חדשות

פורים ללא אלכוהול בכבישים

חדשות9 במרץ 2020    2 דקות
0

כבכל שנה, יוצאים מתנדבי "אור ירוק" לפעילות הסברה גם בנגב נגד שתיית אלכוהול בחג ולאחר מכן יציאה לנהיגה

פורים ללא אלכוהול בכבישים
לא לשתות ולנהוג. הפעילות בבאר שבע בשנה שעברה | צילום: באדיבות עמותת "אור ירוק"

מתנדבי עמותת "אור ירוק" הקדישו את הימים שלפני חג פורים לפעילות אינטנסיבית ביותר מ-50 יישובים בכל רחבי הארץ, במטרה להזכיר לתושבים את הסכנות הטמונות בשתיית אלכוהול ונהיגה, בין היתר בבאר שבע ובנתיבות.

ל"שבע" נמסר, שבמסגרת הפעילויות, חילקו המתנדבים לתושבים ובעיקר לצעירים שבהם חומרי הסברה, העוסקים בכך שלמרות המצווה לשתות ולשמוח בפורים, חשוב לזכור שלא לעלות על ההגה לאחר מכן. בנוסף, חילקו המתנדבים לתושבים צמידים זוהרים ופלאיירים עם מידע בנושא הסכנות שבנהיגה בהשפעת אלכוהול. בפעילות, המתקיימת בסיועה של חברת "אלדן", משתתפים מתנדבי "אור ירוק" וחברי קבוצות הנוער של העמותה לכבוד שניאור חשין.

פורים הוא חג המעודד שתייה מרובה של אלכוהול כמצוות "עד-לא-ידע", וכתוצאה מכך סכנה רבה מצויה על הכביש בימי החג. בכל חג, עוצרת המשטרה מאות נהגים כשרמת האלכוהול בדמם גבוהה מהמותר, והם מסכנים את עצמם ואת כל מי שנקלע לדרכם. אחד מכל שניים (47 אחוזים) מודה ששתה אלכוהול ונהג לפחות פעם אחת בשנה האחרונה, כך לפי סקר של "אור ירוק", שבוצע באמצעות מכון הסקרים "מאגר מוחות" ב-2018. הנתונים מקבלים חיזוק גם כאשר רוב המשיבים (56 אחוזים) מדווחים שיצא להם לנסוע ברכב עם מישהו שנהג לאחר ששתה משקה אלכוהולי פעם אחת לפחות.

מהנתונים עולה, שגברים (63 אחוזים) מדווחים יותר מנשים (32 אחוזים) שיצא להם לנהוג לאחר ששתו אפילו משקה אחד לפחות; ככל שהגיל יורד, כך שיעור המשיבים שיצא להם לנהוג לאחר ששתו עולה: מחצית מקבוצת הגיל 18 – 34, 48 אחוזים מקבוצת הגיל 35 – 54 ו-36 אחוזים מקבוצת הגיל 55 ויותר; ככל שרמת ההכנסה עולה, כך שיעור המשיבים שיצא להם לנהוג לאחר ששתו עולה: 40 אחוזים בקרב בעלי הכנסה מתחת לממוצע, 45 אחוזים בקרב בעלי הכנסה סביב הממוצע ו-58 אחוזים בקרב בעלי הכנסה מעל הממוצע; וככל שהדתיות עולה, כך יורד שיעור המשיבים שיצא להם לנהוג לאחר ששתו (54 אחוזים מהחילוניים, 50 אחוזים מהמסורתיים ו-27 אחוזים מהדתיים או החרדים).

עמותת "אור ירוק": "חוגגים רבים שותים אלכוהול בחג פורים, ולכן ישנה חשיבות רבה להגברת ההסברה שתבהיר למבלים שלא נוהגים לאחר שתיית אלכוהול. וחשוב לא פחות שתהיה אכיפה מרובה בכבישים, ושהנהגים יידעו שלא רק בפורים אלא בכל ימות השנה, יש ניידות משטרה בכבישים. אכיפה אינטנסיבית תוביל נהגים להיות יותר זהירים, ולוותר על השילוב הקטלני של אלכוהול ונהיגה, וכך נוכל למנוע את הנפגעים הבאים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה