חדשות

פרס מפעל חיים לפרופ' אבישי ברוורמן

חדשות17 במרץ 2020    2 דקות
0

בנימוקי הוועדה נכתב כי הפרס מוענק על פיתוחה של אוניברסיטת בן גוריון בה כיהן כנשיא

פרס מפעל חיים לפרופ' אבישי ברוורמן
צילום: יוסי אלוני מעריב

שר החינוך, הרב רפי פרץ, הודיע השבוע על זכייתו של פרופ' אבישי ברוורמן בפרס חתן פרס ישראל בתחום מפעל חיים, וברך אותו על זכייתו בפרס. ועדת הפרס התכנסה בראשותו של פרופ' משה בר אשר יו"ר הוועדה, כשלצדו החברים – השופטת (בדימ') נאוה בן אור, פרופ' שרה יפת, גב' מרים פרץ ומר נתן שרנסקי.

ברוורמן, כלכלן במקצועו היה חבר בבנק העולמי ובשנת 1990 נבחר לכהן כנשיא אוניברסיטת בן גוריון. גם בנימוקיה ציינה הוועדה כי הפרס מוענק על תרומתו לפיתוחה של האוניברסיטה "פרס ישראל בתחום מפעל חיים – תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה לשנת תש"ף מוענק  לפרופ' אבישי ברוורמן על תרומתו הגדולה לפיתוח של אוניברסיטת בן גוריון בנגב. כנשיאה, הוא פתח את המוסד בפני ישובי הפריפריה והאוכלוסייה הבדואית בנגב תוך עמידה על מצויינות. אף גייס למוסד רבים מטובי החוקרים ומורי האוניברסיטאות. פעילותו שדרגה אקדמית ותרבותית את העיר באר שבע ואת הנגב כולו". נכתב. ב-2006 נבחר ברוורמן לכנסת מטען מפלגת העבודה וכיהן כשר לענייני מיעוטים. בנוסף הוענקו לו  תארי "אביר איכות השלטון", פרס בן גוריון, יקיר העיר באר שבע, ותואר כבוד במסדר האקדמי של צרפת.

באוניברסיטת בן גוריון בירכו את פרופ' ברוורמן על זכייתו. וציינו כי ,"לפרופסור ברוורמן זכויות רבות, אך פרויקט הדגל וגולת הכותרת של מורשתו תהיה קידום חברה הישראלית, הפריפריה בדרום והמדע בישראל באמצעות פיתוח 'אוניברסיטת בן-גוריון בנגב' בצעדי ענק. הנהלת האוניברסיטה גאה ושמחה ששר החינוך וועדת הפרס מצאו לנכון להעלות על נס את ערכי האוניברסיטה: קידום המדע והמחקר בשילוב עם הנגשת האקדמיה וההשכלה הגבוהה לכלל האוכלוסיה ומתן דגש לפיתוח הפריפריה בישראל"

פרופ' דניאל חיימוביץ, נשיא האוניברסיטה הוסיף "כנשיא אוניברסיטת בן-גוריון, אני באמת ובתמים מרגיש שאני עומד על כתפי ענקים. אבישי הוא איש ענק, פשוטו כמשמעו. חלומותיו הפכו למציאות ומה שראה בעיני רוחו לפני שנים רבות הוא הקמפוס המדהים שעיני כולנו רואות היום. אבישי מילא תפקיד גדול בהחלטתי להגיע לאוניברסיטה. הוא פשוט הדביק אותי בתשוקה שמאפיינת את כל קהילת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. ברכות אבישי – רעי ומורי".

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה