חדשות

המודל הצבאי שיציל חיים באתרי הבנייה

חדשות4 במרץ 2020    2 דקות
0

בסדנה שנערכה במשרדי ארגון קבלני הנגב בבאר שבע, נפגשו החברים עם בכירים לשעבר במערכת הביטחון, במטרה למנוע תאונות באתרי בנייה

המודל הצבאי שיציל חיים באתרי הבנייה
"צעד משמעותי לשיפור מיידי". משתתפי הסדנה | צילום: באדיבות ארגון קבלני הנגב

ארגון קבלני הנגב ממשיך בפעולותיו לחיזוק תחום הבטיחות באתרי בנייה בדרום.

ל"שבע" נמסר, שבאחרונה התקיימה סדנה ייחודית לקבלנים חברי הארגון עם פרופ' מיכה פופר, אל"מ זאב רז וד"ר יוסי שוב (קצינים בכירים וטייסים לשעבר בצבא), במטרה לעודד תרבות תחקיר אירוע כמו בצה"ל ובארגונים גדולים. המפגש הינו חלק מסדרת מפגשים בהובלת מטה הבטיחות של התאחדות בוני הארץ בראשות האלוף במיל' אייל בן ראובן, הפועלים בין היתר בתחומי התחקיר והפקת לקחים וניהול סיכונים באתרי בנייה.

במהלך הסדנה (שהיא חלק ממספר פעולות, בהן נוקט ארגון קבלני הנגב לשיפור תחום הבטיחות בקרב החברים בארגון ואתרי הבנייה באזור, כאשר רק בשנה החולפת נפתחו קורסים שונים במכללת "שבירו" בבאר שבע של עוזרי בטיחות באתרי בנייה, ונערכו הדרכות ומפגשים עם בכירים מהמגזר הציבורי, במטרה לקדם את המודעות בנושא), הוצגו בפני המשתתפים עקרונות לתחקירי אירוע מהעולם הצבאי, הפקת לקחים והחשיבות שבשיתוף הידע עד לאחרונים שבשטח. כמו כן, תוארו מקרי בוחן מאירועי בטיחות שונים באתרי בנייה, ויחד בוצע תחקיר לאירועים, וניתנו דגשים לשיתוף המידע והפצתו. כך למשל, הציג אל"מ רז את אירוע קריסת המנוף ברחובות, בו נגבו חיי אדם. לאחר תחקיר ראשוני נמצא ששבוע קודם לכן, הוצב המנוף באתר בנייה אחר, ובעקבות החלטת מנהל האתר שחש שהמנוף לא מספיק תקין, הוחלט לפרק אותו. לדברי רז, שיתוף תחקירים נקודתיים גם של אירועים שהסתיימו בשלום והפצתם, בנוסף להיותם מצילי חיים, מאפשרים למידה איכותית, ומרחיבים את הידע בקרב כל אנשי המקצוע: "מטרתם של התחקירים היא הקניית התנהגות ותרבות בנייה בטוחות, שימנעו בעתיד נזק גופני בלתי הפיך או אובדן חיי אדם באתרי הבנייה".

אלי אביסרור (יו"ר ארגון קבלני הנגב ומ"מ נשיא התאחדות בוני הארץ): "המפגש היה הראשון בסדרת מפגשים, שנועדו להקנות התנהגות ותרבות בנייה בטוחות. לא נקבל את תאונות העבודה כגזירת גורל. דרך שינוי תרבות והקניית עקרונות תחקיר בדומה לצה"ל וארגונים מורכבים נוספים, נוכל למנוע מקרים של תאונות עבודה באתרים. ארגון קבלני הנגב שם לעצמו למטרה למגר את התאונות באתרי הבנייה. חברי הארגון הם השגרירים לשינוי, ומכאן זה צריך להמשיך אל השטח".

מנכ"ל ארגון קבלני הנגב צביקה ליבנה: "מרחב הנגב הוא מהמובילים בענף הבנייה בישראל. כל העת אנו דואגים ללמוד, להשתפר ולפעול למען בטיחות כלל העובדים בענף הבנייה. הסדנה היוותה צעד משמעותי לשיפור מיידי של הבטיחות באתרי הבנייה בדרום ובארץ בכלל, והציעה תרבות ארגונית אחת לכל העוסקים בבנייה בישראל".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה