חדשות

צעד נוסף בדרך להקמת היישוב החדש "דניאל" בנגב

חדשות3 במרץ 2020    2 דקות
0

המועצה הארצית לתכנון ובנייה החליטה לקדם שינוי לתוכנית המתאר המחוזית, הדרוש לייסוד היישוב הראשון בארץ עבור אוכלוסייה עם צרכים מיוחדים

צעד נוסף בדרך להקמת היישוב החדש "דניאל" בנגב
חיזוק למוסד השיקומי | צילום ארכיון: באדיבות כפר עלה נגב - נחלת ערן

יישוב ראשון בארץ עבור אוכלוסייה עם צרכים מיוחדים יוקם בנגב.

ל"שבע" נמסר, שהמועצה הארצית לתכנון ובנייה, בראשות זאב בילסקי, החליטה היום (שלישי) לקדם שינוי לתוכנית המתאר המחוזית – מחוז דרום (תמ"מ 23/14/4), הדרוש להקמת היישוב החדש "דניאל" בנגב. זה יהיה היישוב הראשון בארץ שמטרתו שילוב מגורים עבור אוכלוסייה עם צרכים מיוחדים עם האוכלוסייה הכללית. היישוב המוצע ממוקם ממערב לאופקים, בצמוד לכביש 241 ובסמוך למוסד השיקומי "עלה נגב", כפר שיקומי ייחודי מסוגו בעולם עבור ילדים ובוגרים עם מוגבלויות.

המועצה הארצית החליטה שחשיבותה החברתית הרבה של יוזמה זו מצדיקה חריגה ממדיניותה למתן העדפה לחיזוק היישובים הקיימים על פני הקמתם של יישובים חדשים. "דניאל" יאפשר קידומו של מודל יישובי חדש, שהחל משלבי התכנון הראשוניים שלו נועד לשלב אוכלוסייה עם צרכים מיוחדים כחלק אינטגרלי של היישוב תוך יצירת קשר תפקודי רציף עם מוסד "עלה נגב".

במהלך הדיון, הוצגו בפני המועצה עקרונות התוכנית המפורטת, במסגרתה הושם דגש על קשר ישיר להולכי רגל ורוכבי אופניים בין "עלה נגב" ליישוב החדש וכן על מרחב ציבורי מרכזי שיאפשר מפגשים של מגוון האוכלוסיות שיגורו ב"דניאל". ביישוב תוכננו מגוון דגמי מגורים בהתאמה לטווח רחב של אוכלוסיות שיתגוררו בו. נציג משרד הבריאות נעם הירש, אמר בישיבה: "צריך להבין שהקמת היישוב 'דניאל' בסמוך לכפר הטיפולי היא מנוף משמעותי לחיזוק והעצמה של 'עלה נגב' ויצירת קהילה מקצועית תומכת סביב הכפר". כזכור, באוגוסט 2018, התקבלה החלטת הממשלה (מספר 4135 דר/221) על הקמת "דניאל", בהמשך להמלצת המועצה הארצית בהתאם לנוהל הקמת יישובים חדשים.

כחלק מהחלטתה השבוע, קבעה המועצה, שטרם אישורה של התוכנית, יוצגו בפניה המסגרות הקנייניות והחברתיות, שיגובשו בידי רשות מקרקעי ישראל ומשרד הרווחה, בתיאום עם "עלה נגב", זאת במטרה להבטיח את מטרתו של "דניאל" בכל הנוגע לשילובה של אוכלוסייה של צרכים מיוחדים וגורמים עם זיקה (רופאים, אחיות, מטפלים וכו') למוסד השיקומי.

מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר, ציינה שהמינהל "בוחן בכובד ראש כל מקרה של הקמת יישוב חדש לפי שיקולים תכנוניים, חברתיים, כלכליים וסביבתיים. בבחינת היישוב 'דניאל', בלט העניין החברתי, והיווה משקל מכריע להחלטה להמליץ על הקמת היישוב, תוך קידום מתווה שיבטיח ש'דניאל' יהיה חלק מהמוסד 'עלה נגב', וישמש אוכלוסייה עם צרכים מיוחדים ובעלי זיקה למוסד שיקומי החשוב הזה".

ראש מטה הדיור הלאומי ויו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה בילסקי, הוסיף: "היישוב 'דניאל' הינו מיזם חברתי ייחודי, המאפשר הענקת מענה ראוי לבעלי צרכים מיוחדים בנגב. אנו נדרשים למצוא פיתרונות דיור עבור כלל האוכלוסייה, וחובתנו לדאוג לבעלי הצרכים המיוחדים בכל הרבדים. יישוב זה מהווה מודל לשילוב במדינת ישראל. המסר החברתי בשילוב האוכלוסיות, יחד עם הסביבה והנוף הייחודי, מהווה בסיס להקמה ופיתוח של יישוב כפרי קהילתי חדשני, ערכי שיתרום לחברה הישראלית".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה