חדשות

באר שבע חמישית במכירת דירות חדשות

חדשות1 במרץ 2020    דקה אחת
0

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מגלים שבבירת הנגב נמכרו ב-2019 לא פחות מ-1223 דירות

באר שבע חמישית במכירת דירות חדשות
באר שבע | צילום אילוסטרציה: מירן שפילברג

באר שבע נמצאת בחמישייה הראשונה של הערים המובילות בישראל במכירת דירות חדשות בשנה החולפת, כך עולה מדירוג הערים בישראל, שבהן נמכרו הכי הרבה דירות חדשות ב-2019, שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

ל"שבע" נמסר, שהדירוג כולל 27 ערים שבהן נמכרו 500 דירות ויותר בשנה שעברה. בצמרת שלו עומדות רמת גן, הרצליה, תל אביב, ירושלים וכאמור בירת הנגב, כאשר את הרשימה סוגרת רעננה. לפי נתוני הלמ"ס, בבאר שבע נמכרו 1,223 דירות חדשות ב-2019, זינוק של יותר מפי 2 לעומת מספר הדירות שנמכרו בעיר בשנה שלפניה. דירוג הערים עם הביקוש הגבוה ביותר לדירות חדשות בשנה הלועזית הקודמת הצביע על זינוק חד במכירת דירות חדשות בכל הארץ. כך, לפי הלמ"ס בכל 2019 נמכרו בישראל כ-32.5 אלף דירות, זינוק של כ-41 אחוזים לעומת כ-23 אלף דירות חדשות בלבד שנמכרו בכל השנה שלפניה, ורמת שיא של 2 עשורים. בדצמבר האחרון בלבד, נמכרו במדינה 3,612 דירות, 44 אחוזים יותר מאשר בדצמבר הקודם.

לדברי יורם אביסרור (סמנכ"ל בחברת "אביסרור משה ובניו", הבונה ויוזמת פרויקטי נדל"ן בבירת הנגב), "העיר באר שבע עוברת בשנים האחרונות תנופת פיתוח ובנייה שלא היו בעיר מזה שנים ארוכות. העיר גדלה ומתפתחת, והיא בדרך להפוך למטרופולין נוסף בישראל. אנחנו גאים לבנות את באר שבע כפי שעשינו במשך עשרות שנים, ונמשיך לבנות אותה גם בעתיד".

יורם אביסרור. "תנופת פיתוח ובנייה שלא היו בעיר מזה שנים ארוכות" | צילום: יח"צ

 

אלי אביסרור (יו"ר ארגון הקבלנים והבונים בבאר שבע והנגב): "ניתן לייחס את המכירות הגבוהות בבאר שבע לפוטנציאל הגבוה שיש לעיר. באר שבע קיבלה בעשור האחרון את הכינוי 'בירת הנדל"ן', ולא בכדי; הביקוש לדיור בעיר גבוה מצד אוכלוסייה איכותית מאוד, המגיעה לתוך העיר מכל אזור הדרום. אני צופה שגם בשנה הנוכחית נראה נתונים מרשימים של מכירת דירות חדשות בעיר".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה