולשפר את איכות החיים שלהם כמה שאנחנו יכולים".

 

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה