חדשות

"פועלים שמכללת קיי תצורף ל-SCE בבאר שבע"

חדשות20 בפברואר 2020    2 דקות
0

כך אמר שר החינוך רפי פרץ בסיור שקיים במכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון בבאר שבע

"פועלים שמכללת קיי תצורף ל-SCE בבאר שבע"
"עבודת קודש". השר פרץ ופרופ' חדד | צילום: יח"צ

שר החינוך רפי פרץ הגיע באחרונה ל-SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון לביקור אצל נשיא המכללה פרופ' יהודה חדד.

ל"שבע" נמסר, שבמהלך הסיור סיפר השר על מהלך נרחב של איחוד מכללות להוראה בכל הארץ. כחלק מאותו מהלך, עדכן פרץ שהוא פועל עם המל"ג לאיחוד בין סמי שמעון למכללת קיי לחינוך בבאר שבע. המכללה לחינוך, לפי תוכנית משרד החינוך והמל"ג, תהפוך לקמפוס נוסף של מכללת SCE, ותמשיך לספק תארים ותעודות בתחום החינוך.

פרופ' חדד: "הדברים של השר מעודדים, ואני שמח שבקרב ההנהגה הבכירה במדינה יש הסכמה עם הנהלת המכללה בנוגע לעתיד האקדמיה בישראל. אני מודה לשר על הביקור, ובטוח שהמהלך עם מכללת קיי יתרום רבות לסטודנטים, לעיר באר שבע ולנגב".

"הרחבת אפשרויות התעסוקה". פרופ' קוזמינסקי | צילום: מכללת קיי

השר פרץ: "האיחוד עם מכללת קיי ייתן לכם דחיפה נוספת, ואנו שמחים על הגדלה והרחבה של ההשכלה הגבוהה בבאר שבע. צמצום הפערים בישראל הוא אתגר מספר אחד של החברה הישראלית. במשרד החינוך הרחבנו את התוכנית להזנקת הפריפריה לערים נוספות. אני רואה קשר הדוק בין לימודי מתמטיקה, אנגלית ומדעים בתיכון לבין לימודי הנדסה. השאיפה שלי, ואני אומר זה כשר חינוך שגדל וצמח בפריפריה ועדיין גר שם, היא להזניק את הפריפריה. אנחנו נמשיך לפתח את הסטודנטים להנדסה בפריפריה, ואנו רוצים להגדיל את התמריצים לסטודנטים האלה, שיגיעו לבאר שבע ללמוד מלכתחילה ולא בדיעבד".

פרץ, שבפניו הוצגו נתונים אודות הסטודנטים הלומדים בסמי שמעון, כאשר חדד ציין ש-65 אחוז מהסטודנטים לאורך השנים הם דור ראשון לאקדמיה, כלומר הראשונים ללמוד תואר ראשון מבין בני משפחתם) הוסיף: "הנתונים שהוצגו בפניי מדהימים; המכללה פה מהווה כלי חשוב וקריטי בשבירת תקרת הזכוכית. העובדה שסטודנטים רבים כאן הם דור ראשון להשכלה היא מרגשת ומהממת. אתם עושים עבודת קודש של ממש עבור מדינת ישראל ועם ישראל".

נשיאה המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי, פרופ' לאה קוזמינסקי: "מדובר במהלך ארצי להעברת המכללות האקדמיות לחינוך לתקצוב הוועדה לתכנון ותקצוב במל"ג. כחלק ממהלך זה, מתקיימים בכל הארץ מגעים מסועפים לאיחודים בין מוסדות אקדמיים. המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי נמצאת במגעים לאיחוד בינה לבין מכללת סמי שמעון. האיחוד בין 2 המוסדות יאפשר העמקה של היבטים אקדמיים בחינוך ובהכשרה להוראה, ויקדם את הוראת החינוך הטכנולוגי בנגב. המהלך מהווה פתח להרחבת אפשרויות התעסוקה של מהנדסים אקדמאים גם בתחומי החינוך".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה