חדשות

בחירות ממוחזרות

חדשות2 במרץ 2020    דקה אחת
0

עוד סיבה למה לא כדאי שנגיע למערכת בחירות רביעית

בחירות ממוחזרות
נייר דחוס. הבאלות במפעל באופקים | צילום: דני ששון

מיליוני תושבים יוצאים השבוע להצביע בבחירות לכנסת ל-23, ובכך להשפיע על עתיד מדינת ישראל בבחירות סבב ג'.

ל"שבע" נמסר, ש-2 סבבי הבחירות הקודמים ייצרו עשרות טונות של ניירות וחומרי תעמולה: פלאיירים, כרזות ופתקים שמחלקות המפלגות לפני ובמהלך כל יום הבחירות. למעשה, אלה עשרות טונות של פסולת שנזרקת ומלכלכת את הרחובות. חברת המיחזור "נגב אקולוגיה" אוספת וממיינת את חומרי התעמולה, ומעבירה אותם בהתאם לסוג למתקני המיחזור של החברה.

חומרי הנייר נשלחים למפעל "תעשיות מיחזור" באופקים, שם דוחסים אותם לקוביות עד שמתקבלות באלות של נייר דחוס. את הבאלות מעבירה "נגב אקולוגיה" למפעל "שניב תעשיות נייר", שגם הוא נמצא באופקים, ובו מייצרים מהבאלות גלילי נייר טואלט, שאחר כך נארזים ונמכרים ברשתות השיווק. ואילו חומרי הפלסטיק, התעמולה והפרסום המודפסים על יריעות פוליתילן, כמו שמשוניות, משוגרים למפעל "נגב מיחזור" בקיבוץ סופה שב"עוטף עזה". החומרים ממוחזרים לחומר גלם של פתיתי פלסטיק, שניתן לעשות ממנו שימוש חוזר, למשל בטפטפות וכיסאות פלסטיק.

מנכ"ל "נגב אקולוגיה" ערן שמרלק: "המדינה נמצאת בסבב בחירות שלישי. לא הרבה מבינים שיש פה נגזרת חמורה של מפגע סביבתי, הנובע מטונות של חומרי תעמולה שנזרקים ומלכלכים את הרחובות ואת כדור הארץ. אנחנו בחברה עושים הכל כדי לצמצם את כמויות הפסולת המועברות להטמנה, באמצעות מיחזור והפיכת הפסולת לחומר גלם שניתן לעשות בו שימוש חוזר".

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה