חדשות

מהפך בשכונה ב' בבאר שבע

חדשות25 בפברואר 2020    2 דקות
0

המיזמים החברתיים הזוכים בפרויקט "עושים חושבים" הוצגו בפאב "ביאליק 26" בשכונה, וייצאו בקרוב לדרך

מהפך בשכונה ב' בבאר שבע
"יהיה הצלחה". הצגת המיזמים הזוכים בפרויקט | צילום: "כיל"

פרויקט "חושבים עושים" של חברת "כיל" הגיע לבאר שבע.

ל"שבע" נמסר, שבעקבות הצלחת הפרויקט בירוחם, דימונה, מועצת רמת נגב ויישובים אחרים בדרום, הגיע גם תורה של בירת הנגב; באחרונה התקיים בפאב "ביאליק 26" שבשכונה ב' אירוע חשיפת המיזמים הזוכים ב"חושבים עושים" בעיר. הפרויקט, שיזמה "כיל" לפני כ-5 שנים, מציע ליזמים חברתיים ליווי צמוד של החברה והעירייה בקיום פרויקטים למען התושבים במרחב הציבורי. לאחר שעשרות מתושבי השכונה הגישו לפני מספר חודשים הצעות למיזמים חברתיים, כ-13 מהם נבחרו בידי נציגי הציבור, הרשות וחברת "כיל", והוצגו בפני ראש העירייה רוביק דנילוביץ', הנהלתה של חברת "כיוונים", השותפים לפרויקט, מחלקת קשרי קהילה ב"כיל" ותושבי האזור.

במהלך אירוע החשיפה, קיימו היזמים, נציגי הרשות, הנהלת "כיוונים" (בראשות שלומי נומה) ואנשי חברת "כיל" (בראשות מנהל קשרי קהילה ארז קמה) פאנלים ב"שולחנות עגולים". כל שולחן היה תחת נושא אחר, וחבריו דנו במיזמים הרלוונטיים. יחד בחנו כולם שיתופי פעולה אפשריים וכיצד לערב את הציבור באותם מיזמים.

המיזמים הזוכים מציעים לתושבי שכונה ב' מגוון רחב של פעילויות, הפעלות ושירותים מתחומים שונים. בין המיזמים שזכו, הפעלת קולנוע חוץ לתושבי השכונה, הקמת עמדות מוזיקה ברחבי שכונה ב', ארגון מסיבות רחוב, קיום תערוכות מתחלפות וציור גרפיטי בפארק השכונתי. הערב היווה את יריית הפתיחה למיזמים, ובשבועות הקרובים יוזמנו התושבים למגוון אירועים ברחבי השכונה.

קמה: "אחרי ההצלחות הרבות של פרויקט 'חושבים עושים' ברחבי הנגב, אנו שמחים להתחיל גם בבאר שבע. עם השנים, למדנו ושיפרנו את נוסחת העבודה, והמפגש בין היזמים והמובילים והתושבים הוא בעצם האירוע המניע את כל הפעילות. תושבי שכונה ב' יוכלו בקרוב ליהנות ממגוון רחב של פעילויות למענם ולמען נראות השכונה. לאחר שפגשנו את היזמים, אני יכול להגיד בוודאות שמיזם 'חושבים עושים' בשכונה ב' יהיה הצלחה ואף יתרחב בעתיד גם לשכונות אחרות בבירת הנגב".

עדי פרידמן (מנהלת תחום קהילה ב"כיוונים"): "אנחנו נמצאים בשלב שבו נבחרו 13 יוזמות שיוצאות לדרך היום. מטרת המפגש היא ליצור ממשק בין השטח לרשות מצד אחד, ומצד שני לאפשר ליזמים לפגוש את ראש העירייה, ולהציג לו את הפרויקטים. חלק מהפרויקטים פועלים כבר היום, אבל במסגרת 'חושבים עושים' אנו מלמדים את היזמים ומחברים אותם לשותפים נוספים, כמו יזמים אחרים או גורמים ברשות. בעוד שנה מהיום, אני רואה את הפרויקטים עצמאיים, מתרחבים ומשפיעים על תושבים רבים נוספים. אני מאמינה שבשנה הבאה נראה עוד תושבים מציעים מיזמים חברתיים חדשים בשכונות אחרות בעיר".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה